avstängd skrev 2012-03-05 16:21:02 följande:
Ser att ett par av er har gjort en hysteroskopi på Sabbatsberg. Hur var läkarna på det sjukhuset? Jag har aldrig varit där och ska dit på en hysteroskopi men jag ska vara vaken under undersökningen för att jag är rädd för att sövas.

Dom ska undersöka mig med fiberoptik tydligen. Tog det länge att få själva undersökningen gjord efter att ni var där på första besöket? Någon som vet hur bra Sabbatsberg anses vara på gynekologiska sjukdomar?
Hej!
Jag gjorde hysteroskopin på Sabb. När jag var där på första besöket skulle de ta ungefär en månad att få tid för hysteroskopin. Men jag hade sådan tur att en annan patient precis bokat av så jag fick en återbudstid redan dagen efter. Alltså en dags väntetid. Jag gjorde dock ingreppet sovandes. Personalen var väldigt trevlig. Läkaren var väl inte så smidig när han berättat vad han sett/inte sett under ingreppet. Fick mig att grubbla en massa i onödan. Han sa dessutom att jag troligen skulle få börja med Perotime-tabletter vilket jag absolut inte skulle göra med min problematik enligt Fertilitetsmottagningen.
Varför ska du göra ingreppet?