• Tant Groda

Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö

Malphie: Ah okej!

Tany: ja nu är det inte långt kvar, känns lite nervöst. Hur mår du?

• Tant Groda

Tany: jag kommer inte att testa själv hemma. Har fått fobi för gravtest och det känns som att det är lite tidigt. I normalt fall hade det inte varit dags att testa förrän en vecka.
    Nä känner inget spec., brösten är svullna och sticker i ena sidan och den andra har jag mer en tryckkänsla i. Var stel ganska länge efter äp, men nu har rörligheten kommit tillbaka.

• Tant Groda

Sessan: jag har också fått det. Tror att alla som går på rmc får det.

Tany: jag har inte fått något blod när jag tagit crinonen, men vita klumpar har trillat ut. Idag var det svagt gulaktigt när det trilla ut.

• Tant Groda

Karin: Då är ditt ul samma dag som jag är där och testar mig.

Är såååå nervös för det! Men är inställd på att det inte lyckats och vi har pratat om hur vi ska göra om det inte fungerar. Vi hoppas ju naturligtvis att det ligger en liten buse i magen

• Tant Groda

Pratat med rmc och jag är i ett mellanläge, de kunde inte svara på om jag är gravid eller inte! Ska ta om proverna nästa vecka.

Dock tror jag inte på grav. möjligt att embryot fäst men släppt igen.....
    Hade önskat ett riktigt svar, så att man hade kunnat gå vidare.

• Tant Groda

Nästa td är den12/11.
    Mitt hcg ligger på 31, de räknar grav vid 50. Gravtest visar positivt vid 20 och vid 25 är man troligen gravid. Då bara att vänta. Lite jobbigt.

• Tant Groda

Jag har utvecklat en fobi mot just gravtest så tyckte det var riktigt jobbigt och så kommer detta. Lite typiskt oss är det visserligen. Vi är ett par som aldrig tar den lätta vägen och tydligen inte nu heller... Bara att vänta.

Tany: lycka till imorgon!
    Libra: ja ett litet hopp finns ju, känns ganska ok nu.

Bolla: vi väntade också väldigt länge innan vi sökte. Har nog som du varit hyfsat stabil under denna.

Svar på tråden Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö