Inlägg från: CookieKaka |Visa alla inlägg
  • CookieKaka

PCOS + Primolut Nor ? Pergotime

Hej

Jag var hos läkaren idag och fick samma besked som du, PCOS + att mannen har nedsatt spermakvalité.
    Fick Primolut-Nor och Pergotime jag med i väntan på IVF.

Håller så klart tummarna att detta funkar för oss iaf och vill bara kasta i mig tabletterna och bli gravid!

Kan tillägga att jag fyller 31 om några månader.

• CookieKaka

Jag tog första Primoluten nyss och ska ta en till ikväll, vill inte vänta längre än nödvändigt men sen (efter att jag tagit första tabletten) så läste jag bipacksedeln och då slog det mig att jag kansle borsde gjort ett gravtest innan men....... har jag inte blivit gravid hittills så varför skulle jag vara det nu när jag tog en tablett?!

När börjar du?
    Har privata IVF mottagningar samma åldersgräns?
    Vi är inte skrivna på samma adress.
    Vart i landet bor du? 

• CookieKaka

Jag bor i Stockholm och här är det ett års väntetid på IVF men i har ju vårdgaranti efter tre månader så det har jag för avsikt att åberopa men vet inte om det hjälper.....

Håller tummarna för att pergo funkar för oss! 

• CookieKaka

Jag avslutade Primoluten igår så nu är det bara att vänta tills mensen kommer och så pergo från dag 5 :)
    Håller tummarna för oss allihop! 

• CookieKaka

Jag är på min tredje dag med Pergo och ska på vul den 8/3.
    Känner inte av tabletterna alls men antar att det bara är possitivt!

Håller tummarna att det är vår tur nu! 

• CookieKaka

Läkaren vill hålla koll på mina äggblåsor då jag har väldigt många som han uttryckte det. Utifall att onormalt många skulle lossa samtidigt så skulle vi få sexförbud. 
    Inget blodprov inplanerat för vår del. 

• CookieKaka

Jag håller till i stockholm, söder om söder.

Näst sista dagen med pergo nu. Hoppas så in i ... att det funkar för oss!

Kram alla som kämpar! 

• CookieKaka
    Malphie skrev 2012-03-12 06:36:10 följande:
    Idag ska det lämnas blodprov :)
    Lycka till!
    Hoppas det gått bättre för dig än för mig, jag hade ingen reaktion på enkeldos så det blir nytt försök med dubbel när mensen startar igen :(
  • CookieKaka

Jag var på vul idag och blåsorna som dom såg förra veckan hade inte växt till sig så jag kommer sannolikt inte ägglossa på enkelkur.

Svar på tråden PCOS + Primolut Nor ? Pergotime