• Tant Groda

Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö

Maybe: Jag hade ett vul vid mitt ET. Leif gjorde det för att se så att det satt där det skulle. De kollade även igenom katetern som de använde så att inget fanns kvar.

• Tant Groda

Jag råkade springa på sskerna när de hade lunch och jag hade utbildning med jobbet. Det kändes lite lustigt, speciellt när alla satt och log mot mig. Hälsade lite försiktigt. Mycket märkligt!

• Tant Groda

Maybe: Det behöver inte vara kört för det. Vet många som har fått lite missfärgad crionone som kommit ut. Mensvärk hade jag också, i massor!!! Det kan vara ett gått tecken!

• Tant Groda

Maybe: Tror inte personalen hade känt det som jobbigt. Men förstår att det för er kan kännas jobbigt spec.när man gjort ivf. Dock brukar man ofta ge lite extra man känner.

• Tant Groda

Maybe: ni ska gör det som känns bäst för er!
    Fast jag brukar ha noll koll på studenter, det finns så många av dem.

• Tant Groda

Såg att ni pratade om ul efter et! Jag hade ett ul efter mitt et i oktober. Och då såg iaf jag var embryot satt. Det var Leif som jag hade för et.

Pärlan: Det beror lite på hur din kropp fungerar om du får kort eller långt. Det korta är relativt nytt och är lite snällare mot kroppen. Men som jag förstått är det lite lite svårare att lyckas med det korta. Eftersom man går efter kroppens egen cykel!
    Det långa styrs ju inte av egna kroppen utan av medicinerna. Har lite högre chanser att lyckas men är lite tuffare mot kroppen!

Själv blev jag gravid på första försöket via det korta protokollet och är nu i v16

• Tant Groda

Hoppfull: Min mens var också försenad och jag ringde när den kom. Tror de är beredda på att mensen kan ändra sig

• Tant Groda

Sindyrella: Jag fick inget till frysen när jag gjorde min ivf, men det påverkade inte det ägg som jag ruvade och idag har jag 51 dagar kvar tills en förlossning. Så förhoppningsvis har de satt ett riktigt guldägg i dig.

• Tant Groda

Sindyrella: Säkerligen ett svagt plus
    Håller tummarna för dig.
    Viktigt att tänka på att rmc har tidiga testdatum, så test tagna innan testdatum kan visa negativa fast de är positiva eftersom Hcghalten inte hunnit stiga!

• Tant Groda

Grattis Rosenlund!
    Klart du vågar hoppa över till oss, vi bits absolut inte

Till er andra, jag hoppas så att ni också snart får komma över till den andra tråden.

Svar på tråden Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö