Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö
Hej alla! Så tråkigt att det har kommit en massa negativa besked. Stor kram till alla er! Jag vet hur det känns. Jag hoppas än på mitt 2a försök. Ingen mens än och testdag är 2/2.
Hej alla! Så tråkigt att det har kommit en massa negativa besked. Stor kram till alla er! Jag vet hur det känns. Jag hoppas än på mitt 2a försök. Ingen mens än och testdag är 2/2.
Jag har samma med. som 1a gången. Men denna cykel kom mensen igång rejält från början och vi fick börja med sprutorna på dag 3. Så min teori är att äggen mognade bättre! Nu har jag dessutom 4 blastocyter i frysen. Så slipper ett äggplock om det inte går på 2a.
Hoppas hoppas :D Fick nu några andra hormoner etc denna gången än förra gången?
Men alltså! Gud vad kul smilla! Hur har din mens sett ut? Det är ju inte ovanligt att man får en liten blödning. Jag ska hålla tummarna att det stämmer nu! Det gör det säkert. Jag har sovit jättedåligt och känner mig väldigt nervös. Usch jag vill ju bara veta nu! Är så himla rädd för att testa. Är på dag 29 idag, precis som du väl? Vad tycker du? Ska jag testa? Jag väntar nog till imorgon iaf...
Alltså. Mensen kom aldrig riktigt igång igår, och igår kväll kändes mitt underliv konstigt svullet. Jag var också galet trött, och sov som vanligt dåligt. Jag tänkte att jag orkar inte med den här ovissheten och kl 5 nu imorse gjorde jag ett gravtest, och det blev positivt...!
Jag vågar inte riktigt tro på det och vill inte ta ut något i förskott, ska fortsätta testa i dagarna som kommer. Det var dessutom med ett test från Testlagret så man kanske inte ska lita på det. Mina CB-tester ville jag inte riktigt använda än.
Så nej, man vågar inte tro på det, men visst tändes hoppet igen...
Jävla kropp alltså. Vilken bergochdalbana!
Smilla - hur tycker det känns i magen? Jag är lite orolig i tarmen och så drar det i livmodern lite, känns som en liten brännande känsla.
Jag kunde inte låta bli att testa precis, men det va negativt. Kan knappt andas :(
Jag har testdag på mån men jag känner på mig att det borde vara positivt nu om det blivit nått. Usch vill bara försvinna, har inte känt det under dessa 2,4 åren men idag skäms jag.
Det är 2a försöket. Diagnos: oförklarligt barnlösa. Att det ska vara så svårt att bli gravid. Vi har försökt sen okt 2012. Det sköna är att jag har blastisar i frysen! Men jag får testa igen på måndag om inte mensen kommit tills dess. Hur långt gången i processen är du?
Nej vad tråkigt Kajo :( Ge inte upp hoppet ändå. Det kan fortfarande visa positivt om du nu testade lite tidigt.
Får jag fråga som ny i tråden vilket försök du är på?
Jag håller på med mitt första och jag kan inte föreställa mig besvikelsen om det inte blir något. Jag försöker tänka att jag kommer få ett plus inom tre försök sen får vi se efter vilket av dem det blir..
Tack För stöd! Jag tänkte att det är BIM för mig idag, så därför mitt test på kvällen. Jag får avvakta helt enkelt. Men jag blev lite inspirerad av dig...
Nä, den 6/2, tack för tumhållningen! :)Ledsen att höra det, men har inte mensen kommit så finns det fortfarande chans! Du borde testa på morgonen istället för på kvällen.
Men du har min fulla förståelse, jag var också helt knäckt när jag var säker på att det inte gått. Många många kramar till dig!
Vi fick vänta en cykel, vilket kändes ganska skönt. Jag tyckte tiden gick ganska fort och det kändes bra med lite tid för reflektion och vila faktiskt!
En liten fråga ni som gjort försök 2, hur länge väntade ni? Jag vill gärna börja nästa försök så fort som möjligt, men det kanske är bättre att vänta en till mens?
Hur länge har alla kämpat här i tråden för att bli gravida?
Vi startade vår bebisverkstad okt 2012. Och vår första ivf nov 2014!
Vi får alla kämpa på! Jag håller med Smilla! Bästa tråden:)
Jag har fått lite antydan till mens idag och det börjar mola på lite mer, så det är nog kört! Får hoppas FET funkar i mars.
Hur är det? Ett FET "kostar" 1 poäng väl? Och en ET 2poäng? Eller är fel på det.