• Cina84

Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö

Det gick!! :D. 10 st är befruktade och det är så pass bra att vi kommer satsa på blastocyst. Men vi ska ha telefonerna på för det kan hända att läger förändras och det förstår jag, det är ju levande ting. Så nu kan jag pusta ut innan det är dags för återinföring, sen så börjar nästa period av oroande..

• Cina84
    Fröken Smilla skrev 2015-01-27 18:25:43 följande:

Skönt Cina!

Så ni får ringa, vi fick vänta på att bli uppringda... Kanske har att göra med dagen eftersom vi fick svaret en lördag. Håller tummarna för er!

Jag tänkte ringa RMC imorgon. För nu har alla menstecken kommit, nu inväntar jag bara mensen om någon dag. Men min testdag är först den 6/2 och då är jag ju redan halvvägs genom nästa cykel då vi gärna vill göra ett FET. Känns sent att ringa om det då?

Hur gick det? Vad sa de?

Kram
  • Cina84
    Fröken Smilla skrev 2015-01-28 12:36:20 följande:

Åh va härligt! Grattis! När är planerat ET?Mensen kom idag som ett brev på posten. De sa att jag ändå skulle vänta till testdag eftersom man måste ha en vanlig cykel emellan ändå så det blir inte FET vid nästa ÄL. Känns på ett sätt skönt, jag behöver lite tid att slappna av. Jag har sovit väldigt dålig dessa veckor. Vaknar mitt i natten och kan inte somna om på minst en timme och sen vaknar jag ändå 5.30... Min kropp är helt slut.

Kram!

Tack Smilla :). På söndag blir det ET om det inte händer något fram tills dess.

Det är ju klart säkert skönast och bäst för kroppen även om du bara hade velat köra på och fått det till att lyckas. Då blir det till att bara koppla av tills dess. Måste kännas bra ändå att du har några i frysen. Då behöver du väl inte ta några sprutor eller?

(Ja må vara helt hopplös ;) men håller en tumme för att det ändå är en liten grav.blödning)
  • Cina84
    Fröken Smilla skrev 2015-01-29 06:23:08 följande:

Alltså. Mensen kom aldrig riktigt igång igår, och igår kväll kändes mitt underliv konstigt svullet. Jag var också galet trött, och sov som vanligt dåligt. Jag tänkte att jag orkar inte med den här ovissheten och kl 5 nu imorse gjorde jag ett gravtest, och det blev positivt...!

Jag vågar inte riktigt tro på det och vill inte ta ut något i förskott, ska fortsätta testa i dagarna som kommer. Det var dessutom med ett test från Testlagret så man kanske inte ska lita på det. Mina CB-tester ville jag inte riktigt använda än.

Så nej, man vågar inte tro på det, men visst tändes hoppet igen...

Jävla kropp alltså. Vilken bergochdalbana!

Wohoo!! :). Hoppas det stämmer! (Då hade jag rätt ;). )
  • Cina84

Yoga testade jag ett tag och tyckte att det gjorde mig lugnare plus att jag fick lära mig hur jag ska andas för att stressa ner eller hämta energi. Tror det hette medicinsk yoga. Sen har jag försökt att tänka framåt dvs att vi kommer att få en bebis och virkat eller sytt saker :). Virka kräver koncentration ( i alla fall före mig;) ) vilket blockar en från andra tankar. En sista sak jag har gjort för att må bättre är att leta efter positiva citat. När ett änns jobbigt så tittar jag på dem och mår lite bättre( inte alltid men oftast)

Inför denna första ivfen har jag gått på zonterapi. Det sägs att det ska hjälpa kroppen att läka och jag kände att det var värt ett försök. Hann gå 10 Gånger (1 gång i veckan) innan vi startade. Om det ger resultat vet vi om några veckor :). Det är många med våra problem som provar antingen zonterapi eller akupunktur.

sandishhh skrev 2015-01-29 13:17:42 följande:

Denna väntan.. Vill börja med försök nummer 2 nu nu nu... Nästa gång ska jag nog ta ledigt någon dag efter insättning.. Ingen bra kombo med eget företag och stress inombords :/ sitter ni inne med lite bra tips på att slappna av? Någon som lyckats på försök ny mer 2? Vad gjorde nu annorlunda? Annan medicinering? Behöver lite possetiv engeri från alla ni som sitter /suttit i samma båt :))) kram och tack för jag fick hoppa in här ;)

sandishhh skrev 2015-01-29 20:02:25 följande:

Välkommen, också ni. Gjorde vårt första försök nu i Jan, men fick mensen. Så nu väntar jag tills jag får ringa in den 4/2 och säga att det inte blev pluss. 

Har läst rätt mycket om att folk kör zonterapi (www.zonterapibarnloshet.se/download123/trepunkter.pdf)

Man kanske skulle testa det :)

Lycka till nu i feb :D

Visst är dem helt underbara på rmc

• Cina84
    AnnaSara84 skrev 2015-01-29 19:45:05 följande:

Hej! Jag hittade denna tråden och hoppas att jag får vara med Är ny på FL och tycker det hade varit skönt att diskutera med några i samma situation. Vi påbörjade vår första IVF på RMC Malmö i början av december. Gjorde korta protokollet med ET av en blastocyst 17/12. Tyvärr gick det inte vägen så nu planerar vi för ett FET (vi fick en blastis till frysen) som förhoppningsvis blir i mitten av februari. Vi är iaf fantastiskt nöjda med RMC hittills och allt har gått tusen gånger bättre än jag hade väntat mig med sprutor, mediciner, äggplock mm. Är lätt att bli skrämd av allt man läser på forum  

Välkommen :). Ledsen att det inte gick vägen. Jag kan bara hållas med om att det är skönt att ha människor att bolla tankar och frågor med som ett vad det handlar om :).
  • Cina84
    Fröken Smilla skrev 2015-01-29 09:31:38 följande:

Måste bara säga, detta är lätt den bästa tråden på FL, vilka goa tjejer ni är! <3

Tillsammans gör vi det bra :)
  • Cina84

Nope ingen behandling under men det är det nog ingen behandlare som vill göra. Gå som sagt gärna in och läs mer :). sök både på "zonterapi och ivf" eller "barnlöshet och zonterapi". Det som kan vara bra att veta är att de inte bara trycker på zonerna för fertilitet utan de går igenom hela kroppens zoner. Det är en himla skön stunds avkoppling med ;). (Kan dock bli lite plågsamt om man har problem i vissa zoner)

• Cina84
    Kajo skrev 2015-01-29 17:18:27 följande:

Jag kunde inte låta bli att testa precis, men det va negativt. Kan knappt andas :(

Jag har testdag på mån men jag känner på mig att det borde vara positivt nu om det blivit nått. Usch vill bara försvinna, har inte känt det under dessa 2,4 åren men idag skäms jag.

Beklagar :(. Skickar en kram.
  • Cina84

Grattis grattis grattis :D

Fröken Smilla skrev 2015-01-30 17:52:12 följande:

Nu är det nog klart, vi fick ett tydligt plus på ett CB-test nu ikväll! Vi vågar bli glada nu

Svar på tråden Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö