• Regnbågsdröm

Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö

Kan räkna ut dag 12 i och med det du skrivit innan. Min bortfallsblödning började också då. Men eftersom du är så "långt" gången i ruvardagar så kan vi nog gratulera! Hoppas du inte börjar blöda mer nu. Stor kram till Dig!

• Regnbågsdröm
    Pusheen skrev 2016-03-01 06:29:44 följande:
    Tack för stödet! Jag är på rd 12. Jag tog sprutan den 14:e och plocket gjordes den 16:e.

Fy vad jag ångrar mig nu.

Ska komma ihåg detta till nästa gång om det blir en.

Det förra missfallet började också så här.

Har inga jätteförhoppningar. Inget verkar kunna stoppa min mens. Inga vaggisar iaf.. Provat både crinone och lutinus nu.

Jaha.. Iofs hade det nästan varit lika jobbigt att vänta in blödningen och sett var den tar vägen oavsett om jag testat eller ej.
    Jag håller tummarna hårt för dig. Det känns ändå hoppfullt på ett sätt. Du fick ju positivt! Det borde betyda något! Jag testade ju också RD 12 efter blödning, och då var det ju förstås negativt. Så hoppas för dig!
  • Regnbågsdröm
    Pusheen skrev 2016-03-01 13:09:53 följande:

Tack vad ni är söta <3 Jag ska försöka fortsätta hoppas.

Känns lite konstigt när de satte in två. Vill ju hoppas att om den ena har gett upp att den andra vill stanna kvar.

Jag har fått mer rosa nu.. Rosa hela dagen.

Kram och tack för att ni finns här som stöd!

Fortfarande bara rosa vännen?
    Så länge det är det så bryt inte ihop! Jag tror på dig och ditt embryo! <3
  • Regnbågsdröm
    Pusheen skrev 2016-03-01 19:22:26 följande:
    Åh vad du är gullig! <3

Faktum är att det (vågar knappt skriva detta) nästan har avtagit lite..

Mitt på dagen var det en hel del *äckelvarning* ljusbrun lutinus som kom ut. Bytte skydd och efter det har det inte kommit så mycket färgat typ mer åt det gula hållet.

I morse när jag tog litinusen var det ju som sagt rosa i trosan och det var rätt mycket rosa på införingsgrejen typ som svag jordgubbssaft

När jag tog lutinusen i eftermiddags så var det knappt någonting alls på den.

Blir galen! Kom NU mens om du ska annars håll dig borta!!

Min mens brukar kunna vara ganska segstartad.. Får se om det kanske är så det är.

Vågar inte hoppas för mycket! Men visst, hoppet har inte övergett mig heeelt
    Fint att höra! Det ska gå vägen!
  • Regnbågsdröm
    Pusheen skrev 2016-03-02 06:19:49 följande:

Fattar ingenting! Kommit ut en massa lutinus i natt vid nattkissen och nu i morse. Ingen färg alls i det.

Knäpp som jag är körde jag in införingsgrejen två gånger när jag skulle ta kvällsdosen igårkväll men det var ingen färg på den.

Vad händer?

Vågar inte tro något egentligen.. Td på måndag.

Tog ett test vid nattkissen som visade +.

Livrädd att det är mensen som bara hämtar andan för att sen komma igång ordentligt!

Åh vännen, jag skulle så gärna vilja göra dig lugnare, men jag förstår att du inte vågar hoppas för mycket. Man är ju livrädd, såklart. Men jag tror verkligen att det är som du hoppas. Du har fått två positiva test nu och bara lite rosa. Du är nog gravid kära du. Nu hoppas vi att den håller sig kvar. Det är ju fantastiskt! Jag släpper dock inte mina tummar för dig, för jag känner din nervositet och jag förstår att man inte vågar ta ut något i förskott. Det här är ju anledningen till att man inte ska testa för tidigt. Men jag förstår varför du gjorde det. Jag gjorde ju samma sak när jag började blöda (men jag visste ju svaret, negativt, då jag blödde som fan. Men hade jag bara haft lite rosa hade jag också testat)
  • Regnbågsdröm
    Mella79 skrev 2016-03-02 15:03:07 följande:

Bara 4 ägg!

Deppa inte.
    Jag hade också 4 ägg förra gången. Första gången jag fick ruva. Den gången jag inte kom dit hade jag 7 ägg. Så antalet är inte det viktiga. Det vet jag.
  • Regnbågsdröm
    Pusheen skrev 2016-03-02 22:47:37 följande:

Färgat igen och migrän. Nu skiter det sig nog på riktigt.

Jag orkar inte mer!

Nej nej nej. Har du mycket nu? Vad ledsen jag blir. Jag tror fortfarande på dig <3 Du är ju gravid. Den måste klara sig nu.
  • Regnbågsdröm
    Pusheen skrev 2016-03-04 22:24:12 följande:
    Jaa vad kul! Alltid skönt att ha en plan!

Ska hålla tummarna för dig <3
    Tack kära du!
  • Regnbågsdröm
    Pusheen skrev 2016-03-07 08:44:52 följande:

Så kom jag äntligen fram till officiell testdag.

Jag kan nog inte förneka det längre.. Jag verkar vara gravid! Känns helt overkligt.

Jag vet hur det känns för er nu när ni får detta beskedet. Ni kanske känner orättvisa. Det hade jag förmodligen gjort en smula även fast jag hade blivit skitglad om det varit någon av er <3

Ni är helt fantastiska kämpar!! Jag beundrar er alla som går igenom detta helvete. Det kommer bli er tur med och då kommer jag glädjas med er!

Nu börjar nästa oro, precis som att plusset skulle lugna.. Nej då.. "Sitter det rätt? Lever det än? Hur kommer det gå?"

Tusen funderingar och orosmoment.

Jag ska verkligen försöka att bara tänka att det fan är min tur nu! Detta kommer gå vägen!

Tusen kramar till er mina fina vänner!

Grattis fina du. Jag är glad för din skull. Avundsjuka kan man helt klart känna, men det tar inte bort min glädje för dig. Stort lycka till med allt nu och stor kram!
Svar på tråden Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö