• Anonym

Den jäveln runkade!

Fidelis ad urnam skrev 2012-02-20 13:53:44 följande:
    Hur ska han kunna ha sex med dig om du t.ex. inte är hemma?

Du äger inte din mans sexualitet.  

om jag inte är hemma får han väll hålla sig? Folk onanerar väll inte på jobbet, eller hemma hos folk eller när man har gäster?

Då har man alltså förmågan att vänta utan att det är en kris eller hur?

och nej jag äger inte hans sexualitet han har ett val, ha mig, ha sex och vårt liv, eller bo själv runka eller bo med någon annan?

jag tvingar inte honom att vara ihop med mig, han är fri att gå vilken dag han vill men så länge han stannar så är mina vilkor så, precis lika självklara för oss som inte vara otrogen, inte behandla varann illa och respektera och acceptera varandra. Det är ingen fråga om att tvinga någon till något, han är helt med på noterna.
  • Anonym

ok ehh .. vet inte vad man ska säga förutom suck! så han runkade BIG DEAL  jag uppmuntrar min gubbe att göra det, bara nyttigt och hälsosamt. Förstår inte problemet liksom och tycker synd om dig.

• Anonym
    Farbror6 skrev 2012-02-20 14:38:48 följande:
    Man onanerar väl när man är sugen....
    det kanske inte alltid är passande? gör du det på jobbet? på stan? hemma hos folk?
    nej då har du förmågan att vänta. eller hur?
    Fidelis ad urnam skrev 2012-02-20 14:36:10 följande:
    Ha ha ha. Du måste vara en underbar person att leva med. 
    ja jag är lätt att leva med enligt min sambo, vi är inga konstigare än några andra?
    så folk som lever i öppna förhållande är sjuka i huvudet för dom har sex med andra? när båda är med på det?
    det är inget konstigt att ha en sån relation som vi har, alla gör sina val, och detta är ju bara inom sexlivet. som partner är vi båda väldigt kärleksfulla, har massa intimitet, vänskap, vi lyssnar på varann och är varandras bästa vänner. det säger ju inget om hur jag är som person att leva med bara för att jag inte gillar onani i förhållande precis lika lite som jag gillar otrohet, lögner,svek i ett förhållande så är det samma sak för mig.  man "går med på kraven" vare sig det är öppet förhållande, man håller sig till en partner, man håller sig till en partner och onanerar inte, eller man har inte sex alls. det är ju upp till varje förhållande att bestämma inte upp till andra att döma?

• Anonym
    Carmen Electra1 skrev 2012-02-20 17:11:54 följande:
    Jaha.. Då va de igång igen! Hugg av han händerna istället

Så drastisk behöver man inte vara. Men kanske be han kontrollera sina impulser? Man kan inte ge efter för alla impulser? Hur skulle då världen se ut? Och det är ju bara onani, inget livsviktig funktion man behöver för att överleva.. Man kan klara sig utan onani utan problem, ha sex, ha fantasier, ladda upp... Och ha bra sex, så som det är gjort att vara.
  • Anonym
    Anonym (WTF?!) skrev 2012-02-20 18:23:22 följande:
    du är totalt retarderad, hoppas din partner lämnar dig när han ser vilket jävla behov av kontroll du har

jag har inget kontroll behov. Han får gå vilken dag han vill. Han kan välja en annan tjej om han vill. Jag är inte nå svartsjuk av mig. och jag vet jag är en super bra fru så varför skulle han vilja lämna mig? Vi är lyckliga och det funkar jätte bra våran relation.

han måste inte runka för att vara lycklig med mig, det är ju inget krav för en fungerande relation eller en måttstock som gör att vi överlever för att han runkar? Det är helt enkelt en ondödig grej som inget av oss behöver. Jag onanerar inte heller. Varför skulle jag ha det behovet när jag har en partner som kan tillfredställa mina behov och ge mig all närhet och intimitet jag kan behöva.
  • Anonym
    Carmen Electra1 skrev 2012-02-20 18:36:49 följande:
    Vad exakt är det som är fel när du inte tillåter han tillfredsställa sig själv?! Ju mer förbud desto större chans att han gör det i smyg! Menar inte detta illa utan vill bara veta utan en massa idiotförklaringar :)

Du menar varför? Mitt svar är jag vet inte.

För mig känns det självklart liksom.

precis som folk kan säga

är du otrogen gör jag slut

Slår du mig lämnar jag dig.

kallar du mig glåpord lämnar jag dig.

för mig känns det som om han runkar som för mig är en sexuell handling känns kränkande mot mig

Och alla som säger "vad han gör med sig själv angår inte mig."

stämmer inte för mig, allt som händer honom påverkar mig och angår mig. Som när han hade cancer det påverkade mig, det angick mig, jag tog hand om honom fixa all mat all handling tvätt disk all markservice. Han led och jag var minst lika drabbad. Allt han behövde göra var att foka på att bli frisk igen.

vi har kämpat och gått igenom mycket tillsammans, jag är lojal,och trogen och alltid ärlig till 100% då förväntar jag mig självklart mig detsamma tillbaka.

och dom säger behandla andra som du själv vill bli behandlad. Och jag vill bli behandlad med respekt kärlek, tålamod och allt. Jag vill inte ha en man som runkar, helt enkelt.
  • Anonym
    Farbror6 skrev 2012-02-21 08:34:49 följande:
    Du verkar ju ta mej tusan helt sjuk!!!

De flesta normala människor blir sugna på sex och har sex eller onanerar när dom är lediga och hemma. Är inte partnern hemma är det fullständigt naturligt att onanera vilket det flesta gör.

Jag är inte sjuk utan helt normal. Är människor som är homosexuella sjuka i huvudet? Är assexuella sjuka i huvudet? Är över sexuella sjuka i huvudet?

det är naturligt för lesbiska att ha sex med tjejer och vill inte ha sex med killar, dom gillar helt enkelt inte kuk. Gör det dom till onormala? Svar nej.

alla måste inte gilla att onanera och måste till varje pris göra det.

folk vill olika sakerdu vill onanerajag vill enbart ha sex med min sambo och han vill enbart ha sex med mig.

alla är vi olika, ingen har rätt ingen har fel. Jag säger bara mitt sätt att leva och det är inget sjukt med det.

ni alla gör som ni vill, jag sa jag förstod ts, jag har en relation som inte har onani. För mig är det självklart att man inte gör sånt i mina relationer.
  • Anonym

Blir så fundersam ni som säger det e helt sjukt att inte onanera..

finns ju mängder med folk som inte onanerar eller ens vill.. Dom är ju inte sjuka för det. Eller?

• Anonym
    Queenie70 skrev 2012-02-21 13:53:24 följande:
    Det du säger är i praktiken, its my way or the highway...dvs. gör som jag vill eller flytta. Låter inte så sunt i en relation. Man måste kompromissa och uppenbarligen är din icke runkkregel nåt som han egentligen inte ställer upp och kan således inte jämföras med era andra överrenskommelser vad det gäller otrohet och att behandla varandra väl etc.  Han kan ju lika gärna tala om för dig i morgon dag: Jag tänker fortsätta runka, och om du inte gillar det får du flytta.

Ja och skulle min man säga det. Så skulle jag flytta helt klart och det vet han om.
  • Anonym

D

Farbror6 skrev 2012-02-22 09:18:34 följande:
    Man kan injte ha orealistiska krav, det är ju bara det som är felet!

Men det är inte orealistiskt. Om jag ville promt min partner skulle ha vingar och flyga runt mig, det är orealistiskt. Att be den inte runka eller onanera är saker man kan välja bort om man får sex.

om man inte får sex, och inte får runka eller onanera då får man fråga sig själv om man kan gå med på ett sånt förhålllande? Kan man det är det bara digga läget. Kan man inte det får man leta vidare.

Man kan inte få allt här i livet.

men har man enkla önskemål så som inte bli misshandlad vilket är självklart för vissa medans andra har såna relationer.

att inte vara otrogen är självklart för dom flesta men finns öppna förhållanden då det är tillåtet, inget konstigt med det.

och så finns det relationer där man inte tycker om onani och tycker det är självklart att sex är då en stor del av relation och närhet som göder relationen och då passar inte onani in. Inget konstigt med det.
Svar på tråden Den jäveln runkade!