• fridalilla

Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö

Om man blir gravid , men sen får missfall, försvinner ändå alla poäng från rmc? Alltså får man betala för att göra nytt försök?

• fridalilla
    Maybe skrev 2012-10-15 22:09:32 följande:
    Jag gjorde ET igår och har haft lite lätt mensvärk sen dess och varit lite öm. Nu under kvällen har jag till och från legat ihopkrupen i soffan och bara kvidit för det har gjort så ont! Det har gått över av sig själv men ömmar lite hela tiden. Den kraftiga sm'ärtan kommer och går lite och det gör lite ont när jag sätter mig och reser mig.  Har någon annan haft så ont? Vad är det som gör så ont? Bör jag ringa kliniken imorgon?      

Jag har med varit öm, speciellt när man sätter / ställer sig. Det är nog för att äggstockarna är så svullna. Om du får så ont att du gråter så är du nog överstimulerad. Det blev jag första ivf.
  • fridalilla

Man blir överstimulerad efter et. Upp till 2 veckor efter et kan man bli det. För att hjälpa kroppen igenom det ska du dricka 2-3 liter vätska per dag. Och äta saltig mat / godis. Om du får extremt ont måste du åka in! För när man är överstim. Samlar man vätska i buken, går det riktigt illa kommer det upp i lungorna och måste då bli inlagd.

• fridalilla

Det är ca 10% av kvinnor som blir överstimulerade. Vet inte vad de hjälper, men dem råden fick jag av sjuksköterskorna på rmc. Det ska bli bättre för varje dag som går, blir det inte det så får du kolla upp de. Jag fick reda på att det var neg på kk i lund förra gången då jag åkte in. Sen fick jag voltaren i tabletter som smärtstillande. Men det får du inte ta om du är gravid.

• fridalilla
    Försöker1 skrev 2012-10-16 15:56:25 följande:
    Jaha, negativt blodprov, först försöket officiellt misslyckat, då får jag väl börja vänta igen...

Många styrkekramar
  • fridalilla

Maybe: skönt att dem tog in dig så fort ! Får hoppas att det inte blivit allvarligt och att det går över snart !

• fridalilla
    Tant Groda skrev 2012-10-19 14:57:26 följande:
    Har äp på tisdag!!!

Grattis! :) hoppas dem får ut många fina ägg!
  • fridalilla

Vi har haft olika läkare hela tiden ! Kommer inte ens ihåg namnen på dem :p karina tror jag det va som jag ska ha på ultraljudet nu i november.

• fridalilla
    Tany skrev 2012-10-19 19:56:29 följande:
    Fridalilla : har du smärta efter ÄP?

Ja, hade ont i kanske en vecka. Jag är nog väldigt känslig för alla dessa behandlingar.
Svar på tråden Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö