• Snövitt

Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö

fridalilla skrev 2012-03-27 15:50:23 följande:
    Grattis till er som lyckats! :)  Jag tror det var i december jag fick lapp om infomöte och vi fick tid i februari. nu ska jag vänta till april eftersom det var fullt upp på kliniken.   Det bryrs på Tany när du får börja. tror de hoppar över första mensen , eftersom man ska ta vitaminer i en månad innan man börjar. hoppas du inte får vänta så länge som jag! På mötet ska du gärna veta hur lång menscykel du har och när du hade senast mens.
    Hej fridalilla och ni andra som går hos RMC
    Jag ligger lite efter er men ska göra ivf i sommar. Ni undrade tidigare om sommarstängt och till mig sa de att de har stängt v 29-32.
    Jag undrar om det är något mer man ska veta inför infomötet?
    Ställs man inför några ytterligare val som man ska ta ställning till under mötet?
    Vad är det för vitaminer man ska äta?
  • Snövitt

Vad frågade de/ tog de upp på infomötet?
    När i augusti får man börja om man börjar efter sommaren?

• Snövitt

Hej alla!

Får man reda på om man ska göra kort eller lång behandling vid första mötet med läkare och sjuksköterska?
    Är det en diskussion eller avgör de helt?
    Mitt möte är den 9 maj :) 

• Snövitt
    fridalilla skrev 2012-04-20 15:57:35 följande:
    Idag har jag inte alls ont :) men de andra dagarna har jag haft extremt ont i magen :(
    oh, stackare.
    får man ta värktabletter?

men vad kul också!!
  • Snövitt
    fridalilla skrev 2012-04-24 18:23:22 följande:
    Jag tycker med att dem är väldigt trevliga. Speciellt sjuksköterskorna! :)
    Jag vill sända en varm kram till Fridalilla, gud vad du är duktig och stark som klarade äggplocket fast det gjorde så ont!

Grattis Mrs Mountainstream, vad skönt att höra ditt positiva omdöme.
  • Snövitt
    Loo skrev 2012-06-08 22:35:32 följande:
    Hej alla,

På söndag börjar jag också med sprutorna, fast det långa protokollet, och lite nervös är jag för första sprutan. Tyvärr kommer jag inte att vara hemma hos min man när det är dax, så jag måste komma ihåg allt själv. Men det ska säkert gå bra!
    Hur upplevde du sprayandet? 
    Mådde du som vanligt?
  • Snövitt
    fridalilla skrev 2012-07-30 13:41:23 följande:
    Har rmc öppet nu under sommaren, eller när öppnar dem igen?
    De öppnar den 13 augusti.
  • Snövitt
    Miilli81 skrev 2012-08-14 21:00:42 följande:
    Skönt att du får landa lite innan det är dags igen. Det låter kämpigt med två utomkveds :-/ Jag började med sprutor idag (Gonal f)... Någon som har erfarenhet av hur man mår av det? Nervös nu...!!!
    Jag har sprutat Gonal f sedan den 7 augusti och har mått prima hela tiden. Inte bra i mitt fall visade det sig.. Idag var jag på vul och jag hade inte svarat som jag skulle på behandlingen utan fick höjd dos och återbesök på fredag.
  • Snövitt
    Tinapina skrev 2012-08-31 10:02:24 följande:
    Då lämnar jag denna tråden, var inget guldägg så det blir ingen ET idag:( känns skit just nu. Lycka till ni andra, hoppas verkligen för er skull!
    Fy vad tråkigt, jag är verkligen ledsen för din skull.
    Sa de vad det berodde på?

Lycka till i nästa försök, kram! 
  • Snövitt
    minasera skrev 2012-09-01 16:47:56 följande:
    Jag fick 2 embryo ( 5 cell) tilbaka idag . Nu jag är ruvare också... Lycka till alla...
    Varför fick du 2 embryo?
Svar på tråden Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö