• Alinara

Två missfall - ingen bra dag idag

Mår inge bra alls idag. Det känns som att alla runt omkring får barn. Jag skulle så gärna vilja bli förälder jag också. Jag sitter här och gråter. Jag har fått två missfall och det finns ju fler chanser men idag känns allt bara skit :(

Om någon vill prata lite mer via pm (eller msn) så hör av dig.

• Svar på tråden Två missfall - ingen bra dag idag
  • Alinara

Ingen som känner igen sig?

• Alinara
    Karriis skrev 2012-02-11 21:10:36 följande:
    Jag har också fått två missfall, i oktober och december 2011... Så det var tätt inpå, trodde aldrig att jag skulle få behålla ett barn..
    Men nu sitter jag här, går in i vecka 10 på måndag :)

Ge inte upp!
    Tack för ditt svar. Jag har inte gett upp men det känns som att det blir längre och längre bort hela tiden. Om jag inte hade fått missfall första gången hade jag redan haft en liten bebis och om inte andra missfallet hade blivit hade jag varit höggravid nu...
  • Alinara

Jag tror att det skulle kännas bättre om jag blev gravid igen men samtidigt är jag livrädd för att få missfall igen :(

Jag brukar också tänka att det oftast är att fostret inte är livsdugligt, men efter andra gången som jag fått missfall på exakt samma sätt så börjar man ju fundera på om det är något annat som är fel...

• Alinara

Du har rätt och det vet jag ju, egentligen. Men de negativa tankarna kommer tyvärr ibland ändå :(

Jag är helt säker att jag nästa gång inte kommer tro på att det kommer att gå vägen förrän jag sett fostret på ultraljud (båda mina missfall har upptäckts ca v 12 i samband med KUB-testet), så jag kommer att be om ett tidigt ultraljud. Jag kommer iofs säkert vara orolig efter det också, men innan dess kommer jag inte ens våga hoppas...

Svar på tråden Två missfall - ingen bra dag idag