• frkvilljunu

Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö

Mella79 skrev 2015-11-14 20:32:35 följande:

Nästan samma sak hände mig ! Två cystor som de kallade det hade vuxit mycket och de andra var omogna och små ! Detta var fjärde påbörjade försöket för mig ! Tro mig jag vet vad du går genom !

får väl hålla fast vid det där att 2016 måste bli ett bra år!!

får jag fråga hur har de ändrat behandling mellan dina försök?
  • frkvilljunu
    Mella79 skrev 2015-11-16 15:21:14 följande:

Jag kan inte släppa att jag fick avbryta allt i torsdags ! Jag är i förnekelse ! Tänker att ja äggblåsorna är ju kvar så jag kanske kan bli gravid på egen hand ! Tänker på det konstant! Orkar inte jobba, göra något, träffa någon ! Bara gräva ner mig tills det är dags för nästa försök! Är helt besatt .dettal kan inte vara bra är rädd att jag kommer springa rakt in i väggen/dörren snart ! Hur gör ni andra ?

känner igen mig! paniken som kom i fredags inne hos läkaren följer mig totalt. tyvärr inga bra råd alls så inget vettigt att säga tyvärr men det är lite skömt att veta att man inte är ensam.

Nästa gång måste det ju vara din tur!

Det var mitt första ivf försök så min resa har väl bara börjat är jag rädd.
  • frkvilljunu
    regnbagsbarn skrev 2015-11-16 20:55:04 följande:

Kan inte tänka mig hur jobbigt det måste kännas att behöva avbryta innan äggplock. Hela processen är ju galet påfrestande och en blir medveten om att detta gå fel i varje liten del. Men jag tror att det som gör att ni orkar fortsätta är att det också kan gå så väldigt rätt. De flestas resa leder till målet, men resan dit är olika lång. Jag är säker på att den dagen vi sitter med våra små i famnen kommer vi vara tacksamma för att det tog sig vid precis rätt tillfälle och inte tidigare :) skickar styrka och pepp!

Försöker tänka sådär att allt nånstans har en mening och någon dag kommer det vara vår tur-ibland funkar det och ibland inte.

Har ni fått tid för äggplock?
  • frkvilljunu
    regnbagsbarn skrev 2015-11-18 18:15:23 följande:

Då var äggplocket gjort. Vi blev verkligen väl omhändertagna och jag tycker inte att det gjorde särskilt ont. Fick dock bra smärtlindring. I slutet fick jag en blödning som gjorde att jag fick dropp som hämmade blödningen och fick stanna kvar längre tid än väntat. Nu är jag hemma, trött och har ont. Totalt 8 ägg plockades ut. Imorgon får vi veta hur det har gått!

Åh vad spännande! Håller tummarna för att det blir fina embryon!
  • frkvilljunu

Är det någon som har några kloka ord att säga om för och nackdelar mellan långt och kort protokoll??

Direkt när läkaren besluta att vi skulle avbryta i fredags sa han att vi ska testa långt protokoll nästa gång. Det var en av sakena som gjorde min panikkänsla ännu värre. naturligtvis vill jag ju göra det som ger oss störst chans att lyckas men är livrädd för att den långa process det långa innebär och hur jag kommer påverkas såväl fysiskt som psykiskt. tyckte ju de 10dagarna med sprutor som var nu var evighetslånga och otroligt påfrestande. ..

• frkvilljunu
    regnbagsbarn skrev 2015-11-19 19:11:33 följande:

Vi fick veta att alla 8 blivit befruktade! På måndag är det dags för återinföring. Jag vågar inte tro att alla klarar sig till blastocyster, men förhoppningsvis någon som blir vår lilla knodd!

Vad underbart att alla blivit befruktade! Härligt att höra när det går bra!
  • frkvilljunu
    Regnbågsdröm skrev 2015-11-19 15:16:03 följande:

Körde du 10 dagar sprutor nu så är det nog oftast inte längre med långt protokoll. Det är nedregleringen som är en evighet. Själva sprutorna ska vada typ 7 dagar. Jag fick köra 12 för att vi höll på att öka dos hela tiden, tog tid innan äggblåsorna växte. Men är du orolig för sprutorna så gör det nog sak samma med kort eller långt. Men har å andra sidan bara kört långa. Kram och lycka till!

Det är väl mer just väntan som oroar mig och hur man mår av nedregleringen. sprutorna i sig är ju inte kul men känns som lite samma på båda vis. nu fick jag ju öka dos på korta två gånger för att det inte växte rädd att det blir samma sak nästa gång och lika rädd att nedregleringen gör det svårt att få de att växa med..men ja..det är ju bara att köra på och hoppas på bättre tur antar jag...
  • frkvilljunu
    Mella79 skrev 2015-11-22 22:27:31 följande:

Hur många dagar efter avbruten behandling fick ni blödning? Har gått 10 dagar och jag känner inget ?!?!

Undrar detsamma!?!

Har från och till dock en del värk och undrar om det är ägglossning eller början på mensvärk? tycker ju att ägget/äggen borde lossnat rätt snabbt eftrr man sluta med orgalutran, eller??
  • frkvilljunu
    Kajo skrev 2015-11-23 06:34:34 följande:

Testade för 1 h sen och det va negativt. Är så jävla trött på detta. Ska ringa rmc senare och diskutera nästa steg.

Nej!! styrkekramar i massor!
  • frkvilljunu
    Regnbågsdröm skrev 2015-11-24 20:16:35 följande:

Vi får köra igång!! Synarela-start 10 december, så planerat äggplock vecka 2. Känns fantastiskt att vi ÄNTLIGEN får påbörja ett nytt försök! Och tack för att du frågar. Det gör mig glad. Ruvar du nu? Håller alla tummar!

Vad skönt att ni får börja!

Det blir långt protokoll för oss med och hoppas på att få börja så snart blödningen kommer.

Får jag fråga - hur lång tid räknar de med att du ska spraya innan hormonsprutor?
Svar på tråden Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö