Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö
Om man blir gravid , men sen får missfall, försvinner ändå alla poäng från rmc? Alltså får man betala för att göra nytt försök?
Om man blir gravid , men sen får missfall, försvinner ändå alla poäng från rmc? Alltså får man betala för att göra nytt försök?
Man blir överstimulerad efter et. Upp till 2 veckor efter et kan man bli det. För att hjälpa kroppen igenom det ska du dricka 2-3 liter vätska per dag. Och äta saltig mat / godis. Om du får extremt ont måste du åka in! För när man är överstim. Samlar man vätska i buken, går det riktigt illa kommer det upp i lungorna och måste då bli inlagd.
Det är ca 10% av kvinnor som blir överstimulerade. Vet inte vad de hjälper, men dem råden fick jag av sjuksköterskorna på rmc. Det ska bli bättre för varje dag som går, blir det inte det så får du kolla upp de. Jag fick reda på att det var neg på kk i lund förra gången då jag åkte in. Sen fick jag voltaren i tabletter som smärtstillande. Men det får du inte ta om du är gravid.
Bra att det såg fint ut tany :) hoppas det blir många ägg !
Maybe: skönt att dem tog in dig så fort ! Får hoppas att det inte blivit allvarligt och att det går över snart !
Vi har haft olika läkare hela tiden ! Kommer inte ens ihåg namnen på dem :p karina tror jag det va som jag ska ha på ultraljudet nu i november.