Inlägg från: Lattjo |Visa alla inlägg
  • Lattjo

Kall sås till nuggets?

Imorgon ska jag göra nuggets till middag och vill ha någon bra dipsås till. Men vad ska man göra? Just till nuggets tycker jag att det är jättesvårt av någon anledning :) Får inte vara starkt då sonen ska ha med en kompis hem och jag vet inte om han gillar stark mat...

• Svar på tråden Kall sås till nuggets?
  • Lattjo

Det är jättegott men hur gör man det då? Jag hade ett recept för massor med år sen som var toppen (inte 50 ingredienser) men det är borta :(

• Lattjo
    Hoppsan85 skrev 2012-02-14 19:39:01 följande:
    Google.se är ett bra verktyg för att hitta recept....
    För du tror inte jag har gjort det ;) Jag hade hoppats på att hon hade ett bra recept eftersom alla på google har 50 grejer och jag tänker inte köpa hem allt det för att bjuda ungarna på sötsur sås...
  • Lattjo
    Linda5 skrev 2012-02-14 19:37:37 följande:
    Creme-fraiche
    MangoChutney
    Curry (bara lite)
    salt o peppar
    Det där ska jag absolut tänka på, mango chutney är så gott :)
  • Lattjo

Tack för alla svar! Alla sparas till nästa tillfälle, kalla såser använder jag mycket så det är alltid bra med nya tips :)

• Lattjo

Haha, jag är dum i skallen. Lyckades leta rätt på receptet på nätet och när jag skulle spara det hade jag det redan i receptmappen. Jag är bra trött tror jag ;)

Men jag ska göra någon av era andra tips också, en sås är tråkigt och eftersom jag inte vet vad kompisen gillar är det bra att ha någon backup :)

• Lattjo

Jag har i lite vinäger i tzatzikin också, då blir det extra gott tycker jag :) Jag vart jätteförvånad när en gammal kompis (som är från grekland) sa att hon hade vinäger i men det är gott! Bara lite dock :)

• Lattjo
    tro hopp kärlek skrev 2012-02-15 11:12:19 följande:
    Mangoraja är supergott till nuggets! Sån färdig  ifrån rydbergs
    Mangoraja har jag nog hemma, den är ju jättegod, den ska jag nog ställa fram :)
Svar på tråden Kall sås till nuggets?