• Libra1

Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö

Tany: Vad konstigt. Har du de nya pennorna?

Man brukar få göra ett ultraljud i vecka 8. Sen om det ser bra ut så skrivs man ut och får gå till en MVC istället.

• Libra1

Tany: Glömde ju. Blödningen ska komma mellan 8-14 dagar. Min kom som vanligt förra gången.

• Libra1

Tany: Ja jag hade långa protokollet förra gången och ska även ha denna gång. Fick ut 12 ägg varav 6 befruktades. Tyvärr inga till frysen. Hoppas vi får det denna gång.

• Libra1
    Tany skrev 2012-10-04 11:58:53 följande:
    Libra1: håller tummarna för dig. Jag hade kort protokollet förra gången men det avbröts innan äp. Hoppas denna gång får vi plus :) när ska du börja ? Hur gammal är du? Kram :)
    Tack! Håller tummarna för dig också. :)

Vad tråkigt att du fick avbryta. Hoppas på bättre tur denna gången. Jag börjar spraya den 19 oktober, sprutstart 6 november och äggplock i vecka 47. Har precis fyllt 36. Du då? Kram :)
  • Libra1

Uppdaterar listan:

Väntar på första möte: 
    lovvan 
    Sindyrella1983
    sessan 83 k 

Spraystart:  
    nl2012 - 4 okt
    Tany- 24 sep
    malphie-10 okt
    themrs81-18 okt
    Libra1 - 19 okt

Sprutstart:  
    Maybe - 2.okt   
    Libra1 - 6 nov

VUL:
    Libra1 - 13 nov

Äggplock: 
    Maybe - v.42 förhoppningsvis   
    nl2012 - v.44    
    Libra1 - v.47 

ET/FET: 
    Karin13 - 27 sep

Ruvare:  
    minasera 
    Karin13
    Fridalilla

Gravida: 

Väntar på ny IVF: 
    Tinapina

• Libra1
    Tany skrev 2012-10-04 14:43:21 följande:
    Hur vet du om sprutstart datum (NOV 6)? för sista gången, hur många dagar efter första synarel spruta du hade blödningar? Jag är på dag 10 av synarela dag och ingen blödning ännu
    Jag frågade efter sprutstart eftersom vi ska åka iväg på en liten semester runt då. Då frågade hon om jag ville boka in hela vägen redan nu och det ville jag. Så det kan man tydligen få om man vill.

Jag brukar ha 11 dagar mellan ägglossning och mens så det fick jag den gången också. Så 8 dagar efter spraystart tror jag det var (har kort cykel och börjar spraya redan på dag 18). Men du har kanske längre så det är därför det tar tid. Har du egen ägglossning? Vilken dag har du beräknad mens i så fall? Tar det längre än 14 dagar så ska du nog ringa kliniken. Men den kommer nog ska du se. :)
  • Libra1
    Tany skrev 2012-10-04 15:35:55 följande:
    Nu är jag på dag 31 av min riktiga cykel. Brukar ha blödning på dag 31 eller 32 men ibland dag 34. så väntar jag tills söndag och hoppas att det kommer förrän då :)
    Den kommer nog. Den kan säkert bli lite sen pga sprayen. Men visst är det en dryg väntan. :)
  • Libra1
    Tany skrev 2012-10-05 10:11:07 följande:
    Jag känner besviken idag. Jag vet inte varför men jag hoppas att Mens kommer snart .... en fråga, när du spraya synarela känner du dig bitter smak i munnen Direkt eller det tar några minuter?
    Det värsta med IVF är all jobbig väntan. Försök fokusera på något annat. Vet att det är svårt. :-/

Sprayen smakar ju inget vidare. Jag brukade äta en halstablett eller tugga ett tuggummi efteråt. Det smakar väl direkt när det rinner ner i halsen. Ibland kan det kanske ta ett tag innan den rinner ner.
  • Libra1

Tany: Vad kul att du startat en blogg. Ska börja följa den. :)

Den eviga väntan. Om man bara kunde slappna av och göra något kul under tiden. Svårt!

• Libra1

Maybe: Tänker också så. Var hos kuratorn idag som ligger i samma korridor.

Nästa vecka börjar jag med sprayen. Vad tiden har gått fort.

Svar på tråden Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö