• frkvilljunu

Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö

regnbagsbarn skrev 2015-11-07 16:41:16 följande:

Ja, jag har också hört att den känns mer. Försöker tänka att det inte är någonting jämfört med alla moment fram till bebis! Vi fick MA som upptäcktes på ul i v 9, hade troligtvis varit död sedan v 7. Det var efter insemination. Helt fruktansvärt kändes det. Jag hoppas verkligen att alla slipper vara med om det!

Om orgalutran har jag inte mycket positivt att säga efter första sprutan Sved både i och ett bra tag efter hoppas att det inte behöver bli allt för många dagar till.

Beklagar verkligen ert MA. vilken mardröm!
  • frkvilljunu
    regnbagsbarn skrev 2015-11-09 19:19:57 följande:

Har precis tagit orgalutran.... själva sticket gick helt okej men det svider en del nu efteråt. Försöker tänka att det förhoppningsvis leder till något positivt! Imorgon har jag vul, när har ni? frkvilljunu, hurgick det för dig idag?

Nytt ul på onsdag, liten doshöjning av gonalen och fortsätta med orgalutranet. Hade växt lite lite tydligen. hade nog väntat mig att de skulle mäta och räkna allt och berätta mer men det gick väldigt snabbt. hoppas de ser till att växa till sig nu!
  • frkvilljunu

Var på andra vul idag. ännu doshöjning och ny tid på fredag. det växer väldigt långsamt men de vågar inte höja mer för risk för att i såna fall överstimulera. tydligen är där många små blåsor som de vill ska växa till sig innan bestämmer äggplock och "bara" 4 som ännu så länge svarat på hormonerna... känner mig trött och börjar få rätt onti magen. så rädd att det inte ska växa till sig. försökte fråga hur länge kan man spruta? men finns väl kanske inget konkret svar. ..

• frkvilljunu
    regnbagsbarn skrev 2015-11-11 19:46:39 följande:

Åh, jag förstår verkligen din oro för att de inte ska växa. Det är verkligen upp som en sol, ner som en pannkaka... Vi håller tummarna för att de har vuxit på fredag. Då gör vi vårt andra ul eftersom det inte vuxit särskilt mycket i tisdags... Vi får kämpa tillsammans!

Ja vi får verkligen hålla alla tummar och tår nu för att fredag blir en bra dag för oss alla nu!

Innan vi gick in idag kände jag mig jätte positiv och beredd på att ta det som det kommer men gick ändå därifrån med tårar i ögonen. Att inte konkret veta hur och vad som kommer hända tar så mycket kraft.

Hur mår ni annars? jag har känt sen igår att det värker neråt som en ganska påtaglig mensvärk. jobbigt när jag sitter ner länge som i bilen på väg till malmö (vi har nästan 2 timmar dit) Har mått illa ikväll och dricker väldigt mycket- mer tötstig än hungrig. Just att det börjat kännas i kroppen mer konstant gjorde nog att det kändes lite mer som bakslag idag. trodde väl på något sätt att det skulle hunnit hända mer och lite orolig över att om jag ska behöva ha ännu mer ont i helgen då...
  • frkvilljunu
    Mella79 skrev 2015-11-12 09:04:04 följande:

Där försvann all hopp ! Två cystor som kan göra att allt får avbrytas !

åh nej vad tråkigt!!

vad händer nu då? fortsätter stimulera eller avvakta?
  • frkvilljunu
    Pusheen skrev 2015-11-11 23:45:15 följande:

Har varit i princip exakt likadant för mig i båda mina försök.. De mesade med dosen och jag hade många små som aldrig kom igång. Jag sprutade tolv dagar förra gången. Det var länge sa de. Fick tre äggblåsor som mognade båda försöken och fick ut två ägg båda gångerna. Gränsen för att de ens ska göra äggplock är tre äggblåsor.

Har många tankar nu angående storleken på blåsorna...kan nog helt ärligt säga att jag inte riktigt fattat - om 4 nu växer helt ok är det inte riska att de blir för stora innan de andra kommer igång? eller stannar de av av sig själv? eller finns det ingen "max"storlek? vad är gränsen för plock?

önskar jag kunde stänga av huvudet till imorgon och ägna dagen åt att tänka på annat men går ju sådär bra. blir ju nästan sjuk av alla grubblerier och vilket skevt tidsperspektiv man har nu - 1 vecka känns som en evighet :O
  • frkvilljunu
    Mella79 skrev 2015-11-12 16:12:37 följande:

2016 kanske blir ett bättre år !

Ja 2016 måste ju bli ett bra år!!

Lider med dig! och även om det säkert är väldigt klen tröst nu så måste det ju vara bättre att få avbryta så här "tidigt" och få ett nytt försök.
  • frkvilljunu

[quote=75999380][quote-nick]regnbagsbarn skrev 2015-11-13 16:31:34 följande:[/quote-nick]Åh, fy farao vad tråkigt! Får jag fråga av vilken anledning? 1 blåsa hade tagit över liksom och hade växt mycket mer än de andra- de som var stora i onsdags hade t.o.m minskat... det var en rejäl chock och världens kalldusch. visste inte att det kunde hända. så otroligt besviken i onsdags var det så självklart atr äggplock skulle det bli frågan var bara när och nu var det bara vi avbryter inget att göra...

Svar på tråden Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö