• Anonym

Fantiserar om andra män

Jag vet inte om det är så att jag är bra på att förstöra för mig själv endast. Eller är det fler som har dessa problem?

I alla förhållanden jag haft så har jag efter en viss tid börjar fantisera och längta efter en annan mans beröring. Jag vill helt enkelt variera mina sexpartners och jag "tröttnar" lite på den jag är ihop med. Jag fastnar i olika fantasier men oftast är det starka långa män som (äsh ska inte gå in på detaljer)

Problemet nu är att jag har en sambo som jag varit tsm med i tre år. Ser verkligen en framtid med honom SÅ HUR FÅR JAG BORT DE HÄR FANTASIERNA?!

(bör tillägga att jag alltid har de här fantasierna, men har inte varit otrogen nån gång.) Och jag älskar min sambo så vill verkligen lösa det här. För otrohet är inte min stil!!!

• Svar på tråden Fantiserar om andra män
  • Vildhussen77
    Anonym skrev 2012-02-15 00:33:25 följande:
    Så om jag spelar ut fantasierna till en viss grad kanske de blir "lättare"?

Kanske är för att jag lätt blir svartsjuk som jag blir så irriterad på mig själv och får skuldkänslor över att jag är såhär? Äsch vet inte. Är bara så frustrerad =(
    för mig underlättar det... hade aldrig klarat mig om jag inte spelade ut dom till viss del...
  • prospicientia
    Anonym skrev 2012-02-15 00:33:25 följande:
    Så om jag spelar ut fantasierna till en viss grad kanske de blir "lättare"?

Kanske är för att jag lätt blir svartsjuk som jag blir så irriterad på mig själv och får skuldkänslor över att jag är såhär? Äsch vet inte. Är bara så frustrerad =(
    Hade också problem med liknande känslor när jag var yngre. Jag var så irriterad på mig själv för vissa fantasier. Jag skulle tvunget försöka "kompensera" genom att tvinga mig att fantasiera om något annat nästa gång. Hade massvis med skuldkänslor. Men numera har jag lärt mig att vi inte kan ansvara för vad vi tänker, endast för hur vi handlar. Men om tankarna besvärar dig halva dagarna och inte bara när du är "på det humöret" så kanske det är lite skillnad.  

De kan ju bli "lättare"; det kan ju inte jag svara på.  

Det handlar om känslor av kontroll. Låter som att du vill kontrollera dina egna och din partners tankar/fantasier. För många är det ett oerhört tabu och väldigt mycket skuld och skam kring otrohet och då blir bilden för många av fantasier med andra också skuldbelagd, eftersom vi i vår kristna kultur tidigt får mallarna för hur heterosexuella parförhållanden bör se ut inpräglade i oss. Men man kan ju inte äga varandra. Vill ni ha ett sexuellt reglerat förhållande och tilliten finns där redan från början och det känns tryggt så fungerar relationen säkert också. Skulle jag tro. 
  • prospicientia
    Anonym skrev 2012-02-15 00:36:40 följande:
    Han skulle bli ledsen om jag sa så. Och han är tyvärr en såndär "in ut och normalsex" kille om du förstår tänder inte på något annat och tycker att det är "hårt" sex när han tar i lite hårdare på invägen liksom. :P

Men, utöver sexet så är allt perfekt. =(

Det är väll det att jag skulle vilja ha lite mer variation, att det ibland gick lite vildare till.
    Men det där låter inte bra. Om du inte vågar ta upp saker och prata med honom om hur du känner det så saknas det något i er relation. Du måste kunna berätta hur du upplever saken och hur du vill ha det i sängen. 

Ja, variation tror ju jag på. Du kan ju å andra sidan inte ändra på honom, men om ni inte kan prata om detta så finns ju definitivt risken att du fastnar i en relation som inte är hälsosam i längden. En liten tanke: Du kanske innerst inne tror att han inte kan tillfredsställa alla dina behov?! Du säger ju att du vill variera dina sexpartners när du berättar om dina fantasier. Tror du att någon enstaka person kan uppträda i alla de roller som du längtar efter? Eller du tror trots allt det i ditt hjärta? I så fall är frågan om du tror att din sambo skulle kunna detta.
  • angie91
    Anonym skrev 2012-02-15 00:36:40 följande:
    Han skulle bli ledsen om jag sa så. Och han är tyvärr en såndär "in ut och normalsex" kille om du förstår tänder inte på något annat och tycker att det är "hårt" sex när han tar i lite hårdare på invägen liksom. :P

Men, utöver sexet så är allt perfekt. =(

Det är väll det att jag skulle vilja ha lite mer variation, att det ibland gick lite vildare till.
    hmm alla e ju olika inom sex. ja har själv lite annorlunda feticher osv än min sambo o han e också en såån.. in ut.. normalt sex.. missionär o doggy.. o ja tack till att FÅ oralsex... :/ men antingen får man härd ut i de..(kanske me hjälp av fantasier) eller säga ifrån o kräva lite mer action eller variaktion.. 

har själv valt att hålla käft om mina udda fntasier o fetisher.. 
  • prospicientia
    prospicientia skrev 2012-02-15 01:09:58 följande:
    Men det där låter inte bra. Om du inte vågar ta upp saker och prata med honom om hur du känner det så saknas det något i er relation. Du måste kunna berätta hur du upplever saken och hur du vill ha det i sängen. 

Ja, variation tror ju jag på. Du kan ju å andra sidan inte ändra på honom, men om ni inte kan prata om detta så finns ju definitivt risken att du fastnar i en relation som inte är hälsosam i längden. En liten tanke: Du kanske innerst inne tror att han inte kan tillfredsställa alla dina behov?! Du säger ju att du vill variera dina sexpartners när du berättar om dina fantasier. Tror du att någon enstaka person kan uppträda i alla de roller som du längtar efter? Eller du tror trots allt det i ditt hjärta? I så fall är frågan om du tror att din sambo skulle kunna detta.
    ... och att det kan vara därför du inte vågar ta upp saken, menar jag. Men sen komplicerar ju detta med svartsjuka saken. Du är nog rädd att han känner svartsjuka om du berättar, eller hur? 
  • Anonym
    prospicientia skrev 2012-02-15 01:12:41 följande:
    ... och att det kan vara därför du inte vågar ta upp saken, menar jag. Men sen komplicerar ju detta med svartsjuka saken. Du är nog rädd att han känner svartsjuka om du berättar, eller hur? 
    Jag VET att han kommer att känna det. Tror att han skulle vilja avsluta förhållandet faktiskt. Han är väldigt sådär. Så jag vet ju att det jag gör sårar honom :(
    angie91 skrev 2012-02-15 01:10:10 följande:
    hmm alla e ju olika inom sex. ja har själv lite annorlunda feticher osv än min sambo o han e också en såån.. in ut.. normalt sex.. missionär o doggy.. o ja tack till att FÅ oralsex... :/ men antingen får man härd ut i de..(kanske me hjälp av fantasier) eller säga ifrån o kräva lite mer action eller variaktion.. 

har själv valt att hålla käft om mina udda fntasier o fetisher.. 
    Visst är det jobbigt? Det blir liksom aldrig skönt för mig. Han kommer sen är det klart tror ju han. Då har man haft sex. Han kan gå ner ibland men det är inte vad jag tänder på heller. Jag vill ha lite action. Känna att personen verkligen vill ha SEX, vill KNULLA. Haha låter kanske konstig.
  • Vildhussen77
    Anonym skrev 2012-02-15 01:25:25 följande:
    Jag VET att han kommer att känna det. Tror att han skulle vilja avsluta förhållandet faktiskt. Han är väldigt sådär. Så jag vet ju att det jag gör sårar honom :(

Visst är det jobbigt? Det blir liksom aldrig skönt för mig. Han kommer sen är det klart tror ju han. Då har man haft sex. Han kan gå ner ibland men det är inte vad jag tänder på heller. Jag vill ha lite action. Känna att personen verkligen vill ha SEX, vill KNULLA. Haha låter kanske konstig.
    låter inte det minsta konstigt.... känner igen det precis!!
  • angie91
    ja har jätte svårt för att komma o de vet min sambo.. han försöker iaf ^^

ja e dock en sån som int tycker de e "skönt Att onanera såå ja har juh bara han .. 

han försöker fast hans rygg e helt förstörd o mina knän inte duger till något .. 
    i tidigare förhållanden har ja haft sex i upp till 6 timmar osv.. o nu e de liksom in ut klart typ..
    som sagt han gör sitt bästa men när han har kommit 2 gånger såå orkar han int mer.. 

det är jobbigt! ja vill också kunna njuta som han gör... o antagligen därför ja vill ha sex såå mycke mer än han eftersom ja inte njutit "klart" 

ja älskar min pojkvän o skulle aldrig vilja ha sex me nån annan.. såå ja förstår problemet!
  • prospicientia
    Men du måste ju berätta om problemet. Ni måste kunna kommunicera. Det du skriver får mig nästan att undra varför du har sex med honom. Du måste tänkta på dig själv också. 
  • Khaleesi

Vad gäller fantasierna så tycker jag att du ska acceptera att det är så du funkar. Din relation med sambon funkar bra ändå, och du älskar honom, trots fantasierna. Du skriver att du alltid varit likadan, och då tror jag inte att du kommer att ändra dig heller. Du skiljer ju på verklighet och fantasi. Acceptera den du är, och njut av fantasierna på samma sätt som du skulle njuta av att se en bra film!

När det gäller sexlivet, där du ju konkret säger att du skulle vilja ha mer variation, tycker jag att du ska ta upp det med honom. Kanske antingen rent handgripligen medan ni har sex, eller vid ett helt neutralt tillfälle. Men det låter ju helt klart som ett problem att ni verkar ha så olika önskemål när det gäller sex. För lika svårt som det är att styra vad man tänker, är det ju att styra vad man blir upphetsad av...

Dagens språktips - DE kan bytas ut mot VI, och DEM kan bytas ut mot OSS. Lycka till!
Svar på tråden Fantiserar om andra män