Hinner pedagoger med toa potta men små barn??
Jag tror absolut att de tar en på allvar, men de i mitt barns förskolegrupp som var väldigt tidigt torra hemma fick ha blöja på dagis - på föräldrarnas initiativ.
Det kan ju vara lätt hänt att ditt barn glömmer att säga till, för att det händer något annat spännande just då. Och personalen kommer inte kunna vara lika fokuserade på små signaler som hon kanske visar, som du är...
Men självklart hinner personalan hjälpa barn till toa, när barnen ber om hjälp. På samma sätt som de hinner byta bajsblöjor så snart de upptäckt att det bajsats. Och de barn som går på toa/potta blir påminda med jämna mellanrum, och "rutinpottning" innan påklädning inför utegång m.m.
Dock så är det många barn i din dotters ålder som inte klarar att hantera att säga till om toabesök/potta i förskolemiljön - och då måste du kanske vara beredd på att de föreslår att barnet ska ha blöja på förskolan. Är man mitt inne i en spännande lek, och ingen mamma finns tillhands för att tolka subtila signaler - så är det oftast VÄLDIGT mycket svårare med toabesöken...