• minasera

Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö

Tany skrev 2012-05-01 22:05:16 följande:
    Hej vänner
    Varför i RMC malmö de sätter tillbaka bara 1 embryo? Det minskar chansen... Vad tycker du?
    Hej Tany !  I Sverige finns regler, de kan inte sätte två ägg första försök.  ålders och behandling ( som läkare bestämmer vilka ) kan påverkar ibland de kan sätte två ägg, andra , tredje  eller mer försökt.

• minasera
    fridalilla skrev 2012-05-02 15:06:36 följande:
    Lycka till med sprutandet idag! Jag fick brev från rmc idag. Stod att inga ägg hamnade i frysen :( Så nu hoppas jag verkligen att den jag har i magen vill stanna kvar! 
    håller tummarna... hoppas det lilla stannar kvar i din mage.... jag har fått min första spruta idag... och på lördag VUL..
  • minasera

Hej Moniica jag glömd hur lätt var det.. Det ta bara 2 sekund och kännde ingenting. Blev inte oroligt när ska prova i RMC du ska första hur lätt det är. Och ja redan på lördag jag ska åka till Malmö för VUL. Läkaren ska titta hur stor mina ägg .... Lycka till Is79 hoppas du får en plus...

• minasera
    Tany skrev 2012-05-03 08:02:00 följande:
    Hej minasera
    arbetar de också på helgerna?
    Ja...Normalt jag åker inte till malmö för VUL jag kan göra i Halmstad. men Helgerna sjukhuset stäng i Halmstad därför jag åker till Malmö.
  • minasera

Tack Tany! 4 av de ca 10mm andra jättesmå, men läkaren sa att det är för tidigt och ganska liten dos( puregon) även set de serut jätte bra. Jag ska ha ny VUL på måndag sen jag ska börja Orgalutran.. Jag tror innan nästa helg jag ska ha ÄP...

• minasera
    fridalilla skrev 2012-05-05 21:02:35 följande:
    Skönt att det gick snabbt till plock :) hoppas dem växer till sig ordentligt nu :)
    Hoppas jag också, förra gången de fick 14 ägg och 10 av de befruktade men dag efter bara 1 kvar... 
  • minasera
    fridalilla skrev 2012-05-06 12:29:17 följande:
    Du fick inga i frysen?
    Nej, därför vi kör helt igen...
  • minasera
    Tany skrev 2012-05-07 10:08:32 följande:
    Minasera, hur är det för dig med VUL idag ? 
    jag har varit Halmstad sjukhuset idag ( VUL) det gick bra det ser ut 4 äggblåser större 10mm och många mindre än 10mm ,men jag inte börjat Orgalutran än nu. Malmö ringde  och de ökade dosen för puregon jag ska fa 150 och börja Orgalutran idag. Torsdag jag ska åka till Malmö för 3:e VUL sen vi få se...  Hållertummarna...:)
Svar på tråden Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö