• Jphe

Prematurer och försäkring.

Jag blir så förbannad på detta, dom som behöver försäkring mest får inte bli försäkrade. Hur fan kan detta vara möjligt? Jag har tvilling pojkar födda i vecka 24+6 som hade väldigt låg födelsevikt men som är helt friska idag. Visst ena har glasögon men det är ingen medfödd sjukdom eller funktionshinder på något vis. Mina tvillingar är alltså helt friska men jag får inte försäkra dom. Dom har en lillasyster som jag fick gå hela graviditeten ut med, och henne skriker dom ju nästan efter att få försäkra. Tycker detta är så jävla sjukt på ren svenska. Hur har ni gjort som har prematur? Är det bara jag som ser svart?

Prematur
  • Svar på tråden Prematurer och försäkring.
  • Jphe

Nej vi har prövat flera bolag, men dom säger ifrån, nu har vi på Länsförsäkringar. Men vi får inte försäkra dom som ett "normalt fött" barn förns dom är 5 någonting om jag inte minns fel.

• Jphe

Fabulousmom: det har jag inte hört något om förr, kanske värt och titta upp. Men har dom inte sagt något till dig om att du får försäkra vid 5-5/12 års ålder?

Vännen: Ja men herregud dom ska veta exakt ALLT om pojkarna. Och jag tycker det är jobbigt att ta upp det där gång på gång. Men jag ska göra ett nytt försök, tänker inte ge mig. Det var ju några föräldrar som till och med hade gått ihop och stämt något försäkringsbolag för att dom inte fick försäkra. Man kanske skulle gå ihop flera prematur föräldrar och faktikst göra något åt detta!

• Jphe

Vi håller på krånglar ännu kan jag säga. Var länge sen jag var in här. Men tusen tack för alla tips :)

Svar på tråden Prematurer och försäkring.