• Cina84

Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö

Mella79 skrev 2016-01-03 18:11:02 följande:

Tack. ! Du har rätt! Vet du något om fsh värde?

Det vet jag tyvär inte.
  • Cina84
    Pusheen skrev 2016-01-03 18:13:02 följande:

Någon som vet hur länge hcg sitter i efter tidigt missfall? Jag kan ju inte mer än precis hunnit bli gravid innan det blev missfall? Gravtest visade positivt idag med. Har bara testat mer CB digital. Har beställt från testlagret nu så man kan se om det blir starkare eller svagare.. Vill bara att fetta ska vara över. Antingen eller liksom!

Mella79, jag vet tyvärr inte om RMC gör det..

Jag har druckit kaffe och ett glas vin hit eller dit har nog ingen betydelse för om det lyckas eller inte.

Jag försöker leva som vanligt. Utesluter varken det ena eller det andra. Bara lite sunt förnuft tror jag på. Jag fick ju ta sjuka mängder migränmedicin och medicin med kodein mot min migrän i nedregleringen.. Kändes inte bra men det blev ju tre ägg till sist ändå.

För mig tog det en vecka efter blödningen. Jag fick ta ett blodprov veckan efter för att se så värdet gått ner som det skulle och då var det nere på noll. Det kan hända att RMC kör med samma. Med testerna får du dock rätt bra koll på vilket håll det går åt.
  • Cina84
    Pusheen skrev 2016-01-03 18:57:03 följande:

Ahaa okej, tack. Så länge.. :( Tycker du att jag ska ringa RMC imorgon och be att få en tid för blodprov? De tog ju ett på kk så de kan ju jämföra med det. Inte kul att vänta på att de ska skicka hem tid för ultraljud bara för att jag har ringt in och sagt att det var positivt..

Det kan ju hända att det gick snabbare, jag tog inga tester emellan. Men ring dit och berätta läget, det hade jag gjort.

Kram
  • Cina84
    Pusheen skrev 2016-01-04 13:18:10 följande:

Så! Nu har vi bokat in en första tid hos Nordic IVF 18 januari. Hänger kvar här hos er ändå. Klarar mig ju inte utan er! Skrivit ut och ska skicka in blankett om begäran av journalkopior från RMC.

De tyckte att jag skulle avvakta en vecka och ta nytt gravtest annars så är jag "klar" hos dom och behöver inte kontakta dom mer nu. Känns lite konstigt men ändå bra. Nu får vi börja om på ny kula..

Klart du ska hänga kvar! Du är ju en i gänget ;).

Mensen kom idag så imorgon blir det till att åka ner till Malmö igen en sväng och kolla läget. Tänkte lite att det kanske hade tagit sig men inte.. Det positiva är dock att den inte blev något speciellt försenad så då kanske det blir fet i ostim. cykel ändå. Jag ska berätta för doktorn om mina cyklar så får jag se.
  • Cina84
    Kajo skrev 2016-01-04 20:01:16 följande:

Välkommen! Jag går där också nu. Nu har vi ju inte kommit igång men jag hoppas det sker snart! Hur mår du?

Å inte du heller kajo :). Vi måste hålla ihop till nästa grupp "vi som blivit gravida 2016 :D"
  • Cina84

Då har jag varit på och kollat upp mig. Allt ser jättefint ut, inget alls som skulle kunna störa vad hon kunde se. Det vi kunde prova var att köra på en antibiotikados ifall det kan finnas någon liten bakterie som stör så det ska jag göra med början idag. Vi väntar en cykel med att göra fet, hon berättade att om man låter kroppen få hämta sig efter hormonerna någon cykel extra så ökar chansen ännu litegrann att det ska gå vägen. Det blir i ostim ändå. Jag räknande efter hur det sett ut de senaste månaderna och det är ju faktiskt regelbundna, plus att denna cykel skötte sig och det tyckte hon med att vi ska göra. Jag fällde en tår under besöket( igen..) i samband med att jag betonade att vi gjort fyra försök utan resultat. Hon tröstade mig lite med att om vi hade gjort det naturligt så är det inget konstigt att det tar ett år och det är i ganska många försök. Det kändes lite bättre då. Visst det måste ju gå fortare för oss i och med att vi kan garantera att proceduren faktiskt äger rum. Tiden får utvisa när det går vägen. Det var min uppdatering :).

