Inlägg från: Sarah84 |Visa alla inlägg
  • Sarah84

Foder? Bara hö?

Är de bra hö/ensilage så visst räcker de. Vår ena häst klarar sig endast ensilage. Men våra har nästintill fri tillgång på ensilage. Därimot min gamling behöver lite mer om vintrarna för att hålla sig i bra hull.

Betfor är ju å andra sidan bra för magen.

Va de gäller skor. Så rider man mycket så är det ju bra att sko hästarna tycker jag. Men vissa hästar klarar sig bra barfota.

*Agnes 2007-05-14 * Gustav 2009-08-19*
  • Sarah84
    cajsasmamma skrev 2012-06-26 12:33:40 följande:
    En bild säger mer än tusen ord bruka det hetta! Så du tror inte att vi har avlat bort lite av hästens flyktbeteende?
    Tror du att hästar i vilt tillstånd lägger sig och vila/sover alla i flocken samtidigt bredvid en väg? 

Sen har vi genom domesticeing gjort så att vi kan rida, köra , göra olika konster med hästen.

jag tycker att det är väldigt fel att gemföra dagens häst med den över 8000år gamla vildhästen för även utan människan hade hästens anatomi ändras!

De där är nog inte så ofta man ser. Jag har sällan sett hela flocken ligga ner. De måste väldigt trygga innan de gör de. Jag har haft hästar i 15år & det är endast ett fåtal gånger som jag sett våra ligga samtidigt.

Men håller med, tror inte man kan jämnaföra hästen idag med hur den va för 8000 årsen. Men vissa instinkter kan man nog inte arbeta/avla bort.
    *Agnes 2007-05-14 * Gustav 2009-08-19*
Svar på tråden Foder? Bara hö?