• Catox9

Semper Lemolac 1

MaJe2011 skrev 2012-02-15 10:22:27 följande:
    När jag "bara" ger lemolac så kan de komma bajs då han pruttar...
    Jag blandar nu 50/50 av baby semp 1 & Baby semp lemolac 1, de funkar bra! :)

Men han har fotfarande väldigt mkt knip...& gaser...kan inte förstå hur ett barn kan prutta så här ofantligt mkt??

Om man ska gå från baby semp till Nan, hur gör jag då? Byter rakt av eller byter försiktigt, dvs, blanda 50/50 ett tag? Hur gör man?

Jag gav min dotter bara lemolac när hon var liten (föddes 2010). Det var aldrig några problem med diarreér eller så och jag har heller aldrig hört det förrän du skrev att din BVC sagt så. 
    Nu har jag en liten på två och en halv vecka, han får oxå bara lemolac lite varvat med bröstmjölk men har bestämt att sluta amma så den håller på att ta slut.

Men han verkar inte alls reagera på samma sätt som dottern, det är mycket stök och bök, gråt och gnäll innan han bajsar.. Pruttar maaaaassor och en del gånger kommer det som lite bajs oxå, som en blöt prutt typ.
    Ger minifom men funderar på att ge sempers magdroppar oxå plus ev olja i flaskan.
    Om inte det fungerar får jag oxå fundera på att byta till Nan eller vad som nu finns... Men eftersom jag använt lemolacen förut så känns det tryggt att ha det... 

Jag tror inte att man ska byta bara rakt upp och ner men fråga din BVC eller typ BB.
    Det kanske fungerar som du skriver med 50/50...    

Svar på tråden Semper Lemolac 1