Kram på er

• Cina84
    Kajo skrev 2016-01-06 10:28:12 följande:

Har du varit på koll hos rmc? Så olika de gör. Jag måste säga att jag är extremt missnöjd med rmc. Jag har lyckats göra 6 insättningar och först nu ska man göra något annorlunda. Min telefontid med Emir missar jag pga ett kort samtal med min chef och sen är det ingen som hör av sig mer.

Men vad skönt att allt så bra ut Cina! Jag hoppas antibiotikakuren hjälper!!! Vill också få min mens så vi kan starta.

Japp,men det var jag som bad om att få göra den för jag ville kolla upp mig. Jag kan tycka att de skulle ha någon avstämning efter typ 3 misslyckade försök. Kolla vad man gjort dittills och om något nytt ska provas.

Å vad surt!! Jag trodde faktiskt att man alltid ringde upp en gång till..

Ja det ska bli intressant att se. Har den inte behagar komma än.. Så himla drygt... Hur blev det, har du fått någon tid för att undersöka varför den inte kommer?
  • Cina84
    Pusheen skrev 2016-01-04 23:22:02 följande:

Nej det får man inte. Frågade RMC..Tack :)

Hoppas på bättre lycka där! Hoppas att du kan komma igång snart!

Jag mår ganska ok.. Fått migränen tillbaks. Tyder väl på att hormonerna ställs om. Jag hoppas bara att jag blir av med allt snart så kroppen kan återgå till normalt så vi får börja ny behandling sen.Åå vad kul! Då är du snart igång! Håller tummarna! Lycka till :)

Ja, haha.. Visst ska vi sällskap även i den gruppen!

Hur går det för dig? Jag blev nyfiken så jag var tvungen att googla och det verkar som att man skulle kunna få mens (med klumpar) och ändå vara gravid. Kanske du är en av dem? :)
  • Cina84

[quote=76215276][quote-nick]Pusheen skrev 2016-01-11 06:55:50 följande:[/quote-nick]Nu känns allt piss! På väg till jobbet första dagen efter sjukskrivningen.. Många kommer fråga hur det har gått.. Ska jag sägs att jsg har fått missfall? Jag har fått MISSFALL!! Plötsligt slog det mig! Vill inte vara ett offer men alla kommer se mig som ett. Jag som tänkte att jag tagit allt så bra.. Nu kom verkligheten ikapp på något sätt. Fatta hur nära vi var!

Jag känner mig säkert bättre sen när jag kommit igång under dagen.. Tankarna flög iväg nu i bilen. Tur att vi har tid redan nästa måndag på nya kliniken.

Ha en bra dag alla!

Så svårt det kan vara att skriva något bra men jag gör ett försök.Hoppas du fick en bra dag och de var hänsynsfulla nog att inte fråga utan låta dig få avgöra det.

Det är mycket som rör sig i huvudet och jag tror vi är bra på att undvika tänka på det men det kommer över oss någon gång. Ni var nära och det är så jäkla surt ( så känner jag med) .En nystart är som du säger nära med nya möjligheter till ett litet gryn. Måste vara skönt att ni kunde få komma till så snabbt.

Jag tänker prova ansiktszonterapi. Det ska visst vara ett effektivt sätt att koppla av i tankarna. Det kan inte skada i alla fall.

Kram

• Cina84
    Regnbågsdröm skrev 2016-01-11 11:02:47 följande:

Hej vänner! Allt gick bra idag på vårt andra ultraljud. Ska ta menopur en dag till, för att några nya blåsor förhoppningsvis ska hinna mogna de också. Men äggplock blir det på torsdag!

Lycka till på torsdag :)
Svar på tråden Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö