Inlägg från: Aurora h |Visa alla inlägg
  • Aurora h

Hur 17 få undulat tam?

Jag har haft en undulathane hos mig i en vecka, han är nu sju veckor gammal. Jag har verkligen försökt att få honom tam, men det går verkligen inte!! De första dagarna kunde jag snabbt klappa honom, och jag kunde liksom lura honom till att stå i min hand. Nu känns det precis som att det berodde på att han inte visste bättre, för så fort jag kommer i närheten av honom med handen nu, så blir han alldeles uppstressad. Och jag har varit extremt försiktig i rörelserna för att inte skrämma upp honom. Dessutom har jag ofta försökt att locka med mat osv, för att han skall förknippa handen med något positivt.
    Jag vet att en vecka är kort tid, men det känns fel när utvecklingen liksom går åt fel håll...
    Jag tog över en unulat för en massa år sedan som inte var tam, och den fick jag tam på kort tid bara genom att ha handen stilla i buren. Tillslut hoppade fågeln upp på min hand och det var inga problem. Det verkar inte fungera den här ggn tyvärr...
    Tips mottages tacksamt!

• Svar på tråden Hur 17 få undulat tam?
  • Aurora h

Skönt att höra att jag är på rätt väg Glad Tack för tipset, jag kämpar vidare!

Svar på tråden Hur 17 få undulat tam?