Ni som har haft utomkvedshavandeskap...
Hej
Jag har haft två utomkvedhavandeskap det första gick jag länge med, hade graviditets symptom som ömma bröst och lite molande värk. Jag gick ganska länge med mitt X, En dag när jag var på jobbet fick jag typ kramp i magen, trodde ringde min barnsmorska ,hade hunnit skriva in mig där. Men hon sa att jag bara skulle avvakta om det inte blödde och att dom inte kunde göra så mkt på gyn ändå om det var missfall på gång.
Jag gick ytterliggare en vecka då fick jag ännu mer kramp i magen otrolig smärta, då fick jag åka in akut med ambulans, hade ett X, som hade gjort sönder ena äggledaren och det blödde ut massa i buken.
Ja sen fick jag det en gång till, verkar som mina äggledare var skadade.. andra gången fik vi gå på ett ultraljud tidigt, och då dom inte såg något trodde hon ändå att det var som vanligt att det bara var för tidigt för att se något..men dagen efter började det göra lite ont i sidan på maagen, inte alls så kraftig som i första och inte som molande mens värk utan som små hugg nästan som återkom hela tiden lite dovt, jag ringde gyn, och alltid när jag ringt gyn har dom sagt att jag ska komma in , så även i detta fall, och det var ett X tyvärr, vill ej skrämma upp dig-_risken är ju större en andra gång men ändå väldigt liten... Min barnmorska hade inte hört talas om någon som haft x två gånger, men numera ringer jag alltid gyn...Hade en bra kontakt dä som sa bättre kolla en gång för mkt en en gång för lite. Nu håller jag på med IVF, hoppas på att det ska lyckas, och hoppas allt går bra för dig!!! <3
Svarar på ditt inlägg från 2012 men vill bara skriva om utomkvedshavandeskap. Jag har precis opererat bort höger äggledare och hoppas verkligen inte att även vänster ska orsaka problem..