• Julifru

Interjuvas av Amelia i morgon! Hjälp önskas..

I morgon ska jag interjuvas av Amelia om hur det känns att vara ofriviligt barnlös!
    Repotaget handlar mesta dels hur man orkar vart man hittar sin energi och hur förhållandet påverkas!
    Var lite vidskeplig innan och visste ej vad jag ville men nu vet jag och det känns rätt som detta är en stor del i vårat liv nu!
    Nu undrar jag lite om ni har några förslag på vad ni känner som är viktigt att få med.
    Självklart handlar detta om mitt liv och jag som ska känna mina känslor så ni inte missuppfattar mig

Men vad tycker ni är viktigt att vår omgivning vet?
    Tack goa ni!
    Kram Anna

• Svar på tråden Interjuvas av Amelia i morgon! Hjälp önskas..
  • Julifru

Antingen detta nr som kommer eller nästa verkar det som men jag lovar hojta till

• lillamilla75

Lägger till denna tråden i mina favoriter, vill absolut INTE missa intervjun. Tycker det är bra med "det" får så mycket uppmärksamhet som möjligt.

Både jag och min man har hela tiden varit öppna med att vi får hjälp med att bli med barn och sen vi började vår behandling har vi fått höra från många i vår omkrets att dom oxå får hjälp eller att dom känner någon. Så detta är ju väldigt vanligt att par har problem men det är få som talar om det öppet. Sen är det flera som kommit tillbaka för att fråga igen om hur det går till, speciellt en ung kille på mitt jobb som inte ens kommit så långt i sin planering är väldigt intresserad hur allting går till och hur jag mådde under behandling och om det gjorde ont m.m.

Håller alla tummar för er att allt ska gå eran väg här inne

• Kurreburre

Jag tror att den ska vara med i nästa nummer av Amelia, nr 6 som finns i butiken den 2 mars. Det stod längst nere på Amelias sajt vad nästa nummer skulle innehålla och då stod det bla "Vad gör man om det inte blir barn?" Gissar att det är Julifrus artikell, om inte så verkar den intressant iaf

• Linisen

Jag kan säga att jag var med detta numret om ÄD och jag är jättebesviken på Amelias sätt att handha artikeln, de stympaden den färdiga artikeln rejält och fick den att verka som något den inte var från början, jag är urbesviken

Hoppas att de är mer lyhörda för dig Julifru.

• Angla

Linisen:
    Intressant att du upplevde den journalisten/Amelia så.... Jag fick också ett mycket oprofisionellt bemötande av henne. Vi betsämde nämligen att en intervju skulle ske och bokade in fotograf samt bestämde att höras på mailen under kvällen och via telefon dagen efter. Så blev det inte! Journalisten ville intervjua mig då jag gjort många IVF försök och ännu ej fött barn. Det skulle spegla fördommar man möter och hur ens relation påverkas. Anledningen hon sen angav för att inte göra intervjun med mig var att jag var för ung! Hohoho snacka om att själva rida på fördommar!

• Rhonda Breeze

Linisen: Vilket nummer är du med i? nr 5 som precis kom ut eller ett tidigare?

• Linisen

Det nummer som är ute nu.
    Bara ett kort repotage, men det speglar tyvärr inget av det jag ställde upp på intervjun för.

• Julifru

Jag har läst igenom allt redan och är nöjd och det är ju viktigast för mig
    Jo det blir den andra mars ja..

• rödbetan

Inte det senaste väl utan det före måste det vara och jag såg inte det suck:(

• Rhonda Breeze

Nu har den nya Amelia kommit! Jättekul att läsa artikeln men även att se hur du ser ut Julifru

Jag tycker att du är oerhört stark som väljer att gå ut att berätta om er historia. Det betyder mycket även för mig.

kram

Svar på tråden Interjuvas av Amelia i morgon! Hjälp önskas..