• Tany

Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö

Libra1 skrev 2012-10-04 14:28:22 följande:
    Tack! Håller tummarna för dig också. :)

Vad tråkigt att du fick avbryta. Hoppas på bättre tur denna gången. Jag börjar spraya den 19 oktober, sprutstart 6 november och äggplock i vecka 47. Har precis fyllt 36. Du då? Kram :)
    Jag är 28 år :)
  • Tany
    Libra1 skrev 2012-10-04 15:09:09 följande:
    Jag frågade efter sprutstart eftersom vi ska åka iväg på en liten semester runt då. Då frågade hon om jag ville boka in hela vägen redan nu och det ville jag. Så det kan man tydligen få om man vill.

Jag brukar ha 11 dagar mellan ägglossning och mens så det fick jag den gången också. Så 8 dagar efter spraystart tror jag det var (har kort cykel och börjar spraya redan på dag 18). Men du har kanske längre så det är därför det tar tid. Har du egen ägglossning? Vilken dag har du beräknad mens i så fall? Tar det längre än 14 dagar så ska du nog ringa kliniken. Men den kommer nog ska du se. :)
    Nu är jag på dag 31 av min riktiga cykel. Brukar ha blödning på dag 31 eller 32 men ibland dag 34. så väntar jag tills söndag och hoppas att det kommer förrän då :)
  • Tany
    Libra1 skrev 2012-10-05 08:55:36 följande:
    Den kommer nog. Den kan säkert bli lite sen pga sprayen. Men visst är det en dryg väntan. :)
    Jag känner besviken idag. Jag vet inte varför men jag hoppas att Mens kommer snart .... en fråga, när du spraya synarela känner du dig bitter smak i munnen Direkt eller det tar några minuter?
  • Tany
    Libra1 skrev 2012-10-05 10:29:54 följande:
    Det värsta med IVF är all jobbig väntan. Försök fokusera på något annat. Vet att det är svårt. :-/

Sprayen smakar ju inget vidare. Jag brukade äta en halstablett eller tugga ett tuggummi efteråt. Det smakar väl direkt när det rinner ner i halsen. Ibland kan det kanske ta ett tag innan den rinner ner.
    du har en trevlig blogg :) nyligen öppnade jag en blogg. Du kan följa mig där också. Men det är allt på engelska :) 
    http://myangeliscoming.weebly.com/ 
  • Tany

Fridalilla : har du någon graviditet symptom ? när är TD?

• Tany
    Jag är på dag 13 av Synarela. ingen blödning ännu så jag måste vänta mer
  • Tany
    fridalilla skrev 2012-10-06 17:02:23 följande:
    Jag har inga symtom från graviditet, men ont i äggstockarna pga överstimulering. Jag har testdag på torsdag, men tänkte ta det på hemorten så får svar på fredag. Tiden har gått fort tycker jag , så nu är det ju mindre än en vecka kvar :)
    Håller tummarna för dig :)
  • Tany

Grattis Bollaloll på mens :) jag vänta på min mens och idag är dag 15 av synarela :( mycket besviken

• Tany

just nu mens kommer och jag är verkligen glad.Glad idag  jag ringde RMC och de boka en tid för mig på 2.45 idag för att ha VUL att se varför mens inte kommer. men nu är jag glad och jag kommer att kalla tillbaka för att avbryta tid och få en tid för att börja med Gonal-F. 

Svar på tråden Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö