• kajsaa

Gonal-f. Någon???

Jaha då är det dags att lägga pergotime bakom sig och gå vidare. Jag ska nu börja med gonol-f.. någon mer? eller någon som är mitt uppe i det eller kanske rent av blivit gravid. snälla snälla berätta allt ni vet för mig! jag är så nojjig.

Hoppas någon hoppar på den här tråden!

kram

• Svar på tråden Gonal-f. Någon???
  • Tainted

Jadu.. ömma bröst, spänningar i livmodern och lite illamående. Annars var det helt okej :)

• kajsaa

Hur gick det för dig då?
     kan du inte berätta om din upplevelse? hur många försök etc.. om du vill alltså:)

• Tainted

sprayade ju först med suprecur i 2v, sen började jag med gonal sprutorna på en dos med 112,5. när det var dags för vag ultraljud en vecka efter sprutstart så hade jag bara 3 ägg.. alla blev ganska förvånade, eftersom jag är ung och har inga problem för övrigt o så med att få barn. så dom höjde dosen till 150 istället. 2 dagar efter det hade det blivit 7 ägg totalt, alltså fortfarande lite mindre än "vanligt" och läkarna hade trott på mer.. så dom ökade dosen ytterligare, till 225. den dosen skulle jag alltså spruta i 4 dagar innan det var dags att ta ägglossningssprutan och då upphöra med gonalen. hade äp igår och det blev hela 19 ägg!!! så det gick ju toppen :) vet inte än hur det är med kvalitet osv, men statistiken säger ju att nåt borde väl lyckas :)

har det gått bra än så länge för dig? du gör ivf eller? 

• kajsaa

ska du ta ut dina ägg? För jag göra detta som ett led efter pergotime, alltså vi ska inte plocks ut några ägg :) bara försöka få mina ägg att växa :P

• CochM

Hej! Samma här... Har provat pergotime 3 cykler nu men inget + TYVÄRR! Så nu kommer de bli sprutor för vår del, vet dock inte vilken "sort". Men hoppas såklart på snabbt resultat men man vågar ju inte hoppas för mycket. Skulle vara kul att följas åt under våren 2012 å se va som händer... ;)

• Cissi32

Hej!

Jag har precis varit hos min läkare och fått utskrivet Gonal f och ska börja med sprutorna i början av april. Gjorde en äggledar spolning idag för att kolla så att sperman kan nå fram. jag och min man har 2 barn sedan tidigare och blivit till med pergotime men har nu försökt i 17 mån med pergotime men inget händer så nu ska vi testa Gonal f.

Jag hoppas jag får va med i denna tråden     

• kajsaa

Hej alla! jag vill önska er lycka till, för själv kommer jag lämna denna tråden.
    Vid ett rutin grav-test innan gonal-start visade det sig att jag mirakulöst nog var gravid! Så vi behöver ej start med gonal :)

Lycka till tjejer!

• cookiedoh

hejsan, hade tagit clomid i total 18 mander nar vi borja med gonal f (skulle gora iui), bagge iui blev avbokade eftersom mina agg va pa sidan som min aggledare e blockerad, men den andra manaden sa tog det sig anda, har nu en 26 manders tos som springer runt a busar hela dagarna! Jag tog aven ovitrell for a fa en exakt agglossning tid.

• Finmamma

Cissi32, måste fråga hur det gick för er? Min story är bämligen exakt samma som din, vi har två gemensamma barn som blev till med pergotime, vill sååå gärna ha en trea men det funkade inte alls med pergotime denna gången så jag fick gå över till gonal f, har fått höja två gåger och inga ägg vill växa :(

Svar på tråden Gonal-f. Någon???