• Pusheen

Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö

Cina84 skrev 2015-10-22 05:21:12 följande:

Kommer tänka på dig idag.

Tack fina du :). Jag ska göra mitt bästa. Jepps det fick jag tillbaka.

Helt otroligt. Ingen mens idag heller!! Har nog aldrig haft brunt så här länge :) Hoppas att dr ringer tidigt imorgon. Alltså har vi iallafall chans att försöka denna mensen! Det blir en bonus isf, har varit inställd på att det inte skulle bli ngt :)

Hoppas på ett bra samtal med dr..

Kram
  • Pusheen
    Cina84 skrev 2015-10-22 22:35:47 följande:

Åh vad glad jag blir :). Har tänkt på dig hela dagen och fick en liten klump när jag såg att du hade gjort ett inlägg men den släppte så snabbt jag hade läst. Håller tummarna för att ni får bra svar på era frågor!!

Sov gott :)

Vad gullig du är! :)

Så, då har jag pratat med dr. Hon tyckte att menopur inte var något för mig pga hur mina äggstockar ser ut. Jag har ju pco-äggstockar med många ägganlag. Allt handlar eg om att få igång dem och det har de ju inte alls lyckats med. Hon tog mitt förslag om att göra långt protokoll i beaktning. Hon bedömde att det var osäkert om jag hade endometrios eller inte. Två andra doktorer har sagt att jag har det plus att jag berättade lite om mitt förflutna med lite problem med tjejmagen och då ändrade hon sig och tyckte att vi ska prova långt protokoll inför vårt sista försök. Hon sa att hon även ska hålla mig under ordentlig uppsikt med blodprov.

Idag lär ju mensen komma igång så då ringer jag in så får vi se när vi får börja. Vilken jäääkla tur att den drog ut så. Hade inte varit kul att vänta till nästa mens för att sen vänta igen till nästa för att kunna börja!! De utgår efter sista mensen i planeringen.

Det känns faktiskt bra. Jag menar, de andra två försöken har ju inte varit bra alls. Vem vet, med ännu högre dos så kanske det hade funkat men nu tror jag vi kör den dosen ändå plus nedreglering. Känns ändå skönt med en ny plan! Hade varit lagom kul med ett liknande resultat på det sista försöket. Då skulle man ångrat att man inte gjorde på annat vis.

Trevlig helg!

Kram
  • Pusheen
    Kajo skrev 2015-10-23 11:53:09 följande:

Hej tjejer! Jag har inte varit här inne på ett tag. Var är du Cina84 i processen? Och du pisten, väntar du på att köra ivf3? Jag har haft bruna flyttningar i 1 vecka nu. Väntar på att mensen ska komma igång. Kram på er!

Hej kajo! Har tänkt på dig att det borde vara dags för dig med mens. Jag fick min idag! Ringt in och nu ska vi testa långt protokoll i vår IVF3!

Som Cina sa.. Hade verkligen turen på min sida idag. Har också haft bruna flytningar länge nu. Längre än vanligt. Tack gode gud för det. Då hann jag prata med dr och byta stagedi och ringa in vid mensstart! Nu får vi avvakta och få brev hem som jag förstått det. Hoppas att vi får försöka nu igen annars kanske det inte blir förrän efter jul? Ja ja.. Jag tar det lite med ro nu när allt gick så bra idag. (Skiftar fort ;))

Gjorde någon av er långt protokoll?

Kramar!

Ps. Cina, gubben är bortrest så jag "firar" själv med katterna som sällskap och lite god mat ;)
  • Pusheen
    Cina84 skrev 2015-10-23 20:36:28 följande:

Jag har bara gjort kort protokoll.

Det låter som ett alldeles utmärkt firande det med :).

Men vilket flyt! RMC ringde idag och frågade om jag var med på noterna gällande att vi skulle göra långt protokoll. Sa att jag pratat och kommit överens med dr.

De sa att vi nämligen skulle få starta igång redan på denna cykeln! Äggplock är planerat till v 51! Yes!

Börjat googla än cina? ;)
  • Pusheen
    Cina84 skrev 2015-10-24 21:05:35 följande:

Gött Pusheen! då är det bara till att koppla av nu för ett tag :).

Ja.. Jag har inte kunnat hålla mig borta.. men faktiskt så lägger jag inte så mycket vikt vid det för det kan vara vilket som, tecken kan vara tecken eller biverkning av pillerna. så jag gör det mest för man ska det... ;).

Jag jobbar hårt med att koppla bort hjärnan och lyckas ganska bra men tankarna smyger sig på emellanåt med att jag snart står där igen med testet i handen och ska få domen och det gör mig skitnervös! Tänk om det inte går vägen denna gången heller, då ska jag behöva skrapa upp mig från golvet ännu en gång..

Ja koppla av = Inte behöva oroa sig över hur nästa försök kommer att se ut och om och när det blir! ;)

Så ja -jag känner mig avkopplad på den biten nu. Nu vet jag vad som kommer hända närmsta tiden.

Att det tar så jäkla lång tid? Äggplock v 51? Då ska jag hinna få en mens till under behandlingen eller?

Jag får hem alla papper på hur det ska gå till i veckan.

Rätt inställning Cina. Jag tänker att jag ska tänka så om jag hamnar där igen.

Jag mådde bara sämre över att tänka för mycket på det men det GÅR ju inte vissa dagar!! Lättare sagt än gjort. Jag är iaf glad att jag inte testade tidigt.

Kämpa på! När är td?
  • Pusheen
    Regnbågsdröm skrev 2015-10-25 09:47:42 följande:

När fick du din mens den här gången?

Alltså under behandling med långa protokollet så ska du efter en viss tid med synarela (som jag antar att du tar?) få en konstgjord blödning efter 7-14 dagar (är som vanlig mens, men egentligen "konstgjort")

Tror inte vi hinner denna "cykeln" eftersom du fick vecka 51. Då bör ju vi hamna precis vecka 52, vilket ju är julveckan. så antar att vi får vänta till nästa år trots allt

Hoppas att ni kommer med! Jag fick min mens i fredags.

Jag tar ingenting i dagsläget. Ska få hem papper på när jag ska börja med allt.

Jag har gjort korta protokollet två gånger med väldigt få ägg som resultat. Detta är vårt sista gratisförsök. Så då ska jag ta synarela och sen få en mens och påbörja efter den precis som med korta protokollet. Då hänger jag med :)
  • Pusheen
    Regnbågsdröm skrev 2015-10-25 13:17:46 följande:

Okej, men du har fått veta redan att det är planerat plock v51? Vi borde fan få samma vecka då, eftersom jag fick mens idag. Hoppas! Inte omöjligt ju!

Ja precis. Och efter ett tag där sen börjar du med sprutorna, vilka du nu får. Jag hade gonal på vårt förra försök, men ska byta till menopur nu. Blir vårt andra försök.

Ja, jo hon sa det när vi talades vid igår.. Att äp var planerat till då. Märkligt men de försöker väl planera någorlunda :)

Hade varit kul om du också kommer med!
  • Pusheen
    Regnbågsdröm skrev 2015-10-27 22:33:48 följande:

Kör du långa eller korta protokollet?

Ja, vi fick sagt att det var kö nu. Så hur svårt det än är så bör du nog också förbereda dig på det om du kör det långa. Det korta kanske går. Berätta gärna hur det gick sen <3

Men nej! Kom ni inte med, så tråkigt :( Väntan tär så hårt.
  • Pusheen
    Cina84 skrev 2015-10-27 21:11:56 följande:

Räknas inte återföring som dag 1? Isåfall har jag td dag 12. Är säkert som det ska vara men man kan inte låta bli, som du skriver att bli lite orolig när de flesta har dag 17 när man googlar rundor..

Så du menar att du har googlat? ;)

Jag läste på RMC's sida att återföringsdagen räknas som dag 1 hittar dock inte det nu igen när jag letade.
  • Pusheen
    Cina84 skrev 2015-10-29 20:38:24 följande:

Japp jag har trillat dit... ;).

Ja men det hade jag för mig att jag fick veta vid första försöket men blev osäker då det var så längesen jag fick höra det.

Har du fått någon mer info om upplägget?

Kram

Jadå, men minns inte allt nu dock. Ska börja spraya med nässpray den 12/11 sen tror jag det var vul typ en månad senare på sprutdag 8 eller nåt sånt. Blodprov innan det. Lite mer att styra med denna gången! :)

TD imorgon och ingen mens? Känns som att jag kommer få gratulera dig imorgon!! Hoppas hoppas!

Kram!
Svar på tråden Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö