• Karin13

Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö

Nu har jag skapat en tråd för oss gravida. Den heter "Vi gravida från RMC Malmö" och ligger under "Äntligen gravid".
    Nu råkade jag lägga den även under rubriken Provrörsbefr./IVF, känner mig inte så teknisk just nu:)). Någon som vet hur man plockar bort den???
    Hoppas det inte blir totalt förvirrat nu.

Vore kul om vi blev några stycken som kunde följas åt under våra graviditeter.

• Karin13

Hoppfull 2013: En stor kram till dig! Hoppas ändå att det känns bra att ni får börja så snart igen!

• Karin13

Sessan: Vi fick själva ringa till Lab och höra hur många ägg som var befruktade. Men det var ett annat nummer, alltså lätt att komma fram. Vid vårt första försök fick vi beskedet en lördag, då ringde Lab upp oss. Lycka till!

• Karin13

Libra: Nervöst!! Jag håller tummarna för att det trots allt är något.

Annanax: Spelar ingen roll om du blivit gravid på Öresundskliniken. Du får gärna hänga med på RMC Malmö tråden ändå. Det är ju bara roligare ju fler vi är.

Maybe: Grattis till tre befruktade ägg!! Hoppas att du mår bättre och att det inte är något allvarligt.

• Karin13

Sessan: Jag tog mitt blodprov en måndag, tror att det är värst telefonkö då. Tog mig en timme att ens bli ställd i kö. Sen stod jag i kö 30 min. Började ringa strax efter 13.00 och fick mitt svar 14.30. Höll på att bli tokig!!! Hoppas det går bättre för dig. Det är inte kul att vänta.

• Karin13

Det jag kan säga om Krzysztof är att han satte tillbaka det embryo som idag efter 13 veckor fortfarande växer i min mage. Det är jag väldigt tacksam för.

• Karin13

Annanax: Håller helt med om att han inte var den mest sociala människan jag har mött. Sen är det ju så olika hur man uppfattar läkare. Tur att det finns någon som passar alla:)

• Karin13

Maybe: Lycka till idag! Jag håller tummarna. Prata med sköterskan om dina problem så kan de förhoppningsvis ge dig råd.

• Karin13

Maybe: Stort grattis!!! Vilken fin julklapp! Vad snällt av sköterskan att ringa tidigare. Jag väntade till efter ultraljudet med att boka tid hos mödravården. Fast det är ju vad man känner för.

• Karin13

Sessan: Har inte skrivit här på länge, men det stämmer att jag fått barn. Vår lille Silas föddes den 15:e juni. Jag håller tummarna hårt för att alla här ska få uppleva samma sak.

• Karin13

Har inte skrivit här på länge, men brukar titta in ibland. Vill bara berätta att hur många befruktade ägg man får inte behöver betyda något för det slutliga resultatet. Vid mitt första äggplock fick vi sex befruktade ägg, inget av dem ledde i slutändan till någon graviditet. Vid det andra äggplocket blev det endast två befruktade ägg. Jag minns hur ledsen jag blev av det beskedet. Tänk om jag då hade vetat vad jag vet idag. Ett av äggen ligger i frysen och det andra sitter här i mitt knä. En liten kille på sju månader. Jag håller tummarna för er alla och hoppas att ni också får ert guldägg.

Svar på tråden Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö