• Cina84

Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö

Mella79 skrev 2015-11-11 21:07:26 följande:

Jag känner ingenting av mina sprutor ! Är såååå orolig att det inte hänt något ! Kommer nog inte bli så mycket sömn ikväll !!

Jobbig känsla :(. Men det behöver inte vara ett dåligt tecken. Håller tummarna för positiva nyheter imorgon!

Kram
  • Cina84
    Mella79 skrev 2015-11-12 16:12:08 följande:

Fick avbryta !

Kram <3 usch vad tråkigt :(.
  • Cina84
    frkvilljunu skrev 2015-11-13 15:52:43 följande:

fick avbryta

:( nej vad tråkigt!!

Kram till dig <3
  • Cina84
    Kajo skrev 2015-11-13 16:27:29 följande:

Har inte hängt här på ett tag. Vad händer? Var är du Pusheen? Och Cina? Jag fick tillbaka vårt sista ägg igår. Emir pratade dock om att äta antibiotika inför nästa plock då är inte så hoppfull längre. Har läst en del om inflammation och bakterier i livmodern som förhindrar implantation av embryo.

Hej! Jag var på ännu ett vul igår och det såg bra ut så på måndag är äggplock inplanerat.

Ruvardax igen.. Den tiden är rätt jobbig minst sagt och med det i tankarna så måste det vara ännu jobbigare för dig. Men allt kan hända negativt SOM positivt :).

Jag har en fråga vad grundar han det på? Varför jag frågar är för att det kanske kan vara bra att veta.

Kram på dig!
  • Cina84
    Pusheen skrev 2015-11-17 14:55:00 följande:

Cina84, hur gick det igår och har ni fått besked idag? Hoppas på det bästa, tänker på dig!

Kram

Hej :). Jag ville vänta in dagens svar innan jag skrev. Äggplocket gick bra, fick ut 7 ägg. Fick bra med bedövning så jag var ganska groggig mest hela dagen sen ;). När jag ringde idag så fick jag veta att 6 blivit befruktade och att vi ska satsa på återföring med blastocyst. Känns skönt att allt gått bra hittills :). Så får vi se om det kan gå vägen.

Hur mår du? Känner du något av sprayen?
  • Cina84
    Pusheen skrev 2015-11-17 18:39:33 följande:

Åh det låter ju toppen! Då får vi hoppas att det blir många fina blastisar! Vad är det eg som avgör om man ska odla vidare eller inte? Sju ägg.. Wow! En önskedröm för mig.

Jag mår bra och känner inget om inte migränen och halsbrännan är pga det.. Migrän har jag kroniskt så det har jag ju ändå.

Vi har jättemycket på jobbet nu med så tröttheten kan nog bero på det. Jag är mest glad av att jag gör något fysiskt som tar oss närmare målet så det känns bra!

Alltså mitt förra äggplock gjorde så fruktansvärt ont. Jag måste få mer bedövning till nästa gång!

Ja, hoppas hoppas! Jag vet faktiskt inte vad som avgör det. Får ta och fråga det på lördag. Förresten har du varit i kontakt med krystof någon gång?

Usch lider du av det, stackare :(. Det är verkligen inget att leka med har jag förstått på andra!

Ja det är på gott och ont att ha mycket att göra. Var rädd om dig bara så att det inte blir för mycket.

Ja bara be dem dra på ordentligt nästa gång. Visst att de inte kan ta bort smärtan helt men de kan ju lindra den rätt bra.

Kram
  • Cina84
    regnbagsbarn skrev 2015-11-17 20:14:36 följande:

Vad kul att allt gick bra!

Jepps :)

Lycka till imorgon :)
  • Cina84
    Pusheen skrev 2015-11-17 22:24:34 följande:

Krystof? Njäe? Vem är det? :)

Tack, det är inte så superstressigt.. Mest långa dagar.. Jag smiter mellan och tar min nässpray vid frukost och emfikat.. Känns lite mysigt med min egna hemlighet ;)

Ja till nästa äp så blir det full dos direkt! :)

Kram

Låter som en bra plan ;). Undvik bara att få för mycket så du sommar och börjar snarka ;)
    regnbagsbarn skrev 2015-11-18 18:15:23 följande:

Då var äggplocket gjort. Vi blev verkligen väl omhändertagna och jag tycker inte att det gjorde särskilt ont. Fick dock bra smärtlindring. I slutet fick jag en blödning som gjorde att jag fick dropp som hämmade blödningen och fick stanna kvar längre tid än väntat. Nu är jag hemma, trött och har ont. Totalt 8 ägg plockades ut. Imorgon får vi veta hur det har gått!

Jag kan bara hålla med! Båda mina plock har de varit lugna och fina mot en och gjort vad de kan för att det ska ha känts bra.

Håller tummarna för imorgon :).
  • Cina84
    Pusheen skrev 2015-11-19 08:37:58 följande:

Haha, ingen risk med benen i vädret ;)

Har du gått veta hur det gått för era odlingar?

Ha ha, ja säg inte det. Ett tag tyckte jag att jag var väldigt nära att somna.. ;).

Jo det har nog gått bra, har inte ringt dit och hört utan tänker att jag väntar till lördag.
  • Cina84
    regnbagsbarn skrev 2015-11-19 19:11:33 följande:

Vi fick veta att alla 8 blivit befruktade! På måndag är det dags för återinföring. Jag vågar inte tro att alla klarar sig till blastocyster, men förhoppningsvis någon som blir vår lilla knodd!

Vad kul för er! :)
Svar på tråden Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö