Inlägg från: Zelmilainen |Visa alla inlägg
  • Zelmilainen

Hinner pedagoger med toa potta men små barn??

Inorr skrev 2012-02-10 16:20:34 följande:
    joo det har jag räkna med att hon ska ha blöja där. Hemma säger hon oftast till tydlig genom att gå till toan eller säga oj oj oj eller bajsa. Jag vet ju att de kan tid för pedagogerna då de inte känner mitt barn att se när hon behöver. men. Jag tror att om de bara frågar och på minner henne att hon kommer att säga till då vill bajsa.
    erfarenheten som pedagog är att barnen i de lägena man frågar de ofta svarar nej (även om de behöver kissa/bajsa) eller att de ser nollställda ut och ej svarar alls. de har ofta fullt upp med att ha koll på allt som sker runtomkring de att d "glömmer bort" vad de behöver göra. enklast är oftast att pedagogerna säger "nu går vi på pottan/toan"... 
    nehepp...
  • Zelmilainen
    Inorr skrev 2012-02-10 18:15:45 följande:
    joo det är klar att de måste ta henne till toan för att se hon behöver bajsa. Men tycker ändå att man kan ju fråga henne först och sen ta henne till toan. Hemma och hos mormor farmor funkar det med att fråga om hon vill bajsa. Hon säger ju bajsa då hon behöver bajsa. Men frågan är tar de sig tid med sånt då hon bara är 18 månader? Hon bajsar ju aldrig blöjan hon håller sig hälldre hon bajsar ju edast i blöjan då hon är jätte löss i magen
    och d ja menar är att barnen oftast svarar "nej" i det läget om man ställer en fråga "vill/behöver du bajsa", och att det då är bättre att säga "kom så går vi och kissar/bajsar"... att hon är 18 månader spelar ingen roll. men som nån mer skrev så e d oftast en stor skillnad på barn som är torra hemma och på fsk. många är torra hemma, men de har ej "tid" att va d på fsk. de kommer av sig/glömmer bort osv. så räkna ej med att kissa/bajsa på potta/toalett kommer fungera lika bra på fsk. klart det kan det, men ej nåt ja skulle förutsätta... det finns många barn som ALDRIG bajsar på fsk utan bara gör det hemma, så tror knappast d skulle va nån fara om er dotter ej gör de behoven på fsk..2
    nehepp...
  • Zelmilainen
    Inorr skrev 2012-02-10 20:22:57 följande:
    Är mäst orlig att hon ska börja hålla sig och bli hård i magen.
    som sagt e d många barn som ej bajsar alls på fsk, och det behöver ej innebära problem öht. en del tycker helt enkelt ej om att bajsa där utan gör d helst hemma
    nehepp...
  • Zelmilainen
    Inorr skrev 2012-02-10 20:31:37 följande:

känns ändå bra att ni säger att de brukar kunna göra pott och toa med små barn som är van det och gör det hemma.
    De blir nog bra vet att det är bra pedagoger som jobbar där hon ska börja men vet ju också att det är många barn och hinnamed alla.

Min dotter är ofta väldigt duktig att säga till och när man fråger henne så vissar hon tyligt att hon vet vad man menar och att om hon behöver på pottan eller toan

ja misstror ej att din dotter gör det hemma. men de flesta är superduktiga med det hemma, men att de ändå ej fixar att säga t på fsk. men som sagt, vill föräldrarna att vi vid blöjbyten, efter mat, efter utevistelse etc tar barnen på potta/toa gör vi naturligtvis det
    nehepp...
Svar på tråden Hinner pedagoger med toa potta men små barn??