• Snöflinga

Usch för bristningar!

Fick en son för nio månader sedan och under förlossningen fick jag både yttre och inre bristningar. Var lite orolig för att spricka redan innan. Men när det väl skedde så kändes det ändå helt ok. Så klart tråkigt, men ändå hanterbart. Blev sydd och hade ont.

Nu börjar jag tycka att det känns jättebesvärligt att ha ett ärr där nere. Obehagligt att känna. Det känns ömt också! Och känsligt på något sätt. Och tanken på en till förlossning, och att spricka där igen känns jätteobehaglig!!!

Någon som känner igen sig, eller som kan komma med några stöttande ord?

Kommer det alltid att kännas ömt där nere t.ex.?

• Svar på tråden Usch för bristningar!
  • Snöflinga

Det är alltså inte på magen jag pratar om, utan att jag sprack i underlivet!

Det är nio månader sedan och det gör ju inte ont dagligdags när jag går, sitter etc. Men det är ömt när jag trycker där och jag har inte vågat ha sex för det känns så skört och ömt! Känns väldigt obehagligt alltihopa tycker jag!

• Snöflinga
    Flisan79 skrev 2012-02-14 21:45:09 följande:
    Jag sprack så ena blygisen gick rakt av vid första fl. Dessutom sprack stygnen upp 2 ggr och tillslut gick det inte att sy utan fick självläka.

Jag var öm ca 1-1 1/2 år men sen gick det över. Sex hade jag ändå även om det var lite obehagligt i början.

Har fött 2 barn till som kommit betydligt fortare och då inte fått minsta lilla bristning. Vad jag förstår är det ganska vanligt att man klarar sig mycket bättre efter första förlossningen.

Sen som någon skrev sp finns det en salva ( med östrogen om jag inte minns fel) som verkligen kan göra undervärk med ärr och bristningar där nere. Synd att jag inte visste det efter mitt första barn
    Å! TACK! Är det alltså "Hirudoid" som fungerar för bristningar?
Svar på tråden Usch för bristningar!