• Regnbågsdröm

Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö

frkvilljunu skrev 2015-10-27 22:23:00 följande:

vad jobbigt! var det fullt nu?

väntar på mens som borde komma vilken dag som helst nu och den där jäkla oron om att det inte ska finnas möjlighet att få starta nu tär ju snart sönder mig.

Kör du långa eller korta protokollet?
    Ja, vi fick sagt att det var kö nu. Så hur svårt det än är så bör du nog också förbereda dig på det om du kör det långa. Det korta kanske går. Berätta gärna hur det gick sen <3
  • Regnbågsdröm
    Cina84 skrev 2015-10-31 10:00:20 följande:
    Det var negativt..skit också! Bara till att på det igen och köra på. Frågan är om vi får köra på denna mens som kommer eller vi måste vänta till nästa mens. Har du koll på det Kajo?
    Så tråkigt, lider med er! <3

Ni får nog inte köra på nästa mens. Vi behövde vänta två. Och sen var det kö nu när jag fick mens, så får vänta ytterligare än innan vi kan påbörja vårt andra försök. Så ni kommer nog också få vänta. Inte bara för kön alltså. Främst handlar det ju om att kroppen och psyket behöver vila. Kram till er!
  • Regnbågsdröm
    regnbagsbarn skrev 2015-11-01 12:52:27 följande:

Verkar vara svårt att få plats nu innan jul ???? jag väntar min mens nästa helg och ska köra korta protokollet, men är inställd på att inte få starta. Jag tycker väntan är hemsk och försöker träna på att bara stå ut.... Hur gör ni andra för att väntan ska bli mer hanterbar?

Kör du korta så kanske du får plats, vet inte. Men med långa som för oss så var det fullt Eller ja, vi fick inte börja nu i alla fall. Men ställ nästan in dig på att ni får köra igång på nästa istället. Besvikelsen kommer bli stor oavsett, men troligtvis värre om du tänker att det nog kommer bli av nu!

Väntan är typ olidlig. Jag vet inte alls vad jag ska ge för tips faktiskt. Efter vårt förra försök fick vi nu vänta två mensgånger. Och nu fick vi ändå inte plats, så måste vänta på den tredje. Man får försöka bara tänka på annat, hur svårt det än är..
  • Regnbågsdröm
    Cina84 skrev 2015-11-01 16:49:14 följande:

Tack fina ni för er omtanke <3. Det är värt så mycket! Tack för infon kajo :). Jag väntar in papperna sen ringer jag dit och pratar med dem så får vi de vad de säger :).

Regnbågsbarn: I början tänkte jag att det var bäst att ställa in sig på det värsta så blev man inte så ledsen om det blev så, fast det blev inte bättre av att tänka så alls snarare värre. Mitt tips till dig är att försöka koppla bort alla tankar om vad som oroar dig i denna process. Hur gärna man än vill så kan man inte påverka detta på något vis så då är det bättre att bara koppla bort och ta det som det kommer. Det har gjort mig lugnare men visst, dipparna kommer ibland ändå, det går tyvär inte att undvika.

Kram och håll ut :).

Lika svårt att bara koppla bort som att ställa in sig på det värsta, tycker jag. Jag tänker mest att oavsett vad så kan det vara bra att veta att man kanske inte får köra igång den här gången. Även om beskedet sen kommer vara skitjobbigt oavsett. Men om man inte ens tänkt tanken på att man får vänta, så tror jag att fallet blir hårdare.
    Just nu verkar de ha kö på RMC i alla fall. Så de som får mens i dagarna och ska köra långa protokollet lär få vänta. Kram till alla!
  • Regnbågsdröm
    Mella79 skrev 2015-11-02 14:29:45 följande:

Förresten i torsdags fick jag tabletter som skulle sätta igång blödning efter nedregleringen ! Har aldrig haft så kraftiga blödningar ! Någon som varit med om liknande ?

För mig skulle blödning komma igång av sig själv efter en tid med synarela 3 ggr dagligen, vilket det också gjorde. Du verkar gå på synarela väldigt länge? Låter som värsta superlånga protokollet? 7 veckor sägs det att det tar allt som allt med långa protokollet. Men du verkar ju köra något annat, så tyvärr kan jag inte riktigt svara på dina frågor tror jag. Men vad gäller kö så borde ni ju redan ha en plan för allt med tanke på att du redan går på synarela? Har ni inte fått en tänkt vecka för äggplock? Det fick vi. Sen drog det ut lite på tiden i och med höjning av sprutan och så. Men en plan brukar man ju ha?
  • Regnbågsdröm
    Mella79 skrev 2015-11-02 18:22:42 följande:

Ska väl få det på torsdag ! Jag vet inte hur länge jag orkar detta !

Är det ditt första försök? Kämpa! Du klarar det. Med viljan och längtan så klarar man allt. Så försöker jag tänka!
  • Regnbågsdröm
    Mella79 skrev 2015-11-03 08:34:30 följande:

Detta är mitt tredje försök !

Okej. Men tog du synarela så länge de andra gångerna också eller? Verkar ju extremt länge.
  • Regnbågsdröm
    Mella79 skrev 2015-11-03 16:43:37 följande:

Jag har tagit synarela för behandling av endometrios ! Mina ägg har dålig kvalité de blir befruktade men efter två dagar slutar delningen och läkaren trodde att endometriosen kan ha påverkat detta! Detta har hänt två gånger och jag har nästan gett upp hoppet ! Det är så jobbigt att ändå vara positiv inför varje besök!

Okej, då förstår jag.
    Vi hade samma problem vid vårt första försök. Äggen blev befruktade, men klarade bara två dagar. Vi hoppas det ska gå bättre nästa gång. Håller tummarna för dig också.
  • Regnbågsdröm
    Mella79 skrev 2015-11-09 20:39:40 följande:

Jag tar 262,5 i menopur ! Är det mycket eller lite ? Är rädd att dosen är för liten för jag känner inget !!

Det är olika för alla. De testar sig fram för att se vad man ska ha. Vissa börjar lågt, andra högt. Är det ditt första försök? På mig började de med gonal 250, men fick öka upp till 450 tillslut för att inget hände. Vid nästa försök ska jag ta menopur och då börja på 450 direkt. Så kanske behöver du höja dosen, men det märker de! Lycka till! Det ordnar sig!
  • Regnbågsdröm
    Mella79 skrev 2015-11-11 21:07:26 följande:

Jag känner ingenting av mina sprutor ! Är såååå orolig att det inte hänt något ! Kommer nog inte bli så mycket sömn ikväll !!

Jag kände inte heller något i början. Har skrivit till dig innan här om dagen (vet inte om du sett det?) Men ställ nästan in dig på att de behöver höja dosen. Jag fick höja två ggr, hade tillslut maxdos. De sista dagarna hade jag då ont som fan och insåg då att det hände grejer. Kram och lycka till!
Svar på tråden Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö