• Kajo

Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö

Tack!

Hur har det gått? Hur många blev befruktade?

sandishhh skrev 2015-03-19 09:19:21 följande:

Håller tummarna nu då :)

• Kajo

Var i cykeln är du nu? Visst skulle ni få tillbaka ägg i april? Jag väntar på mens eller att få testa mig. Fick tillbaka en blastis och min b mens är på torsdag men testdag är 3/4, vilket blir en vecka senare än b mens. Förstår inte varför man ska testa 17 dagar efter återförandet av en 5dagars cell.

Cina84 skrev 2015-03-21 16:08:19 följande:

Ingen mens idag heller.. Kroppen blev nog mer kaos än jag trodde av hormonerna.. Nåja vänta, vänta, vänta..

• Kajo

Hej tjejer! Här händer det en del. Så kul att du kommit igång med återföring cina84. Är det första fet efter er semester? Jag fick tillbaka min andra blast i måndags. Så nu ruvar jag på fjärde embryot. Känns helt sjukt att det gått så lång tid och fyra försök utan resultat. Vi får hoppas april är en tur månad. Jag fick crinone denna gången för doktorn gjorde ett ul innan återföring och kunde se att mina äggstockar inte hade tillräckligt med "näring" att tillgodose embryot.

• Kajo

ag ska testa mig på onsdag. Har ni använt crinone tidigare, om ni gjorde det upplevde ni att crinone höll tillbaka mensen? Jag hade tidig äl denna gången och väldigt mkt brunt innan så läkaren ville jag skulle ta crinone även om det är en ostimulerad cykel. Jag borde fått mens nu egentligen med tanke på att äl va den 6/4. Vad har ni för erfarenhet av crinone?

• Kajo

När jag använde crinone vid våra ET kom mensen efter att jag slutade med crinone så ska inte ropa hej. Men då började jag med dem redan dagen efter plocket. Nu har jag börjat med dem 5 dagar senare. Hoppas såklart på graviditet men är väldigt skeptisk. Vi har två blastisar kvar i frysen. Sen en sista ivf kvar på rmc. Men tror inte vi hinner med det innan semestern. Hur mår du? Jag ska faktiskt träffa en psykolog på måndag. Känner att jag behöver prata av mig. Kram till alla här i tråden som kämpar! Det är kamp det här.

Cina84 skrev 2015-04-24 19:37:14 följande:

Jag tog crinone vårt första försök ET. Det dom hände mig var att mensen kom tidigare än den brukar ( 3dgr ca). Jag tror det är väldigt individuellt hur man reagera på den. Har läst om de som inte får, precis som du beskriver mens förrän de slutat med crinonen.

Det känns väl som att du borde fått mensen, tänk du är kanske gravid :).

• Kajo

Jag testade mig igår och det va negativt:( så nu väntar jag på mensen. Nya tag helt enkelt. Usch är trött på detta nu.

• Kajo

Grattis till pluset! Helt fantastiskt. Va det ditt första FET?

Lala81 skrev 2015-04-29 07:46:43 följande:

Det är helt sjukt, men jag testade mig i morse (rd 9) och fick ett ganska starkt plus!!!

Jag har ju kännt mig uppsvälld och spänd i mage och bröstet de senaste dagarna så jag tänkte att det kan vara tecken på överstimulering som visar sig för att jag är gravid. Och så verkar det ju vara

Mycket kan ju hända än men jag hoppas verkligen att det håller i sig! Och att fler här inne snart får se de där pluset

• Kajo

Hur har det gått??

Cina84 skrev 2015-05-01 16:40:51 följande:

Tog ett gravtest idag som visar på ett ytterst otydligt streck nästan inte synligt men dock ett streck. Kan det vara ett tecken eller ingenting? Är på ruvardag 10 nu i en ostimulerad cykel. Kommer testa igen om någon dag men kan inte låta bli att slänga IT frågan här..

• Kajo

Jag ska hålla alla tummar och tår! Du hade testat en gång och fått ett runt streck?!

Jag har precis blött klart. Jag kommer va i väg med jobbet 2 veckor på raken så antagligen kommer jag inte kunna få tillbaka något embryo denna månaden. Jag känner mig lite uppgiven just nu. Funderar på att testa akupunktur. Nu har jag 2 ET och 2 FET bakom mig. Är lite inne på att gå över till privat klinik när jag använt min två sista frysembryo. Vi får se!

Cina84 skrev 2015-05-05 16:41:27 följande:

Vågar knappt säga något men än ingen mens.. Testdag är på torsdag... Är lika nervös så fort jag känner något.. Vill tro men tänker samtidigt att kroppen ändå kanske spelar mig ett spratt..

Kajo, hur har det gått för dig? Är du igång igen?

Svar på tråden Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö