• Snoddis

Beror missfall på myom?

Hejsan!
    Jag fick mitt andra missfall igår var i v5... så det var tidigt men jättejobbigt för jag hade ju hunnit bli sååå glaad.... förstås

Har en fråga, de gjorde vul igår och sa att jag hade ett myom som var ca 2cm, och jag frågade om det kan bero på det och hon sa ja det kan det. Men oftast brukar man ha svårt att få barn om man har myom så hon visste inte riktigt om missfallen kunde bero på det.

Är det någon som har tips? Ska man ta bort myomet eller är det mer risker med det?

Vill så gärna ha ett litet kärleksbarn....snyft...

• Svar på tråden Beror missfall på myom?
  • Snoddis

RonjaRovardotter:

Tack för ditt svar.. Då var det som jag oxå hört att det ska vara svårare att fästa...
    Kanske bara är slumpen att jag fått missfall eller så beror det på något annat... vi får se man brukar väl få gå på en utredning om man haft 3 missfall tror jag.
    Jag kämpar vidare och hoppas på det bästa... gick ju bra för dig...
    Lycka till och hoppas att det blir en vanlig förlossning så du slipper oroa dig för kejsarsnitt.

• Snoddis

caribe:
    Nej det behöver inte bero på myomet... det sa dom till mig men det kan vara en orsak till att man har svårt att bli gravid. Man letar ju förklaringar till varför det inte vill stanna kvar..

Men det är bara att kämpa på, jag har läst om flera stycken som är gravida och har myom flera och ganska stora och det har inte varit problem...

Vet faktiskt inte hur mycket och om det påverkar men är glad för alla svar jag kan få....

• Snoddis

NinaFina:
    Då kanske det är lika bra att operera bort det innan vi blir gravida igen ....

• Snoddis

NinaFina:
    Då kanske det är lika bra att operera bort det innan vi blir gravida igen ....

Svar på tråden Beror missfall på myom?