• Libra1

Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö

Bollaloll: Vad tråkigt att det inte gick vägen. Hoppas du mår bättre snart. Styrkekramar

Malphie: Åh stackars dig. Hoppas du är bättre snart och får komma hem. Den där avdelningen är inte så kul att hänga på. Kram

Imorgon är det VUL igen. Känner mig lite mer positiv nu. Det molar på bra i äggstockarna.

• Libra1

Har nu varit på mitt andra VUL. Äggblåsorna växer på. Hade 6 stycken som var mellan 10-13 mm. Ska på ett VUL till på lördag för att se om det blir äggplock på tisdag eller onsdag. Förra gången fick de ut 12 ägg men hittade bara 7 äggblåsor vid ultraljudet. Men 6 stycken duger säkert också. Känner mig väldigt positiv idag. :D

Idag hade jag Zhara. Tyckte hon var väldigt trevlig. Jag fick följa med under ultraljudet och skriva ner storleken på äggen. Kändes kul. Har ni också fått göra det? Man kände sig lite delaktig. :D

• Libra1

Väntar på första möte:
    lovvan
    Sindyrella1983
    diana0101
    Rosenäng

Spraystart:
    Mjeja - v.48

Sprutstart:
    Sessan 83 K - 16 Nov
    Hoppfull2013 - 14 Nov

VUL:
    Libra1 - 17 Nov
    Sessan 83 K - 24 Nov

Äggplock:
    Themrs81 - 15 Nov
    Jessicaaa - 16 Nov
    Libra1 - 20 eller 21 nov
    Sessan 83 K - v.48
    Mjeja - v.3

ET/FET:

Testdag:
    Malphie - 19 Nov

Ruvare:
    Malphie

Gravida:
    Karin13
    Fridalilla
    Tant Groda

Väntar på ny IVF:
    Tinapina
    Försöker1
    Maybe
    Tany
    Bollaloll

IVF försök ( färskt och frysa )
    Tany - 1
    Karin13 - 3 (Gravid)
    Fridalilla - 2 (Gravid)
    Libra1- 2
    Malphie - 1
    Tant Groda - 1(Gravid)
    Försöker1 - 1
    Sessan 83 K - 1
    Themr81 - 1
    Bollaloll - 1
    Mjeja - 1
    Jessicaaa - 1
    Hoppfull2013 - 1

• Libra1
    Försöker1 skrev 2012-11-15 11:41:21 följande:

LIbra 1: Låter bra! Bättre med färre ägg tror jag och högre kvalitet!

Blir mer och mer irriterad på min IVF, jag fick aldrig veta storleken på blåsorna( frågade iofs inte) bara antal då jag frågade och knappt det. Vi gjorde utredningen på RMC men fick aldrig veta några värden på proverna, bara att de var ok.  Nästa IVF ska jag fråga mkt mer!

Jag har också varit dålig på att fråga. Vissa läkare verkar tycka att man lägger sig i för mycket. Eller man får den känslan i alla fall. Inte hon jag hade idag. Hoppas jag får ha henne igen. Jag är sån som läser mycket på nätet och vet en massa innan jag ska göra något inom sjukvården. Det uppskattas inte alltid om man säger så. :P

Jag vet inte heller svar på våra prover. Men man kan gå in via Mina Vårdkontakter och få journalen hemskickad om man vill, har jag sett nu. Så det kanske man borde göra.

En annan sak jag funderar på är om resultatet har med vilken läkare som gör ET att göra. Om vissa är mer duktiga än andra. Bara en tanke som slagit mig. Lite dumt tänkt kanske.
  • Libra1
    Malphie skrev 2012-11-15 11:48:32 följande:
    Uppdatering;

Lungorna ska tappas kl 14.00. Kan säga att jag längtar... Kan inte prata utan att bli andfådd, en kort promenad här i korridorerna gör mig andfådd, trycker på ryggen så att oavsett om jag sitter, ligger eller står så gör det ont..

Hoppas att detta för något gott med sig.
    Hoppas verkligen att du mår bättre efteråt. Sen måste det ju bli ett plus efter allt du har fått vara med om. Ta hand om dig! Kramar
  • Libra1
    Försöker1 skrev 2012-11-15 12:01:34 följande:
    Läste någonstans på nätet att vul bör vara med vid ET för att sätta embryot rätt, det var det inte på min ET. Har också funderat om hur bra läkaren är på ET spelar in. Men alla borde ju ha stor erfarenhet. De gör ju så många ET.
    Lite irriterad så här i efterhand, vul 1 såg 16 blåsor, men sänkte ej dosen vilken nog borde gjorts, vul 2 över 20(vet ej hur många) och tydligen överstimulerad, fick ta 3 blodprov( fick aldrig veta värden) och bara spreja 5 dagar innan ovitrelle.
    Nu när man bara väntar igen går jag och retar mig på förra IVF, fast jag bara borde blicka framåt inte älta.

Zahra har jag träffat en gång, hon är trevlig.
    Minns faktiskt inte om de hade VUL vid mitt förra ET. Visserligen så ser de väl rakt in i livmodern när de sätter tillbaka det..?

Lite konstigt ja att de inte sänkte dosen sist. För min del gick allt som planerat då. Men man var ju fruktansvärt nervös eftersom det var första gången och man inte visste något.
  • Libra1

cornelia: Välkommen hit! Hoppas du får ett plus snart. Det där med symptom är så olika. Förra gången fick jag på ruvardag 5-6 tror jag. Blev mer kissnödig och hungrig.

• Libra1
    TheMrs81 skrev 2012-11-15 14:06:15 följande:
    Nu är jag precis hemkommen från ÄP och de hittade 6 ägg så det känns bra. Själva plocket var inte så farligt, förutom att jag tyckte det gjorde ont precis när de stack hål på blåsorna.

Jessicaa, det kommer gå galant för dig imorgon!
    Libra: vad skönt att de hade växt till sig idag!
    Vad skönt att det är över. Hoppas de mår bra och befruktar sig fint tills ET. :)
Svar på tråden Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö