• Miilli81

Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö

Hejsan!

Jag är nu här och känner att jag behöver prata med andra i samma situation. Jag och min kille har försökt bli gravida i 2,5 år och vi har väntat på ivf i 2 år. Ni alla vet ju vad den här väntan gör med en... Känslorna svämmar över ibland efter en längtan efter ett barn. Vi gör ivf på rmc i Malmö och jag är på 6e dagen med nedreglering med synarela. Jag mår hyfsat bra än så länge men har huvudvärk och är vimsig.

Jag känner att all utredning och väntan har tärt på vårt förhållande. Vissa dagar känns det som om vårt förhållande har blivit starkare men vi bråkar en del, framför allt när alkohol är inblandat. Nu tänker jag helt sluta med alkohol.... Dels för att det närmar sig tills jag ska börja spruta in hormoner men även för att jag inte kan hantera mitt humör emellanåt.

Hur upplever nu andra att ert förhållande påverkats?

Håller tummarna för er alla :)!!!

• Miilli81

Tack!

Min sambos spermier är friska men slöa. De orkar inte simma hela vägen in...

• Miilli81

Hej!

Jag försöker också att prata med kompisar om det. De flesta killar hanterar nog det inte det på samma sätt. Min håller det mest inom om sig och berättar inte om sina tackar förrän man pressar honom... Han finns där för mig när jag säger till honom att jag behöver honom. Jag pratade med rmc idag och vi har äggutplock i vecka 35. Det närmar sig nu..... :-/!!!

Stort grattis Loo!!!

• Miilli81

Fridalilla: det är inte så länge tills v 40 heller! Får jag fråga hur många gånger ni har testat?

Sindyrella: lycka till hos barnmorskan Och grattis till 2-årig förlovningadag!

• Miilli81

Skönt att du får landa lite innan det är dags igen. Det låter kämpigt med två utomkveds :-/ Jag började med sprutor idag (Gonal f)... Någon som har erfarenhet av hur man mår av det? Nervös nu...!!!

• Miilli81

Usch nu har jag som menssmärtor när jag vaknar, av gonal f. Ska på ultraljud imorgon för att se hur äggen ser ut... Äggplok vecka 35... Om allt går som det ska... Hur många dagar brukar man vänta innan de sätter in ägg igen?

• Miilli81

Hej!

För min del är det äggplock på måndag! Undrar så hur det kommer vara...

Det hjälper så att läsa era tankar och om era erfarenheter... Jag är spyfärdig på alla som lyckas första gången de försöker på naturlig väg... Ja nu har vi bestämt att vi ska ha barn så vid nästa ägglossning blir jag gravid...

Karin13: jag känner igen mig... Min bror har 4 barn och två av dem bara "råkade" bli... Han har knappt tid för dem och det gör mig förbannad...

OBS! Jag kanske verkar lite bitter men ett överskott på östrogen gör en smått labil...!!!

• Miilli81

Hej!

Hur har det gått för dig minasera? Jag är på ruvardag 10 och kunde inte låta bli att tjuvtesta imorse... Har testdag på måndag. Jag fick ett starkt plus!!! Jag kan knappt tro att det är sant....!!! Jag har molande värk i magen långa perioder varje dag. Det känns som om mensen ska komma hela tiden men nu försöker jag tänka positivt

Lycka till alla!

• Miilli81

Tack, det känns fantastiskt! Fick svar från rmc att det såg bra ut :) Ultraljud 10 okt :)

• Miilli81

Hej alla! Här händer det grejer ser jag Grattis till Karin13 och fridalilla, så härligt! Maybe: jag fick utplockat 16 ägg. 5 är blev befruktade. Bara 2 fortsatte att utvecklas. Ett av guldäggen sattes in och vi skulle få hem brev ang det andra ägget. Världen rasade som så många gånger förut. Brevet kom och det hade lagts i frysen. Bara det kändes som en vinst! Ruvandet var en pärs.... Ledsen glad ledsen glad... Känna efter symtom tills man blev tokig. Testdagen kom och jag var gravid. Fantastiskt! Kunde inte vara glad mer än någon dag sedan kom oron igen. Jag brukar springa 4 mil i veckan men slutade med detta. Jag tog det lugnt. Jag började känna mig glad när jag var i sjätte veckan. Då kom blodet. En hel del blod. Världen rasade igen. Varför hade jag låtit mig vara glad. Två veckorna senare hade vi inbokat vul. Jag ville inte dit. Jag hade vägrat ta mig till KK akut. Ville inte veta. Dagen D då det var vul var nu i onsdags och då hade det gått 8 v. Jag bad hela vägen till rmc: snälla Gud låt mig vara ett av de undantagen som blöder och ändå är det bra. (Är inte religiös). Väl där så träffade jag min sambo och vi gick in. Margareta tittade och sa det ser helt normalt ut. Vi fick se fostret och hjärtat slå. Jag har gått på moln sedan dess. Denna gången ska det vara vår tur. Det är förstå gången för oss med ivf men jag har haft 2 ma och vi har försökt i 3 år. Lycka till alla! Kramar

Svar på tråden Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö