• Kajo

Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö

Cina84 skrev 2016-01-27 16:37:31 följande:

Efter en liten paus igen så är jag tillbaka. Ibland behöver jag bara blocka allt som har med detta att göra för att kunna koppla av.

Regnbågsdröm :(. Skickar styrkekramar till er. Det är som en käftsmäll när det går åt skogen!

Kram

Välkommen tillbaka! Var är du i processen nu? Jag sks göra min skrapning på tisdag nästa vecka och då börja med antibiotika.
  • Kajo
    Libra1 skrev 2016-01-27 22:20:32 följande:

Är det någon som behöver lite stöd så är vi ett gäng tjejer som träffas en gång i månaden och pratar av oss. Skicka PM till mig så berättar jag mer. {#emotions_dlg.flower}

Jag skulle kunna tänka mig att träffas. När ska ni göra det nästa gång?
  • Kajo
    Cina84 skrev 2016-02-05 21:50:33 följande:
    Gick det bra för dig?

Kram
    Det gick helt ok, gjorde ganska ont men jag överlevde. Jag har även börjat med antibiotika. Är på dag 26 idag, beräknar mens om någon dag och då ska komma tillbaka på ett vul för att se så min äggstockar är i vila. Jag hade haft äl nu i onsdags när jag blev skrapad. Men på den andra äggstocken hade jag en blåsa på 22 mm som måste återbildas om jag ska få börja med sprutorna. Åh är så jäkla trött på att vänta nu :(
  • Kajo
    Cina84 skrev 2016-02-08 20:53:43 följande:
    Hoppsan, den gav effekt! Du ska se att de har stenkoll på dig och att det kommer blir en bra skörd med fina ägg :).

Det är det som är det lustiga med allt, inga tecken/ uteblivna tecken kan ses som bevis på gott och ont. Skönt att du sluppit migränen.

Kram
    Oj, vad kul med många ägg Pusheen! Jag håller tummarna. Vi ska också testa menopur. Vill bara komma igång jag med. Har också åkt på en brakförkylming:(

Då går vi i väntans tider Cina! Mens och ägglossning.
  • Kajo

Nu har jag precis blandat menopuren, tar första sprutan ikväll. Det är över 1 år sen jag gjorde detta sist. Är nervös och livrädd, vill ju bara det ska funka nu. Det har varit en jäkligt seg start på året; först va ju mensen försenad 3 veckor (har aldrig hänt innan). Sen hade jag två blåsor, en blåsa på vardera äggstock. Den ena blev punkterad i fredags och sen kom mensen tillslut. Är redan trött på allting! Mkt känslor idag :(

• Kajo
    Pusheen skrev 2016-02-14 19:45:13 följande:
    Ja; de gör icsi och sen odlar och fryser in. Vet inte hur länge de odlar. Det måste jag fråga imorgon! Beror nog på hur många ägg det blir..

Tack för lyckönskningen

Haha nu kanske det blir du som måste vänta! Vänta på mig!

Ahaa, så du testar hemma och meddelar sen när det blir till kliniken? Förlåt att jag inte minns med är detta ert sista genom landstinget?
    Kajo skrev 2016-02-14 19:00:15 följande:

Nu har jag precis blandat menopuren, tar första sprutan ikväll. Det är över 1 år sen jag gjorde detta sist. Är nervös och livrädd, vill ju bara det ska funka nu. Det har varit en jäkligt seg start på året; först va ju mensen försenad 3 veckor (har aldrig hänt innan). Sen hade jag två blåsor, en blåsa på vardera äggstock. Den ena blev punkterad i fredags och sen kom mensen tillslut. Är redan trött på allting! Mkt känslor idag :(

Usch Kajo, jag förstår dig! Så jäkla segt när allt går emot en. Kommer gå bra med sprutorna och sen kommer det säkert ge en fin utdelning. Håller verkligen tummarna för det!

Kram
    Tack kära ni! Hur tycker du det känns på ivf nordic? Jag är mkt positiv till deras bemötande. Hur mår du av menopuren?
  • Kajo
    Cina84 skrev 2016-02-14 20:07:20 följande:
    Okej då hänger jag med.

Ja det blir det kanske, det återstår att se ;).

Jepps, jag ringer dit och så blir det återföring fem dagar senare för det är en blastis i frysen. Efter detta försök har vi ett färskförsök kvar och ev något fet beroende på om vi går något till frysen då. ( om inte vi har turen på vår sida nu förstås).
    Kajo skrev 2016-02-14 19:00:15 följande:

Förstår att det är mycket som snurrar i huvudet på dig. Nu är det på g på riktigt igen. Du får göra små delmål som du kan bocka av så kanske det känns lite skönare. Vi finns här om du behöver oss :).

Kram
    Tack Cina, delmål är ett bra tips! Så känns det inte så långt borta heller. Jag hoppas du slipper köra ett nytt färskförsök. Jag märker att jag har förträngt hur jobbigt det kan vara med sprutorna. Man känner sig sådär "sjuk" av dom. Då kör du med äl-stickor nu? Tack för ni finns! Tänk så länge vi skrivit till varandra nu...på gott och ont.
  • Kajo
    Pusheen skrev 2016-02-15 11:57:03 följande:

Äp på onsdag! B-)

De tog blodprov för att kolla om jag var nära överstimulering eller inte. Hon tyckte att det med ögat såg bra ut

Åh vad spännande! Då verkar allt gå enligt planen nu! Jag ska på kontroll på fredag. Känner mig redan trött av sprutan från igår, men kan vara inbillning.
  • Kajo
    Mella79 skrev 2016-02-15 22:33:22 följande:

Det börjar närma sig sprutdags och jag börjar bli nervös! Har hela tiden försökt hålla mig lugn men nu kommer oron! Hur går det för dig ?

Vad kul det är att så många har börjat eller ligger i startgroparna nu med sprutor eller återföring! Nu måste det väl ändå gå bra för oss?! Jag tänker på alla här och hoppas på många plus. Jag tycker det känns mkt i äggstockarna efter bara två sprutor. Kram till alla!
  • Kajo
    Pusheen skrev 2016-02-16 21:22:09 följande:

Håller med; kul att många är på g!

Fjärde äggplocket på mig imorgon då. Känns lite ångestladdat. Mådde så jäkla dåligt efter förra gången. Bara att hoppas att denna gången blir bättre.

Kram på er!

Lycka till imorgon! Ska tänka på dig. Kram!
Svar på tråden Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö