• Tany

Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö

fridalilla skrev 2012-04-13 16:46:10 följande:
    Ikväll ska jag ta spruta! :)
    lycka Fridallila Flört
  • Tany
    fridalilla skrev 2012-04-13 22:42:08 följande:
    tack! :) det gick bra, men höll på att svimma eftersom jag inte tycker om sprutor:P men det gjorde inte sååå himla ont, som tur va :)
    Bra....hur många dagar du har Gonal F? gör du i magen?
  • Tany

Hej vänner
    en vecka börjar och en vecka nära framtida barn. hoppas du trevlig vecka :)

• Tany
    Loo skrev 2012-04-16 09:42:50 följande:
    Vad kul att era behandlingar redan har börjat eller kommer igång snart!

Nu har vår kallelse kommit och vi ska träffa läkare och sköterska den 10 maj, och det är mycket tidigare än vad jag trodde från början! Om vi ska göra den korta behandlingen hinner vi kanske innan deras semerterstängning, men mentalt förbereder jag mig på att vi sätter igång efter det, och blir det tidigare blir det en glad överraskning.

Härlig vecka allesammans!
    Vad kul Flört hoppas att ni kan börja före sommaren.
  • Tany
    Snövitt skrev 2012-04-18 11:16:13 följande:
    Hej alla!

Får man reda på om man ska göra kort eller lång behandling vid första mötet med läkare och sjuksköterska?
    Är det en diskussion eller avgör de helt?
    Mitt möte är den 9 maj :) 
    hej Snövitt

Ja. Läkaren bestämmer vilket protokoll du har ... De ger mig korta protokollet som tar 2-3 veckor .... och jag tror att det beror på din ålder ... Hur gammal är du? 
  • Tany
    fridalilla skrev 2012-04-18 13:58:06 följande:
    Idag var jag på ultraljud! :) Hade 10 fina ägg och ska dit igen på fredag . Då ska vi bestämma vilken dag det blir äggplock, men läkaren tror att det blir på måndag! :D Jag har börjat få lite biverkningar från sprutorna tyvärr. Har sjukt ont i äggstockarna, så när jag sätter mig eller nyser börjar jag nästan skrika :( Jag har även fått lite huvudvärk till och från. Ikväll ska jag påbörja en annan spruta, samtidigt som den andra sprutan. Så 2 sprutor fram till på fredag! Jag har ont i magen där jag stuckigt mig, så ser inte fram emot 2 om dagen nu :( Men jag är glad att det snart är dags för äggplock :)
    vad roligt Glad ..... Grattis på 10 ägg Tomte.... vara positiv och tror att din lilla ängel är nära dig.... lycka till ... kramHjärta
  • Tany

Hej minasera
    vad gör du? Börja du behandling? krammmm 

• Tany

Hej Fridalilla
    Hur är det? Hoppas du har mer och större ägg idag

• Tany
    fridalilla skrev 2012-04-20 13:14:14 följande:
    Had 15 eggs :) the largest was 18 mm! On Monday I äggplock! Is nervous, but glad it's finally our turn!
    vad KUL  .... Det är mycket bra med storleken ocksåGlad .... hur du känner med hormonet injektion? Har du ont? Har du biverkan ? 
Svar på tråden Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö