• Kajo

Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö

Grattis! Hur känns det? Tar du också crinone?

Fröken Smilla skrev 2015-01-21 16:37:11 följande:

Nu är jag officiellt ruvare!

Fick tillbaka en fin blastocyst, läkaren var väldigt nöjd. 4 st odlas vidare en till två dagar och fryses ner om de klarar sig. Så 5 av 7 hade klarat odlingen, känns jättebra och tryggt inför eventuella nya försök. Jag har inte riktigt fattat det än, men nu är där en liten plutt i magen :)

Cina - hur gick det för dig idag?

• Kajo

Ja jag tar den också. Jag har ganska mycket mensvärk och brösten är superöma. Jag är på rd 6 nu och tycker det är en himla lång tid till testdag (2/2). Det jobbiga med crinone. Är att alla gravidsymptom är antagligen pga den. Märker du av den? Då är vi båda ruvare på blastocyter! Tror du ni kommer testa tidigare?

Fröken Smilla skrev 2015-01-22 18:17:52 följande:

Det känns spännande! Det nyper lite i livmodern idag men jag antar att det är pga katetern som sattes in vid ET. Japp, jag tar också crinone. Inte så besvärligt som jag trodd faktiskt. Du med eller?

• Kajo

Jag tror du kan ringa dit när du kan, men dem behöver nog meddela dig om du ska börja med crinone eller någon annan med. När är det äp?

Cina84 skrev 2015-01-22 19:39:05 följande:

Då kommer nästa fråga :). Kan man bestämma när de ska ringa dagen efter och berätta om äggen? Känner inte ritkigt för att få det beskedet på jobbet om jag jobbar dagen efter.

Cina84 skrev 2015-01-22 19:39:05 följande:

Då kommer nästa fråga :). Kan man bestämma när de ska ringa dagen efter och berätta om äggen? Känner inte ritkigt för att få det beskedet på jobbet om jag jobbar dagen efter.

• Kajo

Ja har läst att rd1 är samma dag du får tillbaka ett embryo.

Jag tror att min mens kommer innan vår testdag om det inte gått. Så då lär man veta om det är negativt iaf. Det är en pina att vänta. Vi får hoppas blastocyter är så passa mycket bättre som de lovar nu!

Fröken Smilla skrev 2015-01-22 20:06:44 följande:

Jo mina bröst har varit tokömma sen första dagen med crinone. Ingen mensvärk dock. Känner hur det drar lite i livmodern, men det beror nog på katetern igår...

Jag kan tycka att 17 dagar var lite väl länge att vänta blir förmodligen tidigare test.

Vet du när RD 1 är? Är det samma dag som insättning eller dagen efter?

• Kajo

jo jag fick ut en massa klumpar i samband med förra mensen (alltså efter vårt 1a ivf försök), men det är helt normalt att få det efter hand under tiden man använder det. Det berättade även  sköterskan som visade hur man använder sprutorna. Idag är det 10 dagar kvar till testdagen. Känns som en hel evighet.

• Kajo

Danisen - när fick du gravidsymtom? För visst har du lyckats med ivf en gång tidigare? 

• Kajo
    Fröken Smilla skrev 2015-01-26 10:57:35 följande:
    Tack för era uppmuntrande ord!

Mina pms-besvär är dock inte som graviditetssymtom. Jag får alltid uvi-känslor exakt 5 dagar innan mens... Sen försvinner mina ömma bröst exakt en vecka innan och livmodertappen öppnar sig. Detta sker varje månad och har även skett nu. Helt i enlighet med hur cykeln borde vara också. Dvs mens på fredag.

Jag börjar smälta det nu, men det är tufft.

Pusheen - ja det är första försöket, och även om risken att misslyckas är större än chansen att lyckas så får man ju ändå upp förhoppningarna. Jag förlorar hoppet om att detta någonsin ska lyckas. Men hoppet kommer nog snart åter, det är ju så det brukar vara.
    usch jag har också en dålig dag. Har fått lite finnar och brösten känns inte lika spända som innan. Jag ska ha mens på torsdag och det känns som den är på väg. Hur tycker du att det känns? Det känns som jag aldrig kommer bli gravid :( 
  • Kajo
    Fröken Smilla skrev 2015-01-26 18:23:42 följande:
    Ja jag hade en riktigt deppig kväll igår och kände att jag var dålig som tagit död på något som levde... Jag har inte heller stora förhoppningar nu. Man blir verkligen körd i botten.

Det känns nästan löjligt att fortsätta med crinonen. Ska man ringa dem när man får mens eller måste man vänta till testdagen? Mensen kommer ju en hel vecka innan min td...

Vill gärna få instruktioner eftersom vi kommer satsa på FET direkt.

Det blir dessa försök innan vår USA-resa sen väntar vi till efteråt.

Jag håller tummarna att du ändå är preggo <3
    Jag vet att jag fick mensen innan testdagen sist. Men har för mig att jag fick den två dagar efter att crinonen va slut, vilket stämmer bra med denna gången med. Jag har en kvar, och mensen ska komma på torsdag. Jag ringde in på testdagen förra gången. Då fick vi vänta en cykel till nästa start, men nu har man ju ägg i frysen så då kan man kanske få sätta in i med en gång, eller vad tror du?

Gud så skönt med en resa! Hur länge ska ni va iväg? Vi ska åka skidor v10 så blir det inget kan man iaf njuta fullt ut av skidor och after ski;)

Jag tänker testa mig om mensen börjar komma. Man kan ju blöda ändå...
    Hur ska du göra, testa tidigare? Jag har lovat min man att inte testa tidigare. Men det va ok att testa om mensen kom. Usch för denna väntan! 
  • Kajo
    Danisen skrev 2015-01-23 18:10:59 följande:
    Jag sitter här med vår 3 månaders lilla tjej så ja, visst gick det till slut <3. Crinonen spelade spratt. Men jag gjorde ett test 1 vecka innan testdagen som var den dagen som mensen skulle kommit, men tog inte det på allvar förrän testdagen. Då tog jag inte crinone mer, bara kände det på mig på ett märkligt sätt . Ont i brösten som sören och molvärk (växtvärk) i livmodern. Och sen runt testdagen kom illamåendet.
    Så härligt fantastiskt! Hur länge hade ni försökt?
    Jag har 1 crinone kvar, och sen är det testdag på mån. Hur många dagar var du utan crinone innan testdagen? Kände du det på dig efter att crinonen va slut? Fick du någon blödning innan eller efter testdagen? Oj tusen frågor....
  • Kajo

Det kommer gå bra! Försök slappna av, kanske lättare sagt än gjort. Men djupa andetag ner i magen hjälper! Det går ganska snabbt! Lycka till och meddela gärna hur det gått:) stor kram!

Cina84 skrev 2015-01-27 06:39:51 följande:

Då är det dagen D, äggplock. Är ganska en nervös nu dels för att det ska göra ont men även för att det inte ska ge bra resultat. Tror att min förra läkarupplevelse spökar...( då de bara skulle ta bort några cystor men fick ta bort äggledaren och gav mig ivf beskedet). Men det borde gå vägen!

Svar på tråden Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö