Någon som gjort laparoskopi???
Hoppar in lite här i tråden... HSG vad är de? Är det spolning av äggledarna??? Gör det ont att spola sina äggledare??? Tack så länge!
Hoppar in lite här i tråden... HSG vad är de? Är det spolning av äggledarna??? Gör det ont att spola sina äggledare??? Tack så länge!
ok jag har spolat mina äggledare idag.... Tyvärr kom hon inte in så långt som hon ville med "pinnen" så hon kunde inte spola pga jag är för trång:( Så nu ska jag också göra laparoskopin...... Är sååååå sjukt nervös inför detta!!! Någon mer som känner så?
Lindis 1987.... Jag är nog mest nervös inför sövandet:( Idag storgrät jag när de inte gick att göra spolningen av äggledare pga jag är för "trång" och därmed fick en remiss skriven inför laparoskopin..Jag har aldrig blivit sövd innan!
Går de in via- genom naveln? eller gör de ett snitt under den?
Hur går det för alla i denna tråd? Har någon redan gjort sin op? Hur mår ni efteråt?
ja jag ska op nu i slutet på April.... huuuu va nervös jag är inför detta!!!! Både sövning, uppvaket, läkningen och GIVETVIS resultatet! Min gyn tyckte jag skulle göra en op innan de börjar med behandling av pergotime och liknande så att de inte behandlar mig i onödan om där inte finns passage! Ska åka utomlands i början av Juli så jag hoppas att såren har läkt och att man inte ser allt för mycket av de då jag alltid har bikini på mig då vi är utomlands