Pusheen skrev 2015-07-05 15:13:14 följande:
Hej alla. Länge sen nu.. Hur går det för er?
Cina84 -Hur gick det med samtalet du hade med rmc? Fick du några kloka svar eller råd?
Idag är en sån där jobbig dag.. Jag har försökt släppa tankarna på ivfen eftersom jag fortfarande väntar på provsvaren på mina cellförändringar. Det har nu i fredags gått åtta veckor sen jag testade mig. Svaret borde komma när som helst nu. Fruktansvärt jobbigt att tänka på hur svaret kommer vara. Kommer vi kunna börja med ivfen igen efter sommaren eller ska det fortfarande strula och vara så jobbigt så man knappt klarar av det? Men som vi sagt innan här inne, även om man får negativa besked och saker som går emot en så lyckas man ändå på något sätt hitta krafter och kämpa vidare.
Som sagt, idag är en sån där jobbig dag.. Inbjudningar till Babyshower.. Bilder på gravida vänner.. Födslar hit och dit. ORKAR inte se allt! Det känns så fruktansvärt orättvist. Varför kan inte jag få vara en av dem? Det är ju min allra högsta önskan.. Fan att man ska behöva gå igenom allt detta och prövas till bristningsgräns. Varför kunde inte jag bara plötsligt få vara gravid?
Usch! Bara att ta sig igenom denna dag och hoppas på att allt känns bättre imorgon.
Kram på er alla. Hoppas ni njuter av sommaren.
En stor kram till dig!! hoppas det har kommit idag så du kan andas ut! Väntan är det värsta! Det är så många tankar som cirkulerar i huvudet.
Tyvärr kände jag mig lite ledsen efter samtalet. Det kändes som att hon inte hade tid med mig och att jag ställde för många frågor...jag fick i alla fall reda på hur jag ska gå tillväga när vi sätter igång i aug. Om nu inte sköldkörteln sätter käppar i hjulet igen... Tog prover för någon vecka sedan och då var värdena fortfarande för höga :(. som tur är hinner jag prova en gång till precis innan nästa mens så då ska väl värdena vara bra så jag får sätta igång!
Bara skriv och spy ut! Det är helt okej! Det kan ibland vara välbehövt att få lätta på trycket!
Jag känner så väl igen mig i allt du skriver! Emellanåt känns det nästan som att man blivit besegrad. Det är en otrolig prövning detta :(.
Hoppas du fick en bättre dag idag.
Kram