Inlägg från: soffipropp89 |Visa alla inlägg
  • soffipropp89

Mjuka markörer "soft markers" på rutinultraljudet

Hej! på rutinultraljudet i måndags upptäckte dom samma markörer på våran bebis.
    den i hjärnan hette plexus chorideus och den i hjärtat hette ekogent foci. ökad risk för kromosomavvikelse.
    Dom slängde information om edwards syndrom i ansiktet på oss och skickade sen hem oss efter att vi fick ett bokat ett läkarbesök för enbart information.
    Men jag kände att jag snabbt ville veta mer och ha stöd. man vet ju inte vad som väntar.

Jag ringde då dagen efter och bokade tid hos en kurator på kvinnokliniken sen ringde jag och bokade tid för fvp.
    igår (Torsdag) fick jag göra fvpt och vi fick lite mer information. dom har heller inte hittat mer fel på våran lille, förutom dessa markörer. Men jag tycker det är nog jobbigt. läkarna säger dock att det inte behöver vara nåt allvarligt. men eftersom man inte vet så vad ska man göra med oron. nu får man visserligen bara vänta på  resultatet.

Skriv gärna hur det gick för er!

• soffipropp89

Gud vad skönt! Då kan ni slappna av och försöka njuta! =)

Vi har inte begärt mer än snabbanalysen tror jag. var ingen som sa nåt om mer än så.
    bara dom här vanligaste trisomi 13, 18 och 21...

jag får ju inte svar förrän slutet på nästa vecka. :/

kan inte  glädjas åt det lilla livet som ligger i magen just nu, vilket känns rätt hemskt, han är efterlängtad men allt känns så långt bort!

Hoppas på glädjande besked såklart. men nu återstår väntan.
    uppdaterar när jag vet mera. så får du skriva hur det står till när du fått resterande resultat!

Är glad för er!
    Hoppas oron vänder för oss också! KRAM =)

• soffipropp89

JAAAAAA! Fick hem brevet igår från NUS!
    Ingen trisomi 13, 18 eller 21.
    Nu kan vi andas ut och försöka njuta resten av denna graviditet. :D

Lycka till alla blivande föräldrar!  <3

• soffipropp89

Idag har vi varit på ännu ett ultraljud för att kolla cystorna som dom upptäckte på RUL!
    Tro det eller ej, men cystorna hittades inte, dom var borta! är i vecka 26+4 idag. Kan inte bli bättre! Skrattande

Lillens vikt uppskattades till över 1100 gram, han ligger 7,8% över medel.
    Är så lycklig över att dom inte hittade något annat att oroa sig över just nu utan kom bara med glädjebeskedet.

Nu kan man ju mer njuta av sista delen av graviditeten!  Glad

• soffipropp89

min lille melwin kom 20 juni i vecka 36+4 med en vikt på 3330 gram och 49 cm. han är helt frisk! =) nu är jag lycklig! =)

Lycka till ni andra som haft oddsen emot er. kram

Svar på tråden Mjuka markörer "soft markers" på rutinultraljudet