• fridalilla

Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö

Glad påsk! :) skönt att du fått ett datum när du kan börja! :) jag har sprutstart nu i veckan :) får se när mensen kommer men hoppas/tror den 11. Så börjar jag spruta den 12 . :) ska göra kort behandling !

• fridalilla

Välkommen tillbaka från semestern! :) hoppas du hade roligt. nu är det tillbaka till verkligheten och nervositet och väntan ;)  Förhoppningsvis om 2dagar ska jag börja med sprutorna! :D Hämtade ut alla sprutor i dag så nu har jag stort lager här hemma :) :P

• fridalilla

Tany: dem hade inte semesterstängt då? kul att ni ska börja tidigare :) Ska berätta för er hur det går, ingen mens i dag så hoppas den kommer imorgon! ....minasera: tur att du mår bättre igen :) Roligt att vi ska ha så nära inpå! hoppas båda fungerar på första försöket ;)

• fridalilla

tack! :) det gick bra, men höll på att svimma eftersom jag inte tycker om sprutor:P men det gjorde inte sååå himla ont, som tur va :)

• fridalilla

Jag vet faktist inte hur länge jag ska ta. Ska på ultraljud på onsdag, så får väl se vad dem säger då! Jag tar i magen ja. använder gonal-f. Totalt har jag betalat ca1500 kr, sen kom jag upp i högkostnadskortet. :)

• fridalilla

Idag var jag på ultraljud! :) Hade 10 fina ägg och ska dit igen på fredag . Då ska vi bestämma vilken dag det blir äggplock, men läkaren tror att det blir på måndag! :D Jag har börjat få lite biverkningar från sprutorna tyvärr. Har sjukt ont i äggstockarna, så när jag sätter mig eller nyser börjar jag nästan skrika :( Jag har även fått lite huvudvärk till och från. Ikväll ska jag påbörja en annan spruta, samtidigt som den andra sprutan. Så 2 sprutor fram till på fredag! Jag har ont i magen där jag stuckigt mig, så ser inte fram emot 2 om dagen nu :( Men jag är glad att det snart är dags för äggplock :)

• fridalilla

Hade 15 ägg :) den största var 18 mm ! På måndag ska jag på äggplock! Är nervös men glad att det äntligen är dags!

• fridalilla

Idag har jag inte alls ont :) men de andra dagarna har jag haft extremt ont i magen :(

• fridalilla

Tror att man får ta smärtstillande. Dem har inte sagt något om det iallafall. :) idag klockan 23 ska jag ta sista sprutan! Det ska firas med ett glas vin ;)

Svar på tråden Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö