• Försöker1

Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö

Hej, har läst tråden några veckor, vill gärna vara med. Känner mig helt nere. TD imorgon dag 13 men fick blödning i torsdags så jag tjuvtestade imorse, negativt.
     ÄP var 28/9 och ET 3/10 med blastocyst. 15 ägg uttagna därav 10 befruktade, inget dög att frysas. Det blir till att börja om helt igen. Jag fick coasta( bara spreja) 5 dagar efter 10 sprutdagar pga högt östradiolvärde, fanns över 20 blåsor från början. Undrar om det försämrade kvaliten på äggen. Vill inte tänka på hur länge jag ska behöva vänta på nästa försök! 

• Försöker1

Hej, testade i fredags också, efter att jag börjat blöda, då var det positivt. Använde Clear Blue digitaltest, var då 14 dagar efter ÄP. Så jag litar till 99 % på resultatet, tyvärr. Jag ska göra dropp in blodprov på RMC i morgonbitti. Vore otroligt om det inte är negativt.

• Försöker1

Åhh jag tycker redan det är jobbigt att vänta och RMC registrerade vår remiss den 4/10.... Hur långt innan första försöket får man reda på tiden?
    Jag vet ju att väntetiden är lång, men det hade varit skönt att ha ett datum.... Hur var det för er??
    Hej, vid första besöket för IVF bestämdes vilken vecka de har ledig tid för ÄP, utifrån den veckan räknades bakåt till man fick börja spreja, ska ju passa in i cykeln också.  Mitt första besök var i juli, stod i IVF kö sen mars.
    Hoppas kötiden är kortare då man redan är inne i systemet.
  • Försöker1

Jaha, negativt blodprov, först försöket officiellt misslyckat, då får jag väl börja vänta igen...

• Försöker1

Tack  alla!
    Maybe: Hoppas allt går bra för dig!
    Läkaren ska  göra en ny plan, får förhoppningsvis veta i slutet av nästa vecka. Tidigast kan man börja om på nästa cykel. Men sjuksköterskan sa det var lång kö...

• Försöker1
    Lägger till mig i listan.

Väntar på första möte:
    lovvan
    Sindyrella1983
    sessan 83 k
    diana0101
    Rosenäng

Spraystart:
    nl2012 - 4 okt
    Tany- 24 sep
    malphie-10 okt
    themrs81-18 okt
    Libra1 - 19 okt

Sprutstart:
    Maybe - 2.okt
    Libra1 - 6 nov
    Tany - 10 Okt

VUL:
    Libra1 - 13 nov
    Tany - 22 okt
    Maybe - 10 okt

Äggplock:
    Maybe - 12 Okt
    nl2012 - v.44
    Libra1 - v.47
    Tany - 24 Okt
    Tant Groda - v. 43

ET/FET:
    Karin13 - 27 sep
    Maybe - 14 okt

Testdag:
    Maybe - 25 okt

Ruvare:
    Maybe

Gravida:
    Karin13
    Fridalilla

Väntar på ny IVF:
    Tinapina
    Försöker1
  • Försöker1

Maybe: Jag tog blodprovet på RMC, på eftermiddagen mellan 13.00-15.00 ringer du för att få resultatet. Kände det som jag väntade på dödsdomen, men jag var ju tyvärr ganska säker på resultatet. Jag fick vänta över en timme pga så många ringde hela tiden. Lycka till!

Jag har haft tre läkare Karina, Zahra och Krzysztof.

• Försöker1

Maybe: kram.
    Lycka till ni andra med ruvandet!
    Läkaren har nu gjort en ny plan, kort protokoll, hade långt protokoll sist. Första lediga tid ÄP var vecka 3 då jag preliminärt är inbokad, dvs om jag tidigast får blödning 27/12, annars måste jag vänta ytterliggare en månad, så hoppas min kropp sköter sig! Det kändes som en sten släppte från hjärtat då jag fick ny tid!

• Försöker1
    Sindyrella1983 skrev 2012-10-26 09:58:57 följande:
    Men oj så långt fram! Jag väntar ju på tid till första mötet och om det är så uppbokat på ÄP så känns det ju helt hopplöst att få en tid inom en hanterbar tid...
    Ja, tyvärr är det nog ca 3 månaders kö, det måste ju också passa in rätt i månadscykeln, vid kort protokoll måste det stämma helt, vid långt protokoll kan man ju spreja lite längre, mer flexibelt.
  • Försöker1

Sessan: jag kör bil till Malmö och vet tyvärr inget om biljetter. Efter 1 misslyckad IVF känner inte jag mig som något proffs, snarare nybörjare. Vi kanske gör IVF samtidigt nästa år, hade varit kul!

Svar på tråden Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö