• Cina84

Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö

Pusheen skrev 2015-05-22 15:33:27 följande:

Tack för tipset! Har för mig att det är via brev. Då kan jag kanske prova att ringa om någon vecka :)

När jag ringde dit och hade frågor ang vilken tid jag skulle få komma dit så hade hon redan en tid och jag fick remissbrevet några dagar/vecka efter det så det stämmer.

Så lite så :). Då tjänade du in en vecka där ju ;).
  • Cina84

Tankarna börjar spöka... Kommer omslag ske imorgon? Kommer det senare denna gång? Tänk om det inte blir något omslag? Tänk om något är fel.. Behöver vara få det ur mig..

• Cina84

testade idag men fick inget utslag :(. fick det förra månaden på denna dag. Är det kört nu eller det kan variera vilken dag man har äl? Kan säga att mensen blivit längre sedan vårt första ET i februari.. Suck om det ska kludda :(.

• Cina84
    Pusheen skrev 2015-05-28 09:17:45 följande:

Min har också ändrats lite sen mitt första försök Cina84. Min mens är annorlunda och ÄL med om jag ens har ngn pga pco. Min ÄL kan vara lite när som :) Hoppas du får utslag snart!

Du ger mig hopp :). Återstår att se vad som händer. Inget utslag idag heller. Ger det helgen också sen ringer jag på måndag om inget hänt.
  • Cina84

Efter att ha varit orolig över att det inte skulle bli omslag så kom det till slut på Dag 25. Glad blev jag för att sen bli ledsen igen...har tagit nya prover på min sköldkörtel och sköldkörtelvärde har blivit högre och är nu över gränsen. Så det blidde inget försök.. Vilken jävla bergochdalbana :(.

• Cina84
    Pusheen skrev 2015-06-03 19:39:22 följande:

Åh nej!! Läste ditt sista inlägg först nu. Faaan vad segt jag vet PRECIS hur det är. Då är vi två som inte får fortsätta pga annat jävla skit. Ursäkta språket..

Åtta veckor!!! Håller med det låter ju helt galet!! Vad kan det vara som gör att det ska ta så lång tid?!?

Ja..suck!! Var så deppig när jag ringde till rmc idag men det börjar rätta till sig. Man måste ju blicka framåt men jag kan ändå tänka att varför kan man inte ha lite flyt någongång?!? Det hade väl räckt med att vi tvingas göra ivf..eller vad säger du..

Ja man vill ju bara köra på så att det blir något resultat!

Vi får peppa varandra tills det är dags! :)
  • Cina84

Kajo och Pusheen, jag ska höja min dos och det blev som jag ville, vi kommer öka dosen ännu lite mer än han tänkt från början så att jag (förhoppningsvis) landar på ett värde som ligger en bra bit från maxvärdet. Dosändringerna brukar ge bra resultat redan efter en månad. Så går allt som det ska så är värdet som det ska redan nästa månad. ( om det nu går dom det ska..)

Tråkigt för dig kajo :(. Det är så surt att kroppen ska kludda med sånt med :(. Räcker det inte med det som redan är?!. Skickar en kram!

Jag kan hålla med. Vill man de något så är det upp till en själv att ta tag i det och fråga. Det bästa hade varit om läkarna hade återkopplat efter ett försök för att stämma av hur kroppen beter sig och hur den kan bete sig. När jag nu tänker efter så har jag inte fått veta något alls om vad "biverkningarna" det skulle kunna bli.. Det har jag fått veta här...Resurserna är som vanligt inte tillräckliga..

Jag har telefontid med en rmcläkare i mitten av juni. Håller redan nu på att skriva ner alla frågor jag kan komma på. Det är ju inte det lättaste att få en tid så det gäller att fundera och passa på att fråga.

Jag tror ni känner som mig, att hade de inte haft semesterstängt hade det kanske inte känts så tungt att vänta. Men sen vet jag att de som alla andra behöver semester. Eller... ;).

Pusheen skönt att det provet var bra. Inte för att det gör det lättare att vänta men då har du i alla fall ett mindre att tänka på :).

Läste på ett forum om att vi inom ivf utan tvekan kan skriva i vårt CV att vi är

Tålmodiga ;). Ligger en hel del i det!!

Ja som vi ska vara laddade och taggade efter sommaren!!!! Då ska bullen in i ugnen och gräddas hela tiden ut ;).

Ps. Som vi kan dricka på midsommarafton :p.

Något som slår mig nu är att detta meddelande är ganska så olikt det för några dagar sen. Är det inte fascinerande hur man tar sig upp igen!?! Vi är ju faktiskt riktigt grymma!! Tänk en boxare. Efter några rejäla slag ligger de men vi reser oss efter varje och går på igen fast beslutna att ta hem ronden!

Kram på er

• Cina84
    Pusheen skrev 2015-07-05 15:13:14 följande:

Hej alla. Länge sen nu.. Hur går det för er?

Cina84 -Hur gick det med samtalet du hade med rmc? Fick du några kloka svar eller råd?

Idag är en sån där jobbig dag.. Jag har försökt släppa tankarna på ivfen eftersom jag fortfarande väntar på provsvaren på mina cellförändringar. Det har nu i fredags gått åtta veckor sen jag testade mig. Svaret borde komma när som helst nu. Fruktansvärt jobbigt att tänka på hur svaret kommer vara. Kommer vi kunna börja med ivfen igen efter sommaren eller ska det fortfarande strula och vara så jobbigt så man knappt klarar av det? Men som vi sagt innan här inne, även om man får negativa besked och saker som går emot en så lyckas man ändå på något sätt hitta krafter och kämpa vidare.

Som sagt, idag är en sån där jobbig dag.. Inbjudningar till Babyshower.. Bilder på gravida vänner.. Födslar hit och dit. ORKAR inte se allt! Det känns så fruktansvärt orättvist. Varför kan inte jag få vara en av dem? Det är ju min allra högsta önskan.. Fan att man ska behöva gå igenom allt detta och prövas till bristningsgräns. Varför kunde inte jag bara plötsligt få vara gravid?

Usch! Bara att ta sig igenom denna dag och hoppas på att allt känns bättre imorgon.

Kram på er alla. Hoppas ni njuter av sommaren.

En stor kram till dig!! hoppas det har kommit idag så du kan andas ut! Väntan är det värsta! Det är så många tankar som cirkulerar i huvudet.

Tyvärr kände jag mig lite ledsen efter samtalet. Det kändes som att hon inte hade tid med mig och att jag ställde för många frågor...jag fick i alla fall reda på hur jag ska gå tillväga när vi sätter igång i aug. Om nu inte sköldkörteln sätter käppar i hjulet igen... Tog prover för någon vecka sedan och då var värdena fortfarande för höga :(. som tur är hinner jag prova en gång till precis innan nästa mens så då ska väl värdena vara bra så jag får sätta igång!

Bara skriv och spy ut! Det är helt okej! Det kan ibland vara välbehövt att få lätta på trycket!

Jag känner så väl igen mig i allt du skriver! Emellanåt känns det nästan som att man blivit besegrad. Det är en otrolig prövning detta :(.

Hoppas du fick en bättre dag idag.

Kram
  • Cina84
    Kajo skrev 2015-07-08 08:14:49 följande:

Hej tjejer!

Sommaren känns lång, egentligen ska man njuta men i ärlighetens namn så vill jag bara det ska bli augusti. Jag hade en skitjobbig dag i fredags. En vän till mig som också kämpat med insemination blev gravid. Livet känns så jäkla orättvist! Jag känner mig som världens sämsta människa för jag kan inte glädjas åt henne. Vi är strax uppe i 3års gränsen som ofrivilligt barnlösa och då tycker jag att det är vår tur före deras. Jag förstår dig pusheen, ibland vill man bara dra ner ridån.

Jag väntar på att få göra en stimulerad oåterföring men tyvärr kommer mensen starta någon dag innan dem öppnar upp på rmc. Och dem är ju så galet hårda med spärrtiderna:(

Vi har haft ett möte med ivf nordic också! Det kändes bra. Så om vi inte lyckas med de två ägg vi har kvar hos rmc så går vi nog över dit.

Jag hoppas ni får en skön sommar jag med, och att vi kan koppla av lite iaf! Styrkekramar till er. Och så håller vi tummarna på bra provresultat från alla håll:)

Ja hur ska man kunna koppla ifrån det man helst av allt vill ha..

menar du innan den 30:e? Jag frågade hur jag skulle göra för att om mensen kommer som den ska så kommer den under de dagar växeln är stängd pga utbildning(1,2,3). Jag fick svaret att ringa ner någon dag innan så de prel.bokar mig i systemet så att jag kan börja med pillerna som jag ska( ska göra Stim.) och sen bekräftar mensstarten så fort de har telefontid igen. Tänkte mest om du hamnar i samma situation så kan du göra samma :).

Ha en fin sommar du med :)
  • Cina84
    Pusheen skrev 2015-07-09 17:38:25 följande:

Men alltså helt seriöst. Ringde och frågade kliniken där jag gjorde testet.. De har inte fått något provsvar än. Det har gått nio, NIO veckor imorgon.

Kan inte beskriva min vrede jag känner när jag tänker på allt. Hur kan det bara få ta så lång tid? Om det visar förändringar som stoppar ivf, ska jag då göra nytt test och sen vänta över nio veckor på nästa test igen? Detta är ju helt sjukt. Jag menar om det ska gå i denna takten så hinner jag ju både bli äldre och annat. Då finns det ju inget hopp känns det som.

Förlåt att jag gnäller men detta är så sjukt.

Min enda tröst är att kliniken har sommarstängt så vi hade inte kunnat försöka ändå.

Låt svaret komma snart. Även om det visar förändringar så kan man ju åtminstone börja behandla eller göra något för att komma närmre målet. Denna väntan är ren tortyr.

Du behöver inte be om ursäkt. Du är frustrerad och med all rätt. Jag tänker detsamma, vad kan det vara som kan ta så lång tid?! Kan ju hoppas att du får ditt svar snart så du kan koppla av.
Svar på tråden Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö