• Mella79

Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö

Fick precis brev från min läkare på endokrinmottagningen att mitt tsh värde är för högt 6,6 man vill att det ska ligga under 2,5 vid graviditet !?!?! Kan detta påverka äggen?? Är heeelt förvirrad nu! Tar levaxin för att justera värdet men det har tydligen inte hjälpt !!!

• Mella79

Hej

En fråga varför väntar de med att sätta in ägg? Jag har jul själv aldrig kommit så långt då äggen aldrig varit tillräckligt bra flr att stoppa in igen ! Efter 2 dagar har jag fått beskedet att de inte kan sätta in något ägg !!!

• Mella79

Pusheen jag förstår verkligen vad du går genom ! Det känns så orättvist ibland !

• Mella79

Tack för tipset ska kolla in det ! Förresten är det någon som kan rekommendera zonterapi i Malmö ?

• Mella79

Pusheen jag fick ihop 8 äggblåsor efter två höjningar av dosen men det kändes inte då heller ! Så oroa dig inte !! Det behövs trots allt inte så många ägg bara 1 som är riktigt bra ;))) jag hoppas att jag kommer vidare nästa gång det känns så hopplöst ! Har bokat tid för zonterapi och beställt vitamin som någon tipsade mig om ! Vad lan man mer göra?? Tiden går så sakta !

• Mella79

Pusheen jag har ett försök kvar! Men båda mina gånger så befruktades äggen men de slutade dela sig efter 48 timmar ! Jag ör såååååå rädd att jag aldrig kommer vidare att jag aldrig få stoppa in ett ägg ! Vet inte hur ovanligt det är att det blir såhär ! De säger ju inget !! Jag är livrädd att jag aldrig kan bli mamma ! Det gör så ont !

• Mella79

Ja känslan av rädsla är värst ! Man tänker och maler hela tiden ! På rmc sa de till mig att efter det tredje försöket om man inte lyckats så har man ett möte där de ger sina rekommendationer för fortsatta försök ! Det som skrämmer mig mest är att de säger att det är inte lönt att fortsätta !!

• Mella79

Pusheen! Jag förstår dig verkligen ! Jag har också fått känslan att vissa läkare är mer noggranna än andra på rmc! Kör nu försöket fullhjärtat jag förstår verkligen att det är svårt ! Men ett bra ägg räcker !! Kramar

Svar på tråden Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö