• Mella79

Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö

Regnbågsdröm skrev 2015-10-13 19:44:46 följande:

Lider med dig. Och vet ju hur det känns. Kände mig väldigt ensam i den känslan, så på ett sätt känns det ju skönt att man inte är ensam (ta det på rätt sätt, du fattar säkert hur jag menar) Så du har liksom jag aldrig heller ruvat då? Jag hoppas verkligen att det ska bli vår tur snart.. <3 Kör du långa protokollet också eller?

Klart jag förstår hur du menar! Du o någon vet hur det känns! Jag önskar verkligen inte min värsta fiende den känslan ! Jag ska börja med långt protokoll ! Är detta din andra gång ? Vad tar du för dos av menopur ?
  • Mella79

Debawe och regnbågström jag är i samma läge sim ni ska efter många samtal till rmc träffa läkaren på tor innan jag sätter igång och då är det långa protokollet som gäller ! Jag kan inte beskriva hur rädd jag är att det ska bli samma resultat igen ! Vet inte hur jag ska kunna tackla det ! Vi kan väl se om vi har någon tur innan jul! Känns skönt att ha någon /några som förstår fullt ut vad man går genom !!

• Mella79

Jag håller tummarna för oss alla! Jag väntar också på att få börja men får se hur det går på torsdag hos läkaren ! Har tagit kontakt med en klinik i Danmark för äggdonation ! Får se hur det går men det är väääldigt svårt att vara positiv när vi har fått samma besked varje gång ! Det här jääääkla samtalet från doltnumner dag 2 !!

• Mella79

Hej någon som vet hur jag får ut min kompletta journal från rmc ? Jag bad om det men fick bara utdrag ur systemet och behöver info!

• Mella79

Ja men det man får dör är bara deras anteckningar inte komplett journal det heter tydligen något annat!!!! ????

CarMa skrev 2015-10-20 11:50:12 följande:

Det kan du väl beställa från Mina Vårdkontakter.

• Mella79

Jag kan absolut hålla med om allt du beskriver ! Jag bytte läkare och kan säga att hon är bättre fortfarande kort men saklig! Man får tyvärr vara på ganska mycket själv ! Jag tjatade till mig en läkartid och nöjde mig inte med telefontid ! De avslöjade att läkartiderna är på 20min intervaller ! Inte mycket tid per patient! Vi vill också veta mer om donation ägg i vårt fall! Jag ska dit på tor få se hur det går !!!

JOLI skrev 2015-10-20 13:06:42 följande:

Inte direkt när vi var där, då var jag dels så chockad över hur det gick till, samt att det var så stressigt att vi näst intill blev utkörda.

Men självklart har jag ringt dit efteråt och förklarat hur jag känner, berättat att det är tufft som det är under dessa omständigheterna, att det sedan blir värre när man dessutom blir så illa behandlad. 

Men det var inget dom kunde göra något åt nu i efterhand.

Senaste besöket tog jag också upp det. Hur jag kände att denna resa har varit. Men svaren då var inte så utvecklade. "Jaha, det var ju himla synd."

Det har inte bara varit negativt. de som gjorde operationen PESA & TESA på mannen var guld värda. Helt fantastiska, vilket jag också poängterade. 

Så ja, absolut har jag tagit upp det.

• Mella79

Jag ska till läkaren imorgon för att diskutera vidare behandling ! Vill liksom inte bränna vår sista chans på ännu ägg som inte klarar sig ! Meeeen jag är så sjukt nervös vad kommer hon att säga är det vanligt eller ovanligt att man har så dåliga ägg att det inte blir något alls? De befruktas ju men sen händer det inget!!!?!?!

• Mella79

Jag ska till läkaren imorgon för att diskutera vidare behandling ! Vill liksom inte bränna vår sista chans på ännu ägg som inte klarar sig ! Meeeen jag är så sjukt nervös vad kommer hon att säga är det vanligt eller ovanligt att man har så dåliga ägg att det inte blir något alls? De befruktas ju men sen händer det inget!!!?!?!

• Mella79

Fick ett fantastiskt bemötande av rmc idag ! Helt och hållet tack vare läkaren hon är såbra !fick svar på alla vårafrågor och min sambo va med på telefonen!

Svar på tråden Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö