• Maybe

Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö

Det är möjligt att det är så Strandhem, men jag tycker iallafall att det är bra att vi har rätt att ifrågasätta läkarna för de är också människor som kan missa att ge någon information eller göra misstag. Samt att det är tryggare för patienten om man får svar på frågor osv för då vet man vad som händer. '
    Jag ifrågasätter inte så mycket men min sambo gör det, ganska mycket... Det är bra =) 

• Maybe

Idag på jobbet kände jag hur det rann plötsligt. Gick på toa och det såg ut som att all Crinone kom på pappret!
    Det va lite brunt i crinonet och jag har mensvärk.
    Antar att det är kört denna gången. 
    Gick tidigare från jobbet och har varit allmänt gråtmild enda sen i morse :(    

• Maybe

Det har inte kommit mer blod eller brunt eller någonting alls.
    Jag har dock ont i magen. Dels har jag molande och dels har det huggit ordentligt nu under kvällen.
    Jag skulle haft mens typ söndag, måndag eller tisdag. Har testdag på tisdag.  

• Maybe
    Äckelvarning här nu!!

Kl är ca 06.50 i morse och jag går från bussen på väg till jobbet.
    Jag känner att någonting är "på väg ut" där nere lixom. Det kommer ut någonting och det är obehagligt, inte ont utan mest för att det är i vägen. Det är som en klump.
    Väl på jobb några minuter senare springer jag in på toaletten och ser en stooor klump crinone! samt flera mindre "smulor".  Det va mycket crinone som kom ut

När jag för ett tag sen fick veta att förra försöket inte lyckades och väntade på blödning slutade jag ju med crinone men då kom det inte ut någon klump utan jag fick "plocka ut" den själv. Då satt den som en kork som korkade igen livmodertappen typ och när den försvann började jag blöda nästan direkt.
    Jag va därför orolig nu att jag skulle blöda syndafloden på jobbet!
    Dock kom det inget blod...

Alltså har någon varit med om det här? Det va ganska äckligt.... 
    Varför har jag stötit ut en massa crinone plötsligt?        
  • Maybe
    Sessan 83 K skrev 2012-12-17 14:42:56 följande:
    Mabye: Ja jag hade det så tyvärr precis några dagar innan mensen började nu..... Men det behöver ju inte vara sä för alla!!! Men tillslut måste väl crinonen "släppa taget" oavsett om det är mens på gång eller inte.... Håller tummarna för dig!!! Kram

Ja alltså jag har ganska ordentlig mensvärk nu så det är nog kört för denna gången....
  • Maybe
    Försöker1 skrev 2012-12-17 16:15:04 följande:
    Maybe: Jag fick också ut stora bruna klumpar, fast precis efter jag börjat blöda. Liten blödning men stora bruna crinoneklumpar i flera dagar. (småklumpar i två veckor) Håller också tummarna för dig!

Mina klumpar va inte bruna utan vita. För några dagar sen fick jag en liiiiten brunt crinoneklump på trosskyddet.
    Som en crinonesmula. Men detta som jag fick idag va vita. Eller ja, sådär ljuuuusbeiga som de brukar vara.
    Jag har fortfarande mensvärk men inget blod än.
    Hemskt att bara sitta o vänta på att man ska få se att det är kört.    
  • Maybe
    Tant Groda skrev 2012-12-17 17:00:32 följande:
    Mayby: Ha du haft testdag än? Trodde din testdag var imorgon?

Den är imorgon. Jag oroar mig så himla mycket bara. Det känns som det är kört bland annat för att det känns som jag ska ha mens när som helst och sen pga crinonen som släppte o kom ut.
    Samtidigt som det känns som det är kört så känner jag mig ändå gravid på något sätt. 
    Fast jag kände mig gravid förragången också och då blev det ju inget...
    Jag är så förvirrad!!!

Med att känna mig gravid menar jag alltså att det är en känsla. Jag har en känsla av att det ska va positivt samtidigt som jag tror att det kommer va negativt.        
  • Maybe

Den hemska smärtan jag hade vid vårt förra ivf kom tillbaka nu för en stund sen.
    Jag har även ont när jag är på toa (2an) oavsett om jag trycker på eller det kommer av sig själv känner jag att det gör ont i nedre delen av magen.
    Jag tror verkligen att det är  något fel någonstans.  Jag kan ändå sköta magen men det är oregelbundet, ibland flera gånger på en dag o ibland kan det gå flera dagar mellan. Aldrig löst förutom häromdagen då jag trodde jag blivit magsjuk men det gick över direkt igen.
    Det är inte normalt att ha så ont i magen jämt. Läkare skyller på ibs och skicka mig på coloskopi men läkaren som skulle göra coloskopin avrådde mig att göra det när vi gjorde ivf.
    Han föreslog phylliumfrön men det verkade inte göra någon skillnad. Förra gången gick det över av sig själv men det tog 1½ vecka och jag orkar inte en gång till.

Jag har så ont och är så illamående att jag nästan spyr flera gånger om dagen.
    Jag kan inte gå ut med hunden, inte diska, kan inte ens ta mig till toaletten förrän det onda försvunnit för stunden.
    Jag kan inte ens stå upp mer än några sekunder åt gången.

Jag hatar att ha ont i magen, det är utan tvekan det värsta stället att ha ont på!!! 
    Jag inser att det är helt fel tråd att klaga över detta om det inte är gynekologiskt men jag blir så desperat o bara gråter för jag inte vet vad jag ska göra.
    Jag undrar om någon vet om man kan göra coloskopi när man är gravid? Innan vecka 12?  

• Maybe

Tack snälla ni för alla fina ord och tankar. Jag pratade lite med sköterskan men hon kunde inte ge så mycket råd men jag ska prata med min sambo i eftermiddag när vi fått veta om det är positivt eller negativt. 
    går det inte över under veckan så ska jag prata med läkare igen och då vet jag ju om jag är gravid eller inte. 

Förresten så gjorde jag dagens första goda gärning idag på RMC. 
    Vi va ganska många som skulle ta blodprov idag och de va inte lika många sköterskor som de brukar va så några fick vänta lite.
    Jag satt i väntrummet och när det va min tur hörde jag en kvinna som sa att hon skulle ner o lägga i mer pengar i parkeringsautomaten.
    Självklart fick hon gå före mig så hon slapp lägga i mer pengar =) 
    Jag har ju ganska nära hem från kliniken och tycker lite synd om de som måste köra varenda gång.
    Hon tackade sen men visste nog inte vem hon skulle tacka och jag hann inte säga något.
    Nåja, hon blev nog glad iallafall Glad
    Dessutom va det samma kvinna jag åkte hiss med på vägen upp till RMC Glad            

Svar på tråden Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö