• Karin13

Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö

Ja, man märker här hur olika det fungerar med utredningar o.s.v. inför IVF. Inser att vi hade nog väldig tur när vi sökte hjälp. Vår utredning gjordes på Citykliniken i Lund, jag går hos en barnmorska där sedan tidigare. Tid till läkaren där fick vi på en vecka.
    Så från det att vi sökte hjälp första gången tills dess att vi hade vårt första möte på RMC tog det ungefär 4 månader (det var kortare väntetid på RMC då), vilket jag har börjat förstå är väldigt snabbt.
    Sedan gäller blodproverna ett år. Vi fick ta om dem inför vårt senast IVF, men det gick snabbt och smidigt.

Maybe: Lycka till i morgon! Du kommer fixa det!

Fridalilla: Jag håller tummarna för dig i morgon. Om du får ett plus så bokar man in en tid för ultraljud. Jag fick tid den 5:e november, fyra veckor efter testdatum. Då var man tydligen i vecka sju, tycker de räknar lite konstigt:)

Tant Groda: Vad skönt att det fixat sig med sprutorna. Oj, det verkar som ni haft en lång och krokig väg för att få tid för IVF. Måste kännas skönt att äntligen ha kommit igång.

• Karin13
    Krångeldator, varför syns det inte vad jag skrivit i mitt inlägg??? Hur tar man bort ett inlägg??? Jag tar det igen...

Tant Groda: Hoppas också på det allra bästa för er:)

Hade också biverkningar när jag sprutade. Väldigt trött och så kunde jag frysa för att sedan bli väldigt varm. Kändes ungefär som om jag hade feber. Ansiktet hettade och jag kände mig yr, skitskumt. Hade man inte vetat vad det berodde på hade man nog blivit ganska nervös. Tror inte du behöver oroa dig, fast biverkningarna inte är så roliga. Förhoppningsvis är det värt det!

• Karin13

Och varför blev det plötsligt ett citat av alltihop???? Fattar ingenting....

• Karin13

Fridalilla: Grattis!!! Vad glad jag blev för din skull!! Då kommer vi att få barn ungefär samtidigt:)

• Karin13

Sessan83 K: Om du åker från Växjö tycker jag det är bäst om ni hoppar av tåget på Triangeln. Då slipper ni byta, tåget går ju direkt dit. Om ni tar södra uppgången är det inte långt till RMC, kanske 10 min att gå. Vad roligt att ni fått kallelsen, grattis!

• Karin13

Maybe: Vet inte om min berättelse kan få dig att känna dig lite bättre...
    Vid vårt första IVF fick vi ut 9 ägg varav 6 st blev befruktade, ett resultat jag kände mig nöjd med. Ett sattes tillbaka och av de resterande 5 var 2 st tillräckligt bra för att frysa. Det färska vi fick tillbaka tog sig inte. Inte heller det som klarade upptiningen. Till slut stod vi där utan graviditet och utan ägg i frysen, de var bara att börja om. 
    Vid vår andra IVF fick vi ut 6 ägg men bara 2 blev befruktade. När jag fick höra detta grät jag floder, hur skulle det nu gå? Av de två äggen sattes ett in och ett gick till frysen. Och... jag är nu gravid med det ägg man satte in! Vill bara säga att i vårt fall var inte det viktiga hur många befruktade ägg vi fick. Det viktiga var att guldägget fanns där! Visst känns det bättre med med fler befruktade ägg, men tappa inte hoppet! Ett av dina två kanske är guldägget.
    Lycka till, jag håller tummarna!! 

• Karin13
    Tany skrev 2012-10-12 15:35:12 följande:
    Karin och Fridalilla : gick du till jobbet dagen efter ET?
    Jag har ett fysiskt tungt jobb, så jag var ledig den dagen. Men tar man det lite lugnt är det nog ingen fara att jobba.
    fridalilla skrev 2012-10-12 15:48:18 följande:
    Ja jag jobbade på som vanligt. :) Karin13 : ja så häftigt om det.blir så :) jag har närmsta kk i lund, var har du?
    Jag har lika nära till Lund och Malmö, men vi brukar tillhöra Lund. Men min man har en sjukdom som våra barn kan ärva, så det kan hända att de vill att vi tillhör Malmö eftersom hans läkare finns där. Så jag vet inte riktigt...
    Tant Groda skrev 2012-10-13 10:39:50 följande:
    Nytt vul på tisdag, såg bra ut idag som tur var. Har en lydig kropp. Hoppas den lyder hela vägen också
    Vad skönt att allt såg bra ut! Hoppas också att din kropp är lydig, fast det är den säkert:)

• Karin13

Tant Groda: Hoppas det ordnar sig med orgalutranen. Skulle det skita sig totalt och du inte får tag i någon så har jag två paket hemma som jag inte behöver:)

• Karin13

Vi har också haft olika läkare hela tiden. Tror jag har träffat Margareta, Karina, Leif, Britt och Krzysztof. Tycker alla är bra. Den jag kanske hade lite svårt för var Karina. Kändes som om hon inte riktigt hade tid för oss. Jag hann knappt komma in i rummet innan hon bad mig att lägga mig i gynstolen. Nu sista gången hade vi Krzysztof på både äggplock och återförande. Han är kanske inte den mest informativa läkaren jag träffat men jag blev lugn av honom, det kändes som om han visste vad han höll på med.

Tant groda: Lycka till på äggplocket!

Tinapina: Håller tummarna för att allt går bra, så du snart får ett plus!

Svar på tråden Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö