• Moniica

Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö

Tany.. ja, mitt första va vanligt. gick t.o.m på P-piller. 

Minasera....tack snälla.
    shit, ska man ta spruta VARJE dag??? jisses jag är ju sjukt sprut rädd. visste att det va sprutor att ta men inte i 14 dagar ojojojoj....
    Hur många försök har ni gjort?
    Hoppas verkligen att det tar någon av gångerna iaf. Vi är fullt friska både jag och min Sambo så det känns lite underligt att vi inte kan bli gravida på normalt sett.

• Moniica

Frilalilla.. Jag visste inte heller att det kosta pengar efter 39 års ålder. Det fick vi reda på när vi va där för 2 månader sedan. Hade vi vetat det så hade vi bett om hjälp tidigare. Nu går allt så snabbt eftersom vi har knappt 1 1/2 månad på oss att påbörja behandlingen.
    Så all hjälp och svar härifrån är till stor hjälp.
    Man har liksom inte hunnit på att fundera på vad det finns för alternativ att få hjälp med.
    Vi blev så glada att det inte va nåt fel på några av våra prover. Och efter det så sa läkaren att vi skulle påbörja IVF och det måste göras snarast med tanke på min ålder. Så här går jag nu och väntar på posten dagarna igenom för att se vilken dag det blir. Dom sa att vi skulle få en tid SENAST i mitten av Juni. Så senast Juni påbörjar vi behandling
    Har inte hunnit att ta redan på exakt vad det kostar om man ska betala själv på jag har hört lite löst om 35-50.000

Bara tanken att spruta sig själv får mig att spy. Jag är såååå spruträdd
    Som du säger så sitter det i huvudet. Tänk att man vet om att man ska göra illa sig själv fy attans.

Hur känns det ? Du har väl " testdag" snart ??? Håller tummarna

• Moniica

Lycka till minasera Berätta gärna hur det går
    Marbe.. När man blir gravid så försvinner alla poäng från RMC och då får man nog bekosta allt nästa gång man vill bli gravid.
    Kanske billigare om man har ägg som är nerfrusna. Har ingen aning om priser tyvärr.

• Moniica

minasera.. Gick det bra med sprutan ? UL redan på Lördag?? Här går det undan. Håller tummarna

• Moniica

Va bra minasera. 2 sekunder ska jag nog kunna stå ut med när det väl e dax hoppas äggen ser bra ut på Lördag
    Is79 håller tummarna idag för dig

• Moniica

Jag har ingen aning hur dom går till väga med mannen och om dom fryser sperma. Vet bara att när dom plockar ägg så lämnar mannen sperma så dom kan befrukta äggen. Och ev fryser ägg om det finns några kvar.

• Moniica

Stackare fridalilla Krya på dig. Hur blir man överstimulerad hur vet man om/när man är det ? Förlåt för dumma frågor..
    Hoppas du snart känner dig bättre. Tråkigt att du inte blev gravid Kämpa på.. Kram

Svar på tråden Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